世界のフレグランス包装市場(~2030年): 製品種類別(ジャー、ポンプ&スプレー、ボトル、ロールオン)、素材別(金属、ガラス、木材、プラスチック)、容量別(100ml以下、100ml~250ml、250ml~500ml、500ml以上)、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Fragrance Packaging Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Product Type (Jars, Pumps & Sprays, Bottles and Roll-ons), Material (Metal, Glass, Wood and Plastic), Capacity (Less than 100 ml, 100 ml to 250 ml, 250 ml to 500 ml and Above 500 ml), Distribution Channel, End User and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV071)・商品コード:SMRC24NOV071
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年9月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:包装
◆販売価格オプション(消費税別)
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、フレグランス包装の世界市場は2024年に36.6億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は6.3%で、2030年には52.8億ドルに達する見込みです。フレグランスパッケージングとは、香水や香りのついた製品を包んだり見せたりするために使用されるデザインや素材のことです。光や空気などの外的要因からデリケートな香りを保護し、視覚的に魅力的なプレゼンテーションを提供し、ブランドのアイデンティティを伝えるなど、複数の機能を果たします。効果的なフレグランスパッケージには通常、ガラスや高品質のプラスチックなどの素材で作られたボトルや容器が含まれ、香りの完全性を保つように設計されています。パッケージには、消費者の体験を高め、香水の特徴を反映するために、複雑なデザイン、エレガントな形状、豪華な仕上げが施されることがよくあります。
International Fragrance Association(国際フレグランス協会)によると、フレグランス業界は世界で約76億8,000万米ドルの売上を上げており、年を追うごとに徐々に増加しています。

市場のダイナミクス

ドライバー
消費者の高級フレグランスに対する需要の高まり
消費者がハイエンドでオーダーメイドの嗅覚体験を求める傾向が強まる中、ブランドは洗練さと高級感を反映したパッケージングで対応しています。この傾向は、クリスタル、金属、特注デザインのガラスなど、視覚的な魅力を高めるだけでなく、製品の触覚的な体験にも貢献する高品質素材の使用を増加させています。複雑なデザイン、ユニークな形状、芸術的な装飾は、高級感とエレガンスを伝えるためのスタンダードになりつつあります。さらに、持続可能で環境に優しいパッケージング・ソリューションが採用され、環境に配慮した製品を求める消費者の嗜好が高まっています。

抑制:
消費者の健康と安全への懸念
消費者の健康と安全に対する懸念は、フレグランス包装業界に大きな影響を与えています。フレグランスに含まれる化学物質に関連する潜在的な健康リスクに対する認識が高まるにつれ、消費者は透明性とより安全な選択肢を求めるようになっています。特定のプラスチックや接着剤など、従来のフレグランス包装資材の多くは、有害物質を含む可能性があり、それが製品に溶出したり、時間の経過とともに劣化したりして、長期的な暴露に対する懸念が生じます。そのため、フタル酸エステルやパラベンなどの有害化学物質を含まない包装ソリューションや、より持続可能で環境に優しい素材の採用が求められています。

機会
マーケティングとブランド戦略
マーケティングとブランディング戦略は、美的感覚と機能性を融合させ、消費者の記憶に残る体験を生み出すことで、フレグランスパッケージングに革命をもたらしています。ブランドは、視覚に訴えるだけでなく、アイデンティティや価値を伝える革新的なデザインにますます力を入れるようになっています。これには、高品質の素材、ユニークな形状、魅惑的な色を使用して、パッケージングを棚で目立たせることが含まれます。持続可能性は重要なトレンドとなっており、多くの企業が環境に優しい素材や慣行を採用し、環境意識の高い消費者の共感を呼んでいます。

脅威
知的財産の問題
知的財産(IP)の問題は、革新的なデザインの開発と保護を複雑にすることで、フレグランスパッケージング業界に大きな影響を与えています。フレグランスのパッケージには、独自の視覚的要素、構造デザイン、ブランディング戦略が含まれることが多く、これらはすべて商標、特許、意匠権などの知的財産法の対象となります。しかし、企業は独自のパッケージデザインを模倣から守り、ブランドアイデンティティを希薄化させ、市場での差別化を低下させるという課題に直面しています。

COVID-19の影響:
COVID-19の流行はフレグランスパッケージング業界に大きな影響を与え、イノベーションの課題と機会の両方を明らかにしました。世界的なサプライチェーンの混乱と製造の遅れにより、多くのフレグランス企業は包装資材の不足とコスト増に直面しました。このため、持続可能性とコスト効率に重点を置いた包装戦略の再評価が始まりました。企業は、環境への影響を軽減し、変動する供給状況に対応するため、代替素材や合理的なデザインを模索し始めました。パンデミック(世界的大流行)の最中に電子商取引が急増したことで、配送中の製品の完全性を確保するための耐久性のある保護包装の必要性が強調されました。

