世界の軟体動物市場(~2030年):種類別(カキ、アサリ、ムール貝、ホタテ貝、その他)、品種別(クラッソストレア、ルディタペス・フィリピナラム、ホタテ貝、その他)、養殖別、形態別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Molluscs Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Type (Oysters, Clams, Mussels, Scallops and Other Types), Species (Crassostrea, Ruditapes Philippinarum, Scallops and Other Species), Cultivation Culture, Form, Distribution Channel, End User and by Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV291)・商品コード:SMRC24NOV291
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年10月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥614,200見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、軟体動物の世界市場は2024年に733,5億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は6.5%で、2030年には1070,2億ドルに達する見込みです。軟体動物は、軟体動物門に属する無脊椎動物の幅広いカテゴリーです。軟体動物には、イカ、タコ、カタツムリ、アサリなどが含まれます。これらの軟体動物の多くは、硬い炭酸カルシウムの殻を持ち、筋肉質の足を持つことが特徴です。軟体動物は、深海底から陸上まで、多様な生息域に生息し、生態学的に重要な役割を果たす獲物としても捕食者としても機能し、特に養殖や漁業など、人間の経済にとって不可欠な存在です。
FAO(国連食糧農業機関)によると、世界の軟体動物養殖生産量は2020年には1700万トンを超え、世界の水産物総供給量の大部分を占め、特にアジアでは軟体動物養殖の90%以上を占めています。

市場のダイナミクス

推進要因

推進要因:タンパク質が豊富な食品への関心の高まり

高タンパク質食への世界的傾向は、軟体動物市場を推進する主な要因のひとつ。タンパク質を多く含む食品は、筋肉の増強や修復に適しており、一般的な健康にも必要であるため、消費者の間で人気が高まっています。赤身の肉に比べ、アサリやムール貝などの軟体動物は低カロリーで、赤身のタンパク源として最適です。さらに、健康的なライフスタイルの維持に関心のある人、アスリート、フィットネス愛好家は、特にこの傾向に惹かれます。

抑制:

生産コストの上昇

軟体動物の養殖と収穫にかかる高い生産コストは、軟体動物産業が直面する最大の障壁の一つです。労働力、飼料、養殖インフラの維持管理など、養殖に関連する経費は時間の経過とともに増加。生産コストの増加により生産者の収益性は低下し、生産量の減少につながる可能性があります。人口増加と高タンパク質食品への食生活の変化により、軟体動物の需要は伸びていますが、供給が追いつかず、供給不足と消費者の価格上昇を招く可能性があります。

機会:

利便性商品へのニーズの高まり

消費者のライフスタイルの利便性主導型シフトは、軟体動物市場に多くのチャンスをもたらしています。忙しくなるにつれて、すぐに食べられ、簡単に調理できる食品へのニーズが高まっています。このような傾向は、生産者や加工業者にとって、軟体動物のパック詰めやマリネ、調理済みといった付加価値の高い商品を生み出すチャンスとなります。さらに、これらの製品は、現代の食生活に適した手軽で健康的な食事の選択肢を提供し、時間に制約のある消費者と外食産業の両方にアピールします。

脅威

サプライチェーンの弱点

軟体動物市場は、サプライチェーンにおけるさまざまな中断の影響を受けやすい。疾病の発生、貿易紛争、輸送の問題はすべて、軟体動物の供給に大きな影響を及ぼします。これらの製品は非常に腐りやすいため、輸送中の品質を維持するために効果的なコールドチェーン・ロジスティクスが必要です。生産・流通企業は、混乱により経済的損失や腐敗に見舞われる可能性があります。さらに、COVID-19のパンデミックは、サプライチェーンが混乱し、労働力不足や物流の困難の結果、売れ残り在庫や生産コストの上昇につながる可能性があることの迅速性を実証しました。

COVID-19の影響:

消費者行動の変化、サプライチェーンの混乱、外食産業への影響により、COVID-19の大流行は軟体動物市場に大きな影響を与えました。特にレストランやホテルが閉鎖を余儀なくされた高級品分野では、閉鎖期間中に軟体動物の需要が大幅に減少しました。対照的に、消費者が家庭での調理や備蓄に向かうにつれ、小売業界では軟体動物のパック詰めや冷凍食品の需要が急増しました。こうした市場の変化に対応するため、企業は消費者への直接販売チャネルやeコマース・プラットフォームに投資しました。さらに、パンデミックによって水産物の安全性に対する市民の不安も高まりました。

