世界の商用電気自動車市場2021-2031:推進力別(バッテリー電気自動車(BEV)、燃料電池電気自動車(FCEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV))、車両別、バッテリー容量別 、範囲別

【英語タイトル】Electric Commercial Vehicle Market By Propulsion (Battery Electric Vehicle (BEV), Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)), By Vehicle Type (Light duty trucks, Medium duty trucks, Heavy duty trucks, Buses), By Battery Capacity (Less Than 50 kWh, 50 to 250 kWh, Above 250 kWh), By Range (Less Than 150 Mile, 150 to 300 Mile, Above 300 Mile): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MA007)・商品コード:ALD23MA007
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年12月
・ページ数:340
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車
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Allied Market Research社の本調査資料では、世界の商用電気自動車市場規模が、2022年から2031年の間に年平均29.9%で成長すると予想しています。本資料は、商用電気自動車の世界市場を総合的に分析し、市場実態を明らかにするとともに、将来を展望したレポートです。イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、推進力別(バッテリー電気自動車(BEV)、燃料電池電気自動車(FCEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV))分析、車両別(小型トラック、中型トラック、大型トラック、バス)分析、バッテリー容量別(50kWh以下、50~250kWh、250kWh以上)分析 、範囲別(150マイル以下、150マイル〜300マイル、300マイル以上)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目を掲載しています。本書には、Tata Motors、NFI Group Inc.、Proterra、MAN SE、BYD Company Ltd、Daimler AG、Scania、AB Volvo、VDL Groep BV、Dongfeng Motor Companyなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の商用電気自動車市場規模:推進力別
- バッテリー電気自動車(BEV)の市場規模
- 燃料電池電気自動車(FCEV)の市場規模
- プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)の市場規模
・世界の商用電気自動車市場規模:車両別
- 小型トラックにおける市場規模
- 中型トラックにおける市場規模
- 大型トラックにおける市場規模
- バスにおける市場規模
・世界の商用電気自動車市場規模:バッテリー容量別
- 50kWh以下電気自動車の市場規模
- 50~250kWh電気自動車の市場規模
- 250kWh以上電気自動車の市場規模
・世界の商用電気自動車市場規模:範囲別
- 150マイル以下電気自動車の市場規模
- 150マイル〜300マイル電気自動車の市場規模
- 300マイル以上電気自動車の市場規模
・世界の商用電気自動車市場規模:地域別
- 北米の商用電気自動車市場規模
- ヨーロッパの商用電気自動車市場規模
- アジア太平洋の商用電気自動車市場規模
- 中南米・中東・アフリカの商用電気自動車市場規模
・競争状況
・企業情報
❖ レポートの概要 ❖

商用電気自動車は、ガソリンやディーゼルの代わりに電気で動きます。駆動エネルギーは、主電源から充電される車載バッテリーから供給されます。これらの車両は完全にバッテリー自体で走行するため、ICE車両の場合の燃料補給とは異なり、一度消耗したら再充電が必要です。さらに、商用電気自動車は騒音がなく、ゼロ・エミッションで、効率的な輸送手段であり、メンテナンス・コストも低いため、フリート・オーナーにとって好ましい選択肢となっています。加えて、電動化推進のための政府イニシアティブの増加といった要因も、予測期間中の市場成長を促進する見込みです。例えば、2021年7月、アイルランド国家運輸局は、Alexander Dennis LimitedおよびBYD UKと、200台のBYD ADL Enviro200EVゼロエミッションバッテリー電気バスの契約を締結しました。

従来のICEエンジンを推進力に持たない、完全な商用電気自動車は、オンボードバッテリーまたはバッテリーのセットから電力を受け取るオンボード電気モーターによって駆動されます。電気バスは、従来のガソリン/ディーゼルバスと比較すると、汚染物質を発生せず、経済的であるため、環境に優しいと考えられています。
バッテリー式商用電気自動車には、化石燃料を消費せず、走行中にCO2を排出しない、電気駆動は部品点数が少なく、特に可動部品は故障が少なく、整備が少なくて済む、商用電気自動車は燃焼エンジンを搭載した車両よりも騒音が少ないなど、複数の利点があるため、このような要因がバッテリー商用電気自動車セグメントの成長を促進すると予想されます。
さらに、大手電気トラックメーカーは、様々な産業用途で他の大手企業との提携により電動化を開始しています。例えば、2022年3月、A.P. Moller – Maerskは、Einrideとの提携により、北米ネットワークに300台の電気トラックを追加します。このトラックは、Einrideのデジタル道路貨物運行システムと充電ソリューションを使って運行されます。これらのトラックは、市場に成長機会を提供するパフォーマンス・チームの道路貨物ネットワークの一部として運用されます。