予測期間中は百貨店セグメントが最大になる見込み
予測期間中、百貨店セグメントが最大となる見込み。百貨店セグメントは、高級感と持続可能性の両方を反映した革新的なデザイン要素の統合に重点を置いています。最新のパッケージは現在、環境に優しい素材を採用し、高級感のある美観を維持しながら環境への影響を低減しています。また、カスタマイズ可能でインタラクティブな要素などのテクノロジーの進歩も、より魅力的でパーソナライズされたショッピング体験を生み出すために取り入れられています。さらに、人間工学的で視覚に訴える特徴を強調したデザインの改良により、店頭での商品の魅力が増し、全体的な顧客体験が向上しています。

男性用フレグランス分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる分野
男性用フレグランス分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。男性用フレグランス分野は現在、現代の消費者の嗜好により合致し、ブランド体験全体を向上させるために、フレグランスのパッケージングを強化することに注力しています。これには、現代的な美意識と機能性を反映した革新的なデザイン要素を取り入れることが含まれます。主な点としては、高品質な素材の使用や、視覚に訴えるだけでなく触覚的にも高級感を与える洗練された男性的なデザインが挙げられます。各ブランドは、人間工学に基づいたボトル、使いやすいアプリケーター、環境に優しいパッケージング・ソリューションなどの特徴を取り入れています。形と機能の両方を強調することで、より魅力的で印象的なプレゼンテーションを実現し、最終的にユーザーの感覚的な体験を高め、ブランドのアイデンティティを強化することを目的としています。

最大のシェアを占める地域
推定期間中、ヨーロッパ地域が最大シェアを占めると予測。オンラインショッピングが勢いを増すにつれ、消費者体験を向上させる革新的で美しいパッケージングソリューションに対する需要が地域全体で高まっています。Eコマースプラットフォームは、ブランドにより多くの消費者にリーチする機会を提供し、製品を保護するだけでなく、注目を集め、ブランドアイデンティティを高める個性的で高品質なパッケージングに対する地域的なニーズを後押ししています。このような地域的な傾向から、包装メーカーは持続可能で使い勝手がよく、視覚的に魅力的なデザインを生み出すことに注力し、パーソナライズされたプレミアム製品への嗜好の高まりに対応しています。

CAGRが最も高い地域:
ヨーロッパ地域は、持続可能性と消費者の安全性を促進する厳しい基準を設定することで、予測期間中に有利な成長を維持する見込みです。最近の規制では、リサイクル可能な材料や生分解性材料の使用が義務付けられており、企業は環境に優しい慣行を採用し、環境への影響を減らすよう求められています。厳格な表示要件は、消費者が成分の安全性と潜在的なアレルゲンに関する明確な情報を確実に入手できるようにし、地域全体でより高い透明性と信頼を育んでいます。こうした規制の遵守は、廃棄物の最小化や責任ある調達の推進に役立つだけでなく、地域全体の包装技術の革新を促すことにもなります。

市場の主要プレーヤー
フレグランス包装市場の主要企業には、Albea Group, APG Packaging, AptarGroup, Inc, Berry Global Group, Inc, Forests Packaging Group, Intercos Group, Kao Corporation, Procter & Gamble, SGB Packaging Group and Silgan Holdings Inc.などがあります。

主な動向:
2023年10月、ボルミオリ・ルイジはハウス・オブ・アルマーニと共同で、貴重な宝石のエレガンスを模したレリーフ装飾を施した詰め替え用フレグランスボトルを発表。この革新的なデザインは、アルマーニのアルマーニ シ インテンス ラインに採用され、この個性的なボトルのデビューを飾ります。ボルミオリ・ルイジがデザインしたこのボトルには、50mlと100mlの2つのサイズがあり、消費者の好みに合わせて選ぶことができます。

2023年1月、ダウはLVMHビューティーと協力し、LVMHの香水と化粧品に持続可能なパッケージの使用を加速させました。この提携により、パッケージの機能性や品質を損なうことなく、バイオベースプラスチックとサーキュラープラスチックの両方をLVMHビューティーの複数の製品用途に組み込むことが可能になります。

