世界のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場2021-2031:軌道種類別(低軌道、静止軌道)、用途別、エンドユーザー別

【英語タイトル】LEO and GEO Satellite Market By Orbit Type (Low Earth Orbit, Geostationary Earth Orbit), By Application (Telecommunication, Earth & space observation, Scientific research, Navigation, Others), By End-Use (Commercial, Government & Military, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23JN028)・商品コード:ALD23JN028
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年9月
・ページ数:297
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:航空宇宙
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❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料では、2021年に118億ドルであった世界のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場規模が、2031年までに439億ドルに拡大し、2022年から2031年の間に年平均14.3%で成長すると予想しています。本資料は、LEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星の世界市場について調べ、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、軌道種類別(低軌道、静止軌道)分析、用途別(通信、地球・宇宙観測、ナビゲーション、その他)分析、エンドユーザー別(商業、政府・軍事、その他)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、企業状況、企業情報などの項目を掲載しております。また、Airbus S.A.S.、The Boeing Company、Israel Aerospace Industries Ltd.、Lockheed Martin Corporation、Mitsubishi Electric Corporation、INTELSAT S.A.などの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場規模:軌道種類別
-低軌道における市場規模
-静止軌道における市場規模
・世界のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場規模:用途別
-通信における市場規模
-地球・宇宙観測における市場規模
-ナビゲーションにおける市場規模
-その他における市場規模
・世界のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場規模:エンドユーザー別
-商業における市場規模
-政府・軍事おける市場規模
-その他における市場規模
・世界のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場規模:地域別
- 北米のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場規模
- ヨーロッパのLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場規模
- アジア太平洋のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場規模
- 中南米・中東・アフリカのLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場規模
・企業状況
・企業情報

地球低軌道(LEO)衛星は、地球の表面から200kmから2,000kmの軌道を周回するように開発されています。これらの衛星は、時速約27,000キロで地球を90分から120分で一周する必要があります。また、LEO衛星はデータ通信、リモートセンシング、研究など様々な用途に利用されています。GEO衛星ネットワークは、下り最大50Mbps、上り最大5Mbpsという非常に高いブロードバンドデータスループットを提供することができます。また、気象観測衛星は、特定の地域をリアルタイムで観測し、気象パターンの変化を見ることができるため、GEOを利用することができます。

研究機関は、短期的・長期的な気候変動を監視・評価するために衛星の導入を増やしています。例えば、2020年10月、Googleと米国海洋大気庁(NOAA)は、同庁の気象予報、環境モニタリング、気候研究能力を向上させる機械学習と人工知能主導のパイロットプロジェクトを共同で推進するために提携しました。2021年8月、宇宙開発事業団は実験衛星を打ち上げました。シグナスNG-16宇宙船は、低軌道から弾道ミサイルを探知するためのマルチスペクトルセンサーの使用を試験するために設計されたプロトタイプ赤外線ペイロード(PIRPL)を搭載。L3Harris社は1億9300万ドル、SpaceX社は1億4900万ドルをそれぞれ、広視野・上空持続型赤外線センサーを搭載した4基の衛星の開発費として獲得しました。

世界のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場の成長は、小型衛星の採用とLEOベースのサービスに対する需要の増加により推進されています。しかし、スペースデブリに対する懸念の高まりが市場の成長を妨げる要因となっています。さらに、いくつかの政府による宇宙技術への投資の増加は、予測期間中に市場に成長機会を提供すると予想される要因です。

LEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場は、軌道タイプ、用途、最終用途、地域に基づいてセグメント化されます。軌道タイプ別では、地球低軌道(LEO)と地球静止軌道(GEO)に分類されます。用途別では、通信、地球・宇宙観測、科学研究、航法、その他に分類されます。最終用途別では、商業、政府・軍事、その他に分類されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに市場を分けて分析しています。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・2021年から2031年までのLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、LEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場の有力な市場機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・LEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別、世界のLEO(低軌道)&GEO(静止軌道)衛星の市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
軌道タイプ別
地球低軌道
地球静止軌道

用途別
通信
地球宇宙観測
科学研究
航法
その他

用途別
商業
政府・軍事
その他

地域別
・北米
米国
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
ロシア
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
インド
日本
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
Airbus S.A.S.
The Boeing Company
Israel Aerospace Industries Ltd.
Lockheed Martin Corporation
三菱電機株式会社
INTELSAT S.A.
Inmarsat plc.
L3 Harris Corporation
Thales Group
Qualcomm Inc
Topcon Corporation
Texas Instruments
Furuno Electric