商用電気自動車市場は、推進力タイプ、車両タイプ、バッテリー容量、走行距離に基づいて区分されます。
推進力タイプ別では、バッテリー電気自動車(BEV)、燃料電池電気自動車(FCEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)に分けられます。
車両タイプ別では、小型トラック、中型トラック、大型トラック、バスに分類されます。
バッテリー容量別では、50kWh未満、50~250kWh、250kWh以上に分類されます。
走行距離では、150マイル未満、150~300マイル、300マイル以上に分類されます。
地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで市場を分けて分析しています。

市場に参入している主要企業には、AB Volvo、BYD Company Ltd.、Daimler Trucks、Dongfeng Motor Company、NFI Group Inc.、Man SE、Proterra、Scania、Tata Motors、VDL GROEP BVなどがあります。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本レポートは、2021年から2031年までの商用電気自動車市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、商用電気自動車市場の有力な機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・商用電気自動車市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・商用電気自動車の地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
推進力別
バッテリー電気自動車(BEV)
燃料電池電気自動車(FCEV)
プラグインハイブリッド車(PHEV)

車両タイプ別
小型トラック
中型トラック
大型トラック
バス

バッテリー容量別
50kWh未満
50~250kWh未満
250kWh以上

走行距離別
150マイル未満
150~300マイル
300マイル以上

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
ロシア
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
インド
日本
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
Tata Motors
NFI Group Inc.
Proterra
MAN SE
BYD Company Ltd
Daimler AG
Scania
AB Volvo
VDL Groep BV
Dongfeng Motor Company

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Market dynamics
3.4.1.Drivers
3.4.1.1. Increase in demand for fuel-efficient, high-performance, and low-emission buses
3.4.1.2. Increase in government initiatives for the promotion of e-mobility
3.4.1.3. Reduction in cost of electric vehicle batteries

3.4.2.Restraints
3.4.2.1. High cost of investment and complication in operating advanced systems
3.4.2.2. Lack of charging infrastructure

3.4.3.Opportunities
3.4.3.1. Rise in demand for electric trucks from the logistics sector
3.4.3.2. Technological advancements
3.4.3.3. Greater availability of credit and financing options
3.4.3.4. Increasing need for transportation mediums for rural and semi-urban areas