予測期間中は牡蠣セグメントが最大になる見込み

軟体動物市場はカキ・セグメントが独占。亜鉛、ビタミンB12、タンパク質が豊富な牡蠣は、その独特の風味と食感、栄養価の高さが高く評価されています。外食産業、特に高級レストランやクルーズ船で牡蠣が珍味として提供されるような高級で贅沢な食事環境は、このセグメントの需要の主な原動力となっています。さらに、牡蠣は冷凍、缶詰、生鮮、酢漬けや燻製のような加工品など、さまざまな形態で消費できるため、料理用途において汎用性の高い食材です。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのはホタテ貝セグメント

CAGRが最も高いと予測されるセグメントはホタテ貝。健康志向の消費者にアピールする高級蛋白源としてのホタテの需要の高まりが、この成長を促進する主な要因です。ホタテは繊細な風味と食感に加え、ビタミン、ミネラル、オメガ3脂肪酸を多く含み、バランスの取れた食生活に必要な栄養価が高いため珍重されています。ホタテ貝の需要は、世界的な人口増加と健康志向への食生活の変化により、小売業や外食産業で高まっています。さらに、養殖技術の向上がホタテ貝の生産性を高め、市場の拡大を促進しています。

最もシェアの高い地域:

軟体動物の市場はアジア太平洋地域が支配的。この優位性の主な原因は、韓国、日本、中国などの国々で水産物生産量と消費量が多く、水産物に対する長年の文化的嗜好が存在することです。この地域は水産養殖に理想的な気候で、長い海岸線とカキやアサリなど多様な軟体動物の種類により、これらの製品の豊富な収穫を可能にしています。さらに、消費者の健康志向の高まりと可処分所得の増加により、栄養価の高い水産物の需要が高まっています。

CAGRが最も高い地域:

軟体動物市場のCAGRが最も高いのはヨーロッパ地域です。高品質の水産物に対する需要の増加は、利便性、多様性、鮮度に対する消費者の志向によるものです。ヨーロッパの水産物市場は、持続可能で倫理的に調達された水産物への強い嗜好が特徴です。牡蠣、アサリ、ホタテは、その栄養価の高さと料理の多様性から、消費者がますます求める軟体動物のひとつです。

市場の主要プレーヤー

軟体動物市場の主要企業には、Eastern Fish Company, Maruha Nichiro Corporation, Cermaq ASA, Avla Nettos Exports, Nippon Suisan Kaisha, Ltd., Ulka Seafoods Pvt. Ltd., Cooke Aquaculture Inc., Tassal Group Ltd., Blue Ridge Aquaculture, Dongwon Industries Co., Ltd., Nireus Aquaculture S.A., Selonda Aquaculture S.A., Pacific Seafood Group, Bumble Bee Foods, LLC and Thai Union Group PCL.

主な動き:

2024年3月、世界最大の水産会社である日本のマルハニチロが、28億円(1,720万ユーロ/1,860万ドル)ですり身メーカーの紀文食品の株式の10%を取得。日本の水産大手2社の提携は、新商品の共同開発に重点を置くとともに、北米とヨーロッパの新たな顧客を開拓するため、互いの商流を利用することを可能にします。

2023年3月、クック社は、アメリカのレガシー水産会社であるスレード・ゴートンを買収する拘束力のある売買契約を締結しました。クック・アクアカルチャーは、スレード・ゴートンを買収した後も国際的な事業拡大を続け、ブランドポートフォリオを拡大していきます。Slade Gorton社は、水産業界で95年以上の歴史を誇るレガシーな生鮮・冷凍水産会社です。

