世界の医療用テープ市場2021-2031:製品別(布テープ、紙テープ、プラスチックテープ、その他)、用途別、エンドユーザー別

【英語タイトル】Medical Tape Market By Product (Fabric Tapes, Paper Tapes, Plastic Tapes, Others), By Application (Surgery, Wound Dressing, Secure IV lines, Others), By End User (Hospitals, Ambulatory Surgery Centers, Clinics, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23JN034)・商品コード:ALD23JN034
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年9月
・ページ数:337
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:医療
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❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料では、2021年に25億ドルであった世界の医療用テープ市場規模が、2031年までに37億ドルに拡大し、2022年から2031年の間に年平均3.8%で成長すると予想しています。本資料は、医療用テープの世界市場について調べ、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、製品別(布テープ、紙テープ、プラスチックテープ、その他)分析、用途別(手術用、創傷被覆用、IV(中心静脈)ライン圧迫用、その他)分析、エンドユーザー別(病院、外来手術センター、診療所、その他)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、企業状況、企業情報などの項目を掲載しております。また、3M Company、Ad Tape & Label Company, Inc.、Andover Healthcare Inc.、B. Braun Melsungen AG、Cardinal Health、Coloplast A/S、Dynarex Corporationなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の医療用テープ市場規模:製品別
-医療用布テープの市場規模
-医療用紙テープの市場規模
-医療用プラスチックテープの市場規模
-その他の市場規模
・世界の医療用テープ市場規模:用途別
-手術用テープの市場規模
-創傷被覆用テープの市場規模
-IV(中心静脈)ライン圧迫用テープの市場規模
-その他の市場規模
・世界の医療用テープ市場規模:エンドユーザー別
-病院における市場規模
-外来手術センターにおける市場規模
-診療所における市場規模
-その他における市場規模
・世界の医療用テープ市場規模:地域別
- 北米の医療用テープ市場規模
- ヨーロッパの医療用テープ市場規模
- アジア太平洋の医療用テープ市場規模
- 中南米・中東・アフリカの医療用テープ市場規模
・企業状況
・企業情報

世界の医療用テープ市場は、2021年に25億3,400万ドルと評価され、2022年から2031年までの年平均成長率は3.8%を記録し、2031年には36億6,100万ドルに達すると予測されています。
医療用テープはサージカルテープとも呼ばれ、包帯やガーゼなどの被覆材を傷口の皮膚に貼り付けるために使用されます。ほとんどの粘着テープは感圧テープの一種であり、しっかりと圧を加えることで粘着し、所定の位置に留まります。熱や溶剤は必要ありません。様々な素材から作られていますが、快適で使いやすいように通気性のあるものがほとんどです。

皮膚に安全で、使いやすく、皮膚が動いたり、曲がったり、湿ったりしていても十分に機能する強度が必要です。医療用テープには、様々な状況で使用できる多くのスタイルがあります。一般的に利用できる医療用テープの種類には、布テープ、紙テープ、プラスチックテープ、シリコンテープなどがあります。このうち、紙テープは通気性がよく軽量で、肌にやさしく、しっかり接着し、頻繁に交換する包帯に最適です。また、サージカルシルクテープは、ソフトでフィット感があり、強度が必要な医療用途に最適です。この引き裂きやすいテープは、手術や家庭で使用でき、浸透性があり低刺激性です。

医療用テープの世界市場は、予測期間中に大幅な市場成長が見込まれます。これは、医療機関による感染症の発生率の増加、外科手術の実施件数の増加、傷害の発生率の増加によるものです。さらに、交通事故の増加や、さまざまな医療機関での医療用テープや包帯の採用増加が、市場成長に大きく寄与しています。しかし、高度な創傷ケア製品のような代替品が入手できないことや、医療用粘着剤に関連した皮膚損傷の発生リスクが高いことが、市場成長にマイナスの影響を与えています。逆に、テープ技術の進歩が市場成長に有利な機会を提供しています。