3.5.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: ELECTRIC COMMERCIAL VEHICLE MARKET, BY PROPULSION
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2. Battery Electric Vehicle (BEV)
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market share analysis by country
4.3. Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV)
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market share analysis by country
4.4. Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market share analysis by country
CHAPTER 5: ELECTRIC COMMERCIAL VEHICLE MARKET, BY VEHICLE TYPE
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2. Light duty trucks
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market share analysis by country
5.3. Medium duty trucks
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market share analysis by country
5.4. Heavy duty trucks
5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2 Market size and forecast, by region
5.4.3 Market share analysis by country
5.5. Buses
5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2 Market size and forecast, by region
5.5.3 Market share analysis by country
CHAPTER 6: ELECTRIC COMMERCIAL VEHICLE MARKET, BY BATTERY CAPACITY
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2. Less Than 50 kWh
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market share analysis by country
6.3. 50 to 250 kWh
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market share analysis by country
6.4. Above 250 kWh
6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2 Market size and forecast, by region
6.4.3 Market share analysis by country
CHAPTER 7: ELECTRIC COMMERCIAL VEHICLE MARKET, BY RANGE
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2. Less Than 150 Mile
7.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2 Market size and forecast, by region
7.2.3 Market share analysis by country
7.3. 150 to 300 Mile
7.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2 Market size and forecast, by region
7.3.3 Market share analysis by country
7.4. Above 300 Mile
7.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2 Market size and forecast, by region
7.4.3 Market share analysis by country
CHAPTER 8: ELECTRIC COMMERCIAL VEHICLE MARKET, BY REGION
8.1 Overview
8.1.1 Market size and forecast
8.2 North America
8.2.1 Key trends and opportunities
8.2.2 North America Market size and forecast, by Propulsion
8.2.3 North America Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.4 North America Market size and forecast, by Battery Capacity
8.2.5 North America Market size and forecast, by Range
8.2.6 North America Market size and forecast, by country
8.2.6.1 U.S.
8.2.6.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.1.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.2.6.1.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.1.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.2.6.1.5 Market size and forecast, by Range
8.2.6.2 Canada
8.2.6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.2.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.2.6.2.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.2.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.2.6.2.5 Market size and forecast, by Range
8.2.6.3 Mexico
8.2.6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.3.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.2.6.3.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.3.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.2.6.3.5 Market size and forecast, by Range
8.3 Europe
8.3.1 Key trends and opportunities
8.3.2 Europe Market size and forecast, by Propulsion
8.3.3 Europe Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.4 Europe Market size and forecast, by Battery Capacity
8.3.5 Europe Market size and forecast, by Range
8.3.6 Europe Market size and forecast, by country
8.3.6.1 UK
8.3.6.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.1.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.1.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.1.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.3.6.1.5 Market size and forecast, by Range
8.3.6.2 Germany
8.3.6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.2.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.2.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.2.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.3.6.2.5 Market size and forecast, by Range
8.3.6.3 France
8.3.6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.3.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.3.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.3.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.3.6.3.5 Market size and forecast, by Range
8.3.6.4 Russia
8.3.6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.4.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.4.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.4.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.3.6.4.5 Market size and forecast, by Range
8.3.6.5 Rest of Europe
8.3.6.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.5.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.5.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.5.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.3.6.5.5 Market size and forecast, by Range
8.4 Asia-Pacific
8.4.1 Key trends and opportunities
8.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Propulsion
8.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by Battery Capacity
8.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by Range
8.4.6 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
8.4.6.1 China
8.4.6.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.1.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.1.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.1.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.4.6.1.5 Market size and forecast, by Range
8.4.6.2 India
8.4.6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.2.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.2.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.2.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.4.6.2.5 Market size and forecast, by Range
8.4.6.3 Japan
8.4.6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.3.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.3.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.3.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.4.6.3.5 Market size and forecast, by Range
8.4.6.4 South Korea
8.4.6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.4.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.4.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.4.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.4.6.4.5 Market size and forecast, by Range
8.4.6.5 Rest of Asia-Pacific
8.4.6.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.5.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.5.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.5.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.4.6.5.5 Market size and forecast, by Range
8.5 LAMEA
8.5.1 Key trends and opportunities
8.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Propulsion
8.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.4 LAMEA Market size and forecast, by Battery Capacity
8.5.5 LAMEA Market size and forecast, by Range
8.5.6 LAMEA Market size and forecast, by country
8.5.6.1 Latin America
8.5.6.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.1.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.5.6.1.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.1.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.5.6.1.5 Market size and forecast, by Range
8.5.6.2 Middle East
8.5.6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.2.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.5.6.2.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.2.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.5.6.2.5 Market size and forecast, by Range
8.5.6.3 Africa
8.5.6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.3.2 Market size and forecast, by Propulsion
8.5.6.3.3 Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.3.4 Market size and forecast, by Battery Capacity
8.5.6.3.5 Market size and forecast, by Range
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product Mapping of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1 Tata Motors
10.1.1 Company overview
10.1.2 Key Executives
10.1.3 Company snapshot
10.1.4 Operating business segments
10.1.5 Product portfolio
10.1.6 Business performance
10.1.7 Key strategic moves and developments
10.2 NFI Group Inc.
10.2.1 Company overview
10.2.2 Key Executives
10.2.3 Company snapshot
10.2.4 Operating business segments
10.2.5 Product portfolio
10.2.6 Business performance
10.2.7 Key strategic moves and developments
10.3 Proterra
10.3.1 Company overview
10.3.2 Key Executives
10.3.3 Company snapshot
10.3.4 Operating business segments
10.3.5 Product portfolio
10.3.6 Business performance
10.3.7 Key strategic moves and developments
10.4 MAN SE
10.4.1 Company overview
10.4.2 Key Executives
10.4.3 Company snapshot
10.4.4 Operating business segments
10.4.5 Product portfolio
10.4.6 Business performance
10.4.7 Key strategic moves and developments
10.5 BYD Company Ltd
10.5.1 Company overview
10.5.2 Key Executives
10.5.3 Company snapshot
10.5.4 Operating business segments
10.5.5 Product portfolio
10.5.6 Business performance
10.5.7 Key strategic moves and developments
10.6 Daimler AG
10.6.1 Company overview
10.6.2 Key Executives
10.6.3 Company snapshot
10.6.4 Operating business segments
10.6.5 Product portfolio
10.6.6 Business performance
10.6.7 Key strategic moves and developments
10.7 Scania
10.7.1 Company overview
10.7.2 Key Executives
10.7.3 Company snapshot
10.7.4 Operating business segments
10.7.5 Product portfolio
10.7.6 Business performance
10.7.7 Key strategic moves and developments
10.8 AB Volvo
10.8.1 Company overview
10.8.2 Key Executives
10.8.3 Company snapshot
10.8.4 Operating business segments
10.8.5 Product portfolio
10.8.6 Business performance
10.8.7 Key strategic moves and developments
10.9 VDL Groep BV
10.9.1 Company overview
10.9.2 Key Executives
10.9.3 Company snapshot
10.9.4 Operating business segments
10.9.5 Product portfolio
10.9.6 Business performance
10.9.7 Key strategic moves and developments
10.10 Dongfeng Motor Company
10.10.1 Company overview
10.10.2 Key Executives
10.10.3 Company snapshot
10.10.4 Operating business segments
10.10.5 Product portfolio
10.10.6 Business performance
10.10.7 Key strategic moves and developments



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