対象種類
– 牡蠣
– アサリ
– ムール貝
– ホタテ
– その他の種類

対象種
– アサリ
– ルディタペス・フィリピナラム
– ホタテガイ
– その他の種

対象養殖魚種
– 海水
– 淡水
– 土壌

対象形態
– 冷凍
– 缶詰

流通チャネル
– ハイパーマーケット・スーパーマーケット
– コンビニエンスストア
– オンライン小売
– ウェットマーケット
– 直販

対象エンドユーザー
– フードサービス
– 小売
– インダストリアル
– 製薬

– 栄養補助食品
– その他のエンドユーザー

対象地域
– 北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南米
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南米諸国
– 中東・アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 エンドユーザー分析
3.7 新興市場
3.8 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 軟体動物の世界市場、タイプ別
5.1 はじめに
5.2 牡蠣
5.3 アサリ
5.4 ムール貝
5.5 ホタテ
5.6 その他の種類
6 軟体動物の世界市場、種類別
6.1 はじめに
6.2 クラッソストレア
6.3 ルディタペス・フィリピナラム
6.4 ホタテガイ
6.5 その他の種
7 軟体動物の世界市場、培養文化別
7.1 はじめに
7.2 海水
7.3 淡水
7.4 土壌
8 軟体動物の世界市場:形態別
8.1 はじめに
8.2 冷凍
8.3 缶詰
9 軟体動物の世界市場:流通チャネル別
9.1 はじめに
9.2 ハイパーマーケットとスーパーマーケット
9.3 コンビニエンスストア
9.4 オンライン小売
9.5 ウェットマーケット
9.6 直接販売
10 軟体動物の世界市場、エンドユーザー別
10.1 はじめに
10.2 フードサービス
10.3 小売
10.4 工業用
10.5 医薬品
10.6 栄養補助食品
10.7 その他のエンドユーザー
11 軟体動物の世界市場、地域別
11.1 はじめに
11.2 北米
11.2.1 アメリカ
11.2.2 カナダ
11.2.3 メキシコ
11.3 ヨーロッパ
11.3.1 ドイツ
11.3.2 イギリス
11.3.3 イタリア
11.3.4 フランス
11.3.5 スペイン
11.3.6 その他のヨーロッパ
11.4 アジア太平洋
11.4.1 日本
11.4.2 中国
11.4.3 インド
11.4.4 オーストラリア
11.4.5 ニュージーランド
11.4.6 韓国
11.4.7 その他のアジア太平洋地域
11.5 南米
11.5.1 アルゼンチン
11.5.2 ブラジル
11.5.3 チリ
11.5.4 その他の南米地域
11.6 中東・アフリカ
11.6.1 サウジアラビア
11.6.2 アラブ首長国連邦
11.6.3 カタール
11.6.4 南アフリカ
11.6.5 その他の中東・アフリカ地域
12 主要開発
12.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
12.2 買収と合併
12.3 新製品上市
12.4 拡張
12.5 その他の主要戦略
13 企業プロフィール
Eastern Fish Company
Maruha Nichiro Corporation
Cermaq ASA
Avla Nettos Exports
Nippon Suisan Kaisha, Ltd.
Ulka Seafoods Pvt. Ltd.
Cooke Aquaculture Inc.
Tassal Group Ltd.
Blue Ridge Aquaculture
Dongwon Industries Co., Ltd.
Nireus Aquaculture S.A.
Selonda Aquaculture S.A.
Pacific Seafood Group
Bumble Bee Foods, LLC
Thai Union Group PCL.

表一覧
表1 軟体動物の世界市場展望:地域別(2022〜2030年)(MNドル)
表2 軟体動物の世界市場展望:タイプ別(2022-2030年) ($MN)
表3 軟体動物の世界市場展望:牡蠣別 (2022-2030) ($MN)
表4 軟体動物の世界市場展望:ハマグリ別 (2022-2030) ($MN)
表5 軟体動物の世界市場展望:ムール貝別 (2022-2030) ($MN)
表6 軟体動物の世界市場展望:ホタテ貝類別 (2022-2030) ($MN)
表7 軟体動物の世界市場展望:その他の種類別 (2022-2030) ($MN)
表8 軟体動物の世界市場展望:種類別 (2022-2030) ($MN)
表9 軟体動物の世界市場展望:クラソストレア種別 (2022-2030) ($MN)
表10 軟体動物の世界市場展望:アサリ別 (2022-2030) ($MN)
表11 軟体動物の世界市場展望:ホタテ貝類別 (2022-2030) ($MN)
表12 軟体動物の世界市場展望:その他の種別 (2022-2030) ($MN)
表13 軟体動物の世界市場展望:培養文化別 (2022-2030) ($MN)
表14 軟体動物の世界市場展望:海水産品別 (2022-2030) ($MN)
表15 軟体動物の世界市場展望:淡水別 (2022-2030) ($MN)
表16 軟体動物の世界市場展望:土壌別(2022-2030年) ($MN)
表17 軟体動物の世界市場展望:形態別(2022-2030年) ($MN)
表18 軟体動物の世界市場展望:冷凍別(2022-2030年) ($MN)
表19 軟体動物の世界市場展望:缶詰別 (2022-2030) ($MN)
表20 軟体動物の世界市場展望:流通チャネル別(2022-2030年) ($MN)
表21 軟体動物の世界市場展望:ハイパーマーケット・スーパーマーケット別 (2022-2030) ($MN)
表22 軟体動物の世界市場展望:コンビニエンスストア別 (2022-2030) ($MN)
表23 軟体動物の世界市場展望:オンライン小売業別 (2022-2030) ($MN)
表24 軟体動物の世界市場展望:ウェットマーケット別 (2022-2030) ($MN)
表25 軟体動物の世界市場展望:直接販売別 (2022-2030) ($MN)
表26 軟体動物の世界市場展望:エンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
表27 軟体動物の世界市場展望:フードサービス別(2022-2030年) ($MN)
表28 軟体動物の世界市場展望:小売業別 (2022-2030) ($MN)
表29 軟体動物の世界市場展望:産業別(2022-2030年) ($MN)
表30 軟体動物の世界市場展望:医薬品別(2022-2030年) ($MN)
表31 軟体動物の世界市場展望:栄養補助食品別(2022-2030年) ($MN)
表32 軟体動物の世界市場展望:その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
注:北米、ヨーロッパ、APAC、南米、中東・アフリカ地域の表も上記と同様に表記しています。