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Top player positioning
3.5.Market dynamics
3.5.1.Drivers
3.5.2.Restraints
3.5.3.Opportunities
3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: LEO AND GEO SATELLITE MARKET, BY ORBIT TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Low Earth Orbit
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market analysis by country
4.3 Geostationary Earth Orbit
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market analysis by country
CHAPTER 5: LEO AND GEO SATELLITE MARKET, BY APPLICATION
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 Telecommunication
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market analysis by country
5.3 Earth & space observation
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market analysis by country
5.4 Scientific research
5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2 Market size and forecast, by region
5.4.3 Market analysis by country
5.5 Navigation
5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2 Market size and forecast, by region
5.5.3 Market analysis by country
5.6 Others
5.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2 Market size and forecast, by region
5.6.3 Market analysis by country
CHAPTER 6: LEO AND GEO SATELLITE MARKET, BY END-USE
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2 Commercial
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market analysis by country
6.3 Government & Military
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market analysis by country
6.4 Others
6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2 Market size and forecast, by region
6.4.3 Market analysis by country
CHAPTER 7: LEO AND GEO SATELLITE MARKET, BY REGION
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 North America
7.2.1 Key trends and opportunities
7.2.2 North America Market size and forecast, by Orbit Type
7.2.3 North America Market size and forecast, by Application
7.2.4 North America Market size and forecast, by End-Use
7.2.5 North America Market size and forecast, by country
7.2.5.1 U.S.
7.2.5.1.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.2.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3 Market size and forecast, by End-Use
7.2.5.2 Canada
7.2.5.2.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.2.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3 Market size and forecast, by End-Use
7.2.5.3 Mexico
7.2.5.3.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.2.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.3 Market size and forecast, by End-Use
7.3 Europe
7.3.1 Key trends and opportunities
7.3.2 Europe Market size and forecast, by Orbit Type
7.3.3 Europe Market size and forecast, by Application
7.3.4 Europe Market size and forecast, by End-Use
7.3.5 Europe Market size and forecast, by country
7.3.5.1 Germany
7.3.5.1.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.3.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3 Market size and forecast, by End-Use
7.3.5.2 France
7.3.5.2.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.3.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3 Market size and forecast, by End-Use
7.3.5.3 UK
7.3.5.3.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.3.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3 Market size and forecast, by End-Use
7.3.5.4 Russia
7.3.5.4.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.3.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3 Market size and forecast, by End-Use
7.3.5.5 Rest of Europe
7.3.5.5.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.3.5.5.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3 Market size and forecast, by End-Use
7.4 Asia-Pacific
7.4.1 Key trends and opportunities
7.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Orbit Type
7.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Application
7.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by End-Use
7.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
7.4.5.1 China
7.4.5.1.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.4.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3 Market size and forecast, by End-Use
7.4.5.2 India
7.4.5.2.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.4.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3 Market size and forecast, by End-Use
7.4.5.3 Japan
7.4.5.3.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.4.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3 Market size and forecast, by End-Use
7.4.5.4 South Korea
7.4.5.4.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.4.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3 Market size and forecast, by End-Use
7.4.5.5 Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.4.5.5.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3 Market size and forecast, by End-Use
7.5 LAMEA
7.5.1 Key trends and opportunities
7.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Orbit Type
7.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Application
7.5.4 LAMEA Market size and forecast, by End-Use
7.5.5 LAMEA Market size and forecast, by country
7.5.5.1 Latin America
7.5.5.1.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.5.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3 Market size and forecast, by End-Use
7.5.5.2 Middle East
7.5.5.2.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.5.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3 Market size and forecast, by End-Use
7.5.5.3 Africa
7.5.5.3.1 Market size and forecast, by Orbit Type
7.5.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3 Market size and forecast, by End-Use
CHAPTER 8: COMPANY LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product Mapping of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.6. Key developments
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1 Airbus S.A.S.
9.1.1 Company overview
9.1.2 Company snapshot
9.1.3 Operating business segments
9.1.4 Product portfolio
9.1.5 Business performance
9.1.6 Key strategic moves and developments
9.2 The Boeing Company
9.2.1 Company overview
9.2.2 Company snapshot
9.2.3 Operating business segments
9.2.4 Product portfolio
9.2.5 Business performance
9.2.6 Key strategic moves and developments
9.3 Israel Aerospace Industries Ltd.
9.3.1 Company overview
9.3.2 Company snapshot
9.3.3 Operating business segments
9.3.4 Product portfolio
9.3.5 Business performance
9.3.6 Key strategic moves and developments
9.4 Lockheed Martin Corporation
9.4.1 Company overview
9.4.2 Company snapshot
9.4.3 Operating business segments
9.4.4 Product portfolio
9.4.5 Business performance
9.4.6 Key strategic moves and developments
9.5 Mitsubishi Electric Corporation
9.5.1 Company overview
9.5.2 Company snapshot
9.5.3 Operating business segments
9.5.4 Product portfolio
9.5.5 Business performance
9.5.6 Key strategic moves and developments
9.6 INTELSAT S.A.
9.6.1 Company overview
9.6.2 Company snapshot
9.6.3 Operating business segments
9.6.4 Product portfolio
9.6.5 Business performance
9.6.6 Key strategic moves and developments
9.7 Inmarsat plc.
9.7.1 Company overview
9.7.2 Company snapshot
9.7.3 Operating business segments
9.7.4 Product portfolio
9.7.5 Business performance
9.7.6 Key strategic moves and developments
9.8 L3 Harris Corporation
9.8.1 Company overview
9.8.2 Company snapshot
9.8.3 Operating business segments
9.8.4 Product portfolio
9.8.5 Business performance
9.8.6 Key strategic moves and developments
9.9 Thales Group
9.9.1 Company overview
9.9.2 Company snapshot
9.9.3 Operating business segments
9.9.4 Product portfolio
9.9.5 Business performance
9.9.6 Key strategic moves and developments
9.10 Qualcomm Inc
9.10.1 Company overview
9.10.2 Company snapshot
9.10.3 Operating business segments
9.10.4 Product portfolio
9.10.5 Business performance
9.10.6 Key strategic moves and developments
9.11 Topcon Corporation
9.11.1 Company overview
9.11.2 Company snapshot
9.11.3 Operating business segments
9.11.4 Product portfolio
9.11.5 Business performance
9.11.6 Key strategic moves and developments
9.12 Texas Instruments
9.12.1 Company overview
9.12.2 Company snapshot
9.12.3 Operating business segments
9.12.4 Product portfolio
9.12.5 Business performance
9.12.6 Key strategic moves and developments
9.13 Furuno Electric
9.13.1 Company overview
9.13.2 Company snapshot
9.13.3 Operating business segments
9.13.4 Product portfolio
9.13.5 Business performance
9.13.6 Key strategic moves and developments



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