世界の医療用テープ市場は、製品、用途、エンドユーザー、地域によって区分されます。製品別では、市場は布テープ、紙テープ、プラスチックテープ、その他に分類されます。さらに、布テープ分野はアセテート、ビスコース、綿、絹、ポリエステル、その他に細分化されます。用途別では、手術用、創傷被覆用、点滴ライン用、その他に分類されます。エンドユーザー別では、病院、外来手術センター、クリニック、その他に分類されます。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、欧州のその他地域)、アジア太平洋(中国、日本、オーストラリア、インド、韓国、アジア太平洋のその他地域)、LAMEA(ブラジル、南アフリカ、サウジアラビア、LAMEAのその他地域)に市場を分けて分析しています。

本レポートに掲載されている主要企業には、3M Company、Ad Tape & Label Corporation、B. Braun Melsungen AG、Cardinal Health、Coloplast A/S、Dynarex Corporation、Integra Lifesciences Holdings Corporation、Jiangxi 3L Medical Products Group Co Ltd、Johnson & Johnson、McKesson Corporation、Medtronic plc、Milliken & Company (Andover Healthcare Inc.)、Paul Hartmann AG、 Schweitzer-Mauduit International Inc. (Scapa Group PLC), Smith & Nephew PLC, Urgo Medical, Winner Medical Group, Inc.などがあります。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本レポートは、2021年から2031年までの医療用テープ市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、医療用テープの市場機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・医療用テープ市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・医療用テープの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
製品別
布テープ
紙テープ
プラスチックテープ
その他

用途別
外科
創傷被覆
点滴ライン確保
その他

エンドユーザー別
病院
外来手術センター
クリニック
その他

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他のLAMEA地域

〈主要市場プレイヤー〉
3M Company
Ad Tape & Label Company, Inc.
Andover Healthcare Inc.
B. Braun Melsungen AG
Cardinal Health
Coloplast A/S
Dynarex Corporation
Integra Lifesciences Holdings Corporation
Jiangxi 3L Medical Products Group Co Ltd
Johnson & Johnson
McKesson Corporation
Medtronic plc
Paul Hartmann AG.
Scapa Group PLC
Smith & Nephew PLC
Urgo Medical
Winner Medical Group, Inc.