According to Stratistics MRC, the Global Molluscs Market is accounted for $73.35 billion in 2024 and is expected to reach $107.02 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.5% during the forecast period. Molluscs are a broad category of invertebrate animals that are members of the Mollusca phylum. They include squids, octopuses, snails, and clams. Many of these soft-bodied animals have a hard, protective calcium carbonate shell, and they are distinguished by a muscular foot that is frequently adapted for movement. Molluscs inhabit a diverse range of habitats, ranging from deep ocean floors to terrestrial settings, they serve as both prey and predator in crucial ecological roles and are vital to human economies, especially in aquaculture and fisheries.

According to the Food and Agriculture Organization (FAO), global mollusc aquaculture production reached over 17 million metric tons in 2020, representing a significant portion of the world’s total seafood supply, particularly in Asia, which accounts for more than 90% of mollusc farming.

Market Dynamics:

Driver:

Rising interest in protein-rich foods

The global trend toward diets high in protein is one of the main factors propelling the mollusk market. Foods high in protein are becoming more and more popular among consumers because they are good for building and repairing muscle and are necessary for general health. Compared to red meats, mollusks like clams and mussels are lower in calories and a great source of lean protein. Additionally, those who are interested in maintaining a healthy lifestyle, athletes, and fitness enthusiasts are especially drawn to this trend.

Restraint:

Elevated production expenses

The high production costs involved in cultivating and harvesting mollusks are one of the biggest barriers facing the mollusc industry. Over time, the expenses associated with aquaculture—which comprise labor, feed, and upkeep of farming infrastructure—have increased. Producers' profitability has dropped as a result of the increase in production costs, which may lead to lower output. Due to population growth and dietary changes toward foods high in protein, there is a growing demand for mollusks; however, the supply may not keep up, which could result in shortages and higher prices for consumers.

Opportunity:

Growing need for convenience goods

The convenience-driven shift in consumer lifestyles is opening up a lot of opportunities for the mollusc market. There is an increasing need for ready-to-eat and simple-to-prepare food options as people get busier. This trend creates opportunities for producers and processors to create value-added goods like packaged, marinated, or precooked mollusks. Furthermore, these products offer quick and wholesome meal options that fit well into contemporary diets, appealing to both time-constrained consumers and the food service sector.

Threat:

Supply chain weaknesses

The market for mollusks is susceptible to different interruptions in the supply chain. Disease outbreaks, trade disputes, and transportation problems can all have a big influence on the supply of mollusks. These products need effective cold chain logistics to maintain quality during transportation because they are highly perishable. Production and distribution companies may suffer financial losses and spoilage as a result of disruptions. Moreover, the COVID-19 pandemic demonstrated the rapidity with which supply chains could be disrupted, leading to unsold inventory and higher production costs as a result of labor shortages and logistical difficulties.

Covid-19 Impact:

Due to changes in consumer behaviour, supply chain disruptions, and effects on the food service sector, the COVID-19 pandemic had a major effect on the mollusc market. The demand for mollusks decreased significantly during lockdowns, especially in premium segments where restaurants and hotels were forced to close. In contrast, as consumers moved toward home cooking and stockpiling, the retail industry saw a spike in demand for packaged and frozen mollusc products. In response to these changes in the market, businesses invested in direct-to-consumer sales channels and e-commerce platforms. Additionally, the pandemic also increased public apprehension about the safety of seafood, which complicated recovery efforts even more as demand only gradually increased after the lockdown.

The Oysters segment is expected to be the largest during the forecast period

The market for mollusks is dominated by the oyster segment. Rich in zinc, vitamin B12, and protein, oysters are highly valued for their distinct flavor and texture as well as their nutritious profile. The food service sector, especially in upscale and luxury dining settings where oysters are served as delicacies in fine dining establishments and on cruise ships, is a major driver of demand for this segment. Additionally, oysters are versatile ingredients in culinary applications because they can be consumed in a variety of forms, including frozen, canned, fresh, and processed products like pickled or smoked varieties.

The Scallops segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The segment with the highest predicted CAGR is scallops. The rising demand for scallops as a premium source of protein that appeals to consumers who are health conscious is a major factor driving this growth. In addition to their delicate flavour and texture, scallops are prized for their nutritional value, as they are high in vitamins, minerals, and omega-3 fatty acids, all of which are necessary for a balanced diet. Scallop demand is rising in the retail and food service sectors due to the growing global population and shifting dietary preferences toward healthier options. Furthermore, improvements in aquaculture techniques are increasing the productivity of scallop production, which is facilitating market expansion.

Region with largest share:

The market for mollusks is dominated by the Asia-Pacific region. The main causes of this dominance are the large production and consumption of seafood in nations like South Korea, Japan, and China, where a long-standing cultural preference for seafood exists. The area has a climate that is ideal for aquaculture, and its long coastlines and diverse mollusk species, including oysters and clams, allow for abundant yields of these products. Moreover, the demand for nutrient-dense seafood options is being driven by consumers growing health consciousness and rising disposable income.

Region with highest CAGR:

The mollusc market is expected to grow at the highest CAGR in the Europe region. The increase in demand for high-quality seafood products can be ascribed to consumer inclinations towards convenience, variety, and freshness. The European seafood market is marked by a strong preference for sustainably and ethically sourced seafood. Oysters, clams, and scallops are among the mollusks that consumers are increasingly looking for because of their nutritional value and culinary versatility.

Key players in the market

Some of the key players in Molluscs market include Eastern Fish Company, Maruha Nichiro Corporation, Cermaq ASA, Avla Nettos Exports, Nippon Suisan Kaisha, Ltd., Ulka Seafoods Pvt. Ltd., Cooke Aquaculture Inc., Tassal Group Ltd., Blue Ridge Aquaculture, Dongwon Industries Co., Ltd., Nireus Aquaculture S.A., Selonda Aquaculture S.A., Pacific Seafood Group, Bumble Bee Foods, LLC and Thai Union Group PCL.

Key Developments:

In March 2024, Japan's Maruha Nichiro, the world's largest seafood company, has acquired a 10 percent stake in surimi producer Kibun Foods for JPY 2.8 billion (€17.2 million/$18.6 million). The alliance between the two Japanese seafood giants will focus on the joint development of new products and will also allow the companies to use each other’s commercial distribution channels to reach new customers in North America and Europe.

In March 2023, Cooke Inc has entered a binding purchase agreement to acquire Slade Gorton, a legacy seafood company in the US. Cooke Aquaculture is continuing its international expansion and growing its brand portfolio after acquiring Slade Gorton. Slade Gorton is a legacy fresh and frozen seafood company that boasts over 95 years in the industry.

Types Covered:
• Oysters
• Clams
• Mussels
• Scallops
• Other Types

Species Covered:
• Crassostrea
• Ruditapes Philippinarum
• Scallops
• Other Species

Cultivation Cultures Covered:
• Saltwater
• Freshwater
• Soil

Forms Covered:
• Frozen
• Canned

Distribution Channels Covered:
• Hypermarkets and Supermarkets
• Convenience Store
• Online Retail
• Wet Markets
• Direct Sales

End Users Covered:
• Food Service
• Retail
• Industrial
• Pharmaceutical
• Nutraceutical
• Other End Users