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Top player positioning
3.5.Market dynamics
3.5.1.Drivers
3.5.2.Restraints
3.5.3.Opportunities
3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: MEDICAL TAPE MARKET, BY PRODUCT
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Fabric Tapes
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market analysis by country
4.2.4 Fabric Tapes Medical Tape Market by Material Type
4.2.4.1 Acetate Market size and forecast, by region
4.2.4.2 Viscose Market size and forecast, by region
4.2.4.3 Cotton Market size and forecast, by region
4.2.4.4 Silk Market size and forecast, by region
4.2.4.5 Polyester Market size and forecast, by region
4.2.4.6 Others Market size and forecast, by region
4.3 Paper Tapes
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market analysis by country
4.4 Plastic Tapes
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market analysis by country
4.5 Others
4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2 Market size and forecast, by region
4.5.3 Market analysis by country
CHAPTER 5: MEDICAL TAPE MARKET, BY APPLICATION
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 Surgery
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market analysis by country
5.3 Wound Dressing
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market analysis by country
5.4 Secure IV lines
5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2 Market size and forecast, by region
5.4.3 Market analysis by country
5.5 Others
5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2 Market size and forecast, by region
5.5.3 Market analysis by country
CHAPTER 6: MEDICAL TAPE MARKET, BY END USER
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2 Hospitals
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market analysis by country
6.3 Ambulatory Surgery Centers
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market analysis by country
6.4 Clinics
6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2 Market size and forecast, by region
6.4.3 Market analysis by country
6.5 Others
6.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2 Market size and forecast, by region
6.5.3 Market analysis by country
CHAPTER 7: MEDICAL TAPE MARKET, BY REGION
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 North America
7.2.1 Key trends and opportunities
7.2.2 North America Market size and forecast, by Product
7.2.2.1 North America Fabric Tapes Medical Tape Market by Material Type
7.2.3 North America Market size and forecast, by Application
7.2.4 North America Market size and forecast, by End User
7.2.5 North America Market size and forecast, by country
7.2.5.1 U.S.
7.2.5.1.1 Market size and forecast, by Product
7.2.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3 Market size and forecast, by End User
7.2.5.2 Canada
7.2.5.2.1 Market size and forecast, by Product
7.2.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3 Market size and forecast, by End User
7.2.5.3 Mexico
7.2.5.3.1 Market size and forecast, by Product
7.2.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.3 Market size and forecast, by End User
7.3 Europe
7.3.1 Key trends and opportunities
7.3.2 Europe Market size and forecast, by Product
7.3.2.1 Europe Fabric Tapes Medical Tape Market by Material Type
7.3.3 Europe Market size and forecast, by Application
7.3.4 Europe Market size and forecast, by End User
7.3.5 Europe Market size and forecast, by country
7.3.5.1 Germany
7.3.5.1.1 Market size and forecast, by Product
7.3.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3 Market size and forecast, by End User
7.3.5.2 France
7.3.5.2.1 Market size and forecast, by Product
7.3.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3 Market size and forecast, by End User
7.3.5.3 UK
7.3.5.3.1 Market size and forecast, by Product
7.3.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3 Market size and forecast, by End User
7.3.5.4 Italy
7.3.5.4.1 Market size and forecast, by Product
7.3.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3 Market size and forecast, by End User
7.3.5.5 Spain
7.3.5.5.1 Market size and forecast, by Product
7.3.5.5.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3 Market size and forecast, by End User
7.3.5.6 Rest of Europe
7.3.5.6.1 Market size and forecast, by Product
7.3.5.6.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.6.3 Market size and forecast, by End User
7.4 Asia-Pacific
7.4.1 Key trends and opportunities
7.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Product
7.4.2.1 Asia-Pacific Fabric Tapes Medical Tape Market by Material Type
7.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Application
7.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by End User
7.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
7.4.5.1 China
7.4.5.1.1 Market size and forecast, by Product
7.4.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3 Market size and forecast, by End User
7.4.5.2 Japan
7.4.5.2.1 Market size and forecast, by Product
7.4.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3 Market size and forecast, by End User
7.4.5.3 India
7.4.5.3.1 Market size and forecast, by Product
7.4.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3 Market size and forecast, by End User