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 End User Analysis
3.7 Emerging Markets
3.8 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Molluscs Market, By Type
5.1 Introduction
5.2 Oysters
5.3 Clams
5.4 Mussels
5.5 Scallops
5.6 Other Types
6 Global Molluscs Market, By Species
6.1 Introduction
6.2 Crassostrea
6.3 Ruditapes Philippinarum
6.4 Scallops
6.5 Other Species
7 Global Molluscs Market, By Cultivation Culture
7.1 Introduction
7.2 Saltwater
7.3 Freshwater
7.4 Soil
8 Global Molluscs Market, By Form
8.1 Introduction
8.2 Frozen
8.3 Canned
9 Global Molluscs Market, By Distribution Channel
9.1 Introduction
9.2 Hypermarkets and Supermarkets
9.3 Convenience Store
9.4 Online Retail
9.5 Wet Markets
9.6 Direct Sales
10 Global Molluscs Market, By End User
10.1 Introduction
10.2 Food Service
10.3 Retail
10.4 Industrial
10.5 Pharmaceutical
10.6 Nutraceutical
10.7 Other End Users
11 Global Molluscs Market, By Geography
11.1 Introduction
11.2 North America
11.2.1 US
11.2.2 Canada
11.2.3 Mexico
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.2 UK
11.3.3 Italy
11.3.4 France
11.3.5 Spain
11.3.6 Rest of Europe
11.4 Asia Pacific
11.4.1 Japan
11.4.2 China
11.4.3 India
11.4.4 Australia
11.4.5 New Zealand
11.4.6 South Korea
11.4.7 Rest of Asia Pacific
11.5 South America
11.5.1 Argentina
11.5.2 Brazil
11.5.3 Chile
11.5.4 Rest of South America
11.6 Middle East & Africa
11.6.1 Saudi Arabia
11.6.2 UAE
11.6.3 Qatar
11.6.4 South Africa
11.6.5 Rest of Middle East & Africa
12 Key Developments
12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
12.2 Acquisitions & Mergers
12.3 New Product Launch
12.4 Expansions
12.5 Other Key Strategies
13 Company Profiling
13.1 Eastern Fish Company
13.2 Maruha Nichiro Corporation
13.3 Cermaq ASA
13.4 Avla Nettos Exports
13.5 Nippon Suisan Kaisha, Ltd.
13.6 Ulka Seafoods Pvt. Ltd.
13.7 Cooke Aquaculture Inc.
13.8 Tassal Group Ltd.
13.9 Blue Ridge Aquaculture
13.10 Dongwon Industries Co., Ltd.
13.11 Nireus Aquaculture S.A.
13.12 Selonda Aquaculture S.A.
13.13 Pacific Seafood Group
13.14 Bumble Bee Foods, LLC
13.15 Thai Union Group PCL
List of Tables
Table 1 Global Molluscs Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Molluscs Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Molluscs Market Outlook, By Oysters (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Molluscs Market Outlook, By Clams (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Molluscs Market Outlook, By Mussels (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Molluscs Market Outlook, By Scallops (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Molluscs Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Molluscs Market Outlook, By Species (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Molluscs Market Outlook, By Crassostrea (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Molluscs Market Outlook, By Ruditapes Philippinarum (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Molluscs Market Outlook, By Scallops (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Molluscs Market Outlook, By Other Species (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Molluscs Market Outlook, By Cultivation Culture (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Molluscs Market Outlook, By Saltwater (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Molluscs Market Outlook, By Freshwater (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Molluscs Market Outlook, By Soil (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Molluscs Market Outlook, By Form (2022-2030) ($MN)
Table 18 Global Molluscs Market Outlook, By Frozen (2022-2030) ($MN)
Table 19 Global Molluscs Market Outlook, By Canned (2022-2030) ($MN)
Table 20 Global Molluscs Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
Table 21 Global Molluscs Market Outlook, By Hypermarkets and Supermarkets (2022-2030) ($MN)
Table 22 Global Molluscs Market Outlook, By Convenience Store (2022-2030) ($MN)
Table 23 Global Molluscs Market Outlook, By Online Retail (2022-2030) ($MN)
Table 24 Global Molluscs Market Outlook, By Wet Markets (2022-2030) ($MN)
Table 25 Global Molluscs Market Outlook, By Direct Sales (2022-2030) ($MN)
Table 26 Global Molluscs Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 27 Global Molluscs Market Outlook, By Food Service (2022-2030) ($MN)
Table 28 Global Molluscs Market Outlook, By Retail (2022-2030) ($MN)
Table 29 Global Molluscs Market Outlook, By Industrial (2022-2030) ($MN)
Table 30 Global Molluscs Market Outlook, By Pharmaceutical (2022-2030) ($MN)
Table 31 Global Molluscs Market Outlook, By Nutraceutical (2022-2030) ($MN)
Table 32 Global Molluscs Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界の軟体動物市場(~2030年):種類別(カキ、アサリ、ムール貝、ホタテ貝、その他)、品種別(クラッソストレア、ルディタペス・フィリピナラム、ホタテ貝、その他)、養殖別、形態別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV291)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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