7.4.5.4 Australia
7.4.5.4.1 Market size and forecast, by Product
7.4.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3 Market size and forecast, by End User
7.4.5.5 South Korea
7.4.5.5.1 Market size and forecast, by Product
7.4.5.5.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3 Market size and forecast, by End User
7.4.5.6 Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1 Market size and forecast, by Product
7.4.5.6.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.6.3 Market size and forecast, by End User
7.5 LAMEA
7.5.1 Key trends and opportunities
7.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Product
7.5.2.1 LAMEA Fabric Tapes Medical Tape Market by Material Type
7.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Application
7.5.4 LAMEA Market size and forecast, by End User
7.5.5 LAMEA Market size and forecast, by country
7.5.5.1 Brazil
7.5.5.1.1 Market size and forecast, by Product
7.5.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3 Market size and forecast, by End User
7.5.5.2 Saudi Arabia
7.5.5.2.1 Market size and forecast, by Product
7.5.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3 Market size and forecast, by End User
7.5.5.3 South Africa
7.5.5.3.1 Market size and forecast, by Product
7.5.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3 Market size and forecast, by End User
7.5.5.4 Rest of LAMEA
7.5.5.4.1 Market size and forecast, by Product
7.5.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.4.3 Market size and forecast, by End User
CHAPTER 8: COMPANY LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product Mapping of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.6. Key developments
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1 3M Company
9.1.1 Company overview
9.1.2 Company snapshot
9.1.3 Operating business segments
9.1.4 Product portfolio
9.1.5 Business performance
9.1.6 Key strategic moves and developments
9.2 Ad Tape & Label Company, Inc.
9.2.1 Company overview
9.2.2 Company snapshot
9.2.3 Operating business segments
9.2.4 Product portfolio
9.2.5 Business performance
9.2.6 Key strategic moves and developments
9.3 Andover Healthcare Inc.
9.3.1 Company overview
9.3.2 Company snapshot
9.3.3 Operating business segments
9.3.4 Product portfolio
9.3.5 Business performance
9.3.6 Key strategic moves and developments
9.4 B. Braun Melsungen AG
9.4.1 Company overview
9.4.2 Company snapshot
9.4.3 Operating business segments
9.4.4 Product portfolio
9.4.5 Business performance
9.4.6 Key strategic moves and developments
9.5 Cardinal Health
9.5.1 Company overview
9.5.2 Company snapshot
9.5.3 Operating business segments
9.5.4 Product portfolio
9.5.5 Business performance
9.5.6 Key strategic moves and developments
9.6 Coloplast A/S
9.6.1 Company overview
9.6.2 Company snapshot
9.6.3 Operating business segments
9.6.4 Product portfolio
9.6.5 Business performance
9.6.6 Key strategic moves and developments
9.7 Dynarex Corporation
9.7.1 Company overview
9.7.2 Company snapshot
9.7.3 Operating business segments
9.7.4 Product portfolio
9.7.5 Business performance
9.7.6 Key strategic moves and developments
9.8 Integra Lifesciences Holdings Corporation
9.8.1 Company overview
9.8.2 Company snapshot
9.8.3 Operating business segments
9.8.4 Product portfolio
9.8.5 Business performance
9.8.6 Key strategic moves and developments
9.9 Jiangxi 3L Medical Products Group Co Ltd
9.9.1 Company overview
9.9.2 Company snapshot
9.9.3 Operating business segments
9.9.4 Product portfolio
9.9.5 Business performance
9.9.6 Key strategic moves and developments
9.10 Johnson & Johnson
9.10.1 Company overview
9.10.2 Company snapshot
9.10.3 Operating business segments
9.10.4 Product portfolio
9.10.5 Business performance
9.10.6 Key strategic moves and developments
9.11 McKesson Corporation
9.11.1 Company overview
9.11.2 Company snapshot
9.11.3 Operating business segments
9.11.4 Product portfolio
9.11.5 Business performance
9.11.6 Key strategic moves and developments
9.12 Medtronic plc
9.12.1 Company overview
9.12.2 Company snapshot
9.12.3 Operating business segments
9.12.4 Product portfolio
9.12.5 Business performance
9.12.6 Key strategic moves and developments
9.13 Paul Hartmann AG.
9.13.1 Company overview
9.13.2 Company snapshot
9.13.3 Operating business segments
9.13.4 Product portfolio
9.13.5 Business performance
9.13.6 Key strategic moves and developments
9.14 Scapa Group PLC
9.14.1 Company overview
9.14.2 Company snapshot
9.14.3 Operating business segments
9.14.4 Product portfolio
9.14.5 Business performance
9.14.6 Key strategic moves and developments
9.15 Smith & Nephew PLC
9.15.1 Company overview
9.15.2 Company snapshot
9.15.3 Operating business segments
9.15.4 Product portfolio
9.15.5 Business performance
9.15.6 Key strategic moves and developments
9.16 Urgo Medical
9.16.1 Company overview
9.16.2 Company snapshot
9.16.3 Operating business segments
9.16.4 Product portfolio
9.16.5 Business performance
9.16.6 Key strategic moves and developments
9.17 Winner Medical Group, Inc.
9.17.1 Company overview
9.17.2 Company snapshot
9.17.3 Operating business segments
9.17.4 Product portfolio
9.17.5 Business performance
9.17.6 Key strategic moves and developments



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