対象製品
– ジャー
– ポンプとスプレー
– ボトル
– ロールオン

対象素材
– 金属
– ガラス
– 木材
– プラスチック

容量
– 100ml未満
– 100ml以上250ml未満
– 250ml以上500ml未満
– 500ml以上

販売チャネル
– 専門店
– 百貨店
– ハイパーマーケット・スーパーマーケット

対象エンドユーザー
– ペット用フレグランス
– 男性用フレグランス
– 女性用フレグランス

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 製品分析
3.7 エンドユーザー分析
3.8 新興市場
3.9 コビッド19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 フレグランス包装の世界市場:製品種類別
5.1 はじめに
5.2 ジャー
5.3 ポンプ&スプレー
5.4 ボトル
5.5 ロールオン
6 世界のフレグランス包装市場、素材別
6.1 はじめに
6.2 金属
6.3 ガラス
6.4 木製
6.5 プラスチック
7 フレグランス包装の世界市場、容量別
7.1 はじめに
7.2 100ml未満
7.3 100ml以上250ml未満
7.4 250mlから500ml
7.5 500ml以上
8 世界のフレグランス包装市場:流通チャネル別
8.1 はじめに
8.2 専門店
8.3 百貨店
8.4 ハイパーマーケット・スーパーマーケット
9 フレグランス包装の世界市場:エンドユーザー別
9.1 はじめに
9.2 ペット用フレグランス
9.3 男性用フレグランス
9.4 女性用フレグランス
10 フレグランス包装の世界市場:地域別
10.1 はじめに
10.2 北アメリカ
10.2.1 アメリカ
10.2.2 カナダ
10.2.3 メキシコ
10.3 ヨーロッパ
10.3.1 ドイツ
10.3.2 イギリス
10.3.3 イタリア
10.3.4 フランス
10.3.5 スペイン
10.3.6 その他のヨーロッパ
10.4 アジア太平洋
10.4.1 日本
10.4.2 中国
10.4.3 インド
10.4.4 オーストラリア
10.4.5 ニュージーランド
10.4.6 韓国
10.4.7 その他のアジア太平洋地域
10.5 南アメリカ
10.5.1 アルゼンチン
10.5.2 ブラジル
10.5.3 チリ
10.5.4 その他の南アメリカ地域
10.6 中東/アフリカ
10.6.1 サウジアラビア
10.6.2 アラブ首長国連邦
10.6.3 カタール
10.6.4 南アフリカ
10.6.5 その他の中東/アフリカ地域
11 主要開発
11.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
11.2 買収と合併
11.3 新製品上市
11.4 事業拡大
11.5 その他の主要戦略
12 会社プロフィール
12.1 Albea Group
12.2 APG Packaging
12.3 AptarGroup, Inc
12.4 Berry Global Group, Inc
12.5 Forests Packaging Group
12.6 Intercos Group
12.7 Kao Corporation
12.8 Procter & Gamble
12.9 SGB Packaging Group
12.10 Silgan Holdings Inc
表一覧
1 フレグランス包装の世界市場展望、地域別(2022-2030年) ($MN)
2 フレグランス包装の世界市場展望、製品種類別 (2022-2030) ($MN)
3 フレグランス包装の世界市場展望:ジャー別 (2022-2030) ($MN)
4 フレグランス包装の世界市場展望:ポンプ・スプレー別 (2022-2030) ($MN)
5 フレグランス包装の世界市場展望、ボトル別 (2022-2030) ($MN)
6 フレグランス包装の世界市場展望、ロールオン別 (2022-2030) ($MN)
7 フレグランス包装の世界市場展望、素材別 (2022-2030) ($MN)
8 フレグランス包装の世界市場展望:金属別 (2022-2030) ($MN)
9 フレグランス包装の世界市場展望:ガラス別 (2022-2030) ($MN)
10 フレグランス包装の世界市場展望:木材別 (2022-2030) ($MN)
11 フレグランス包装の世界市場展望:プラスチック別 (2022-2030) ($MN)
12 フレグランス包装の世界市場展望:容量別 (2022-2030) ($MN)
13 フレグランス包装の世界市場展望:100ml未満別 (2022-2030) ($MN)
14 フレグランス包装の世界市場展望:100ml〜250ml別 (2022-2030) ($MN)
15 フレグランス包装の世界市場展望、250ml〜500ml別 (2022-2030) ($MN)
16 フレグランス包装の世界市場展望:500ml以上 (2022-2030年)別 ($MN)
17 フレグランス包装の世界市場展望:流通チャネル別 (2022-2030) ($MN)
18 フレグランス包装の世界市場展望:専門店別 (2022-2030) ($MN)
19 フレグランス包装の世界市場展望:デパート別 (2022-2030) ($MN)
20 フレグランス包装の世界市場展望:ハイパーマーケット・スーパーマーケット別 (2022-2030) ($MN)
21 フレグランス包装の世界市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
22 フレグランス包装の世界市場展望:ペット用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
23 フレグランス包装の世界市場展望:メンズフレグランス別 (2022-2030) ($MN)
24 フレグランス包装の世界市場展望、女性用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
25 北アメリカフレグランス包装の市場展望、国別 (2022-2030) ($MN)
26 北アメリカフレグランス包装市場の展望:製品種類別 (2022-2030) ($MN)
27 北アメリカのフレグランス包装の市場展望:瓶 (2022-2030年) ($MN)
28 北アメリカフレグランス包装市場の展望:ポンプ・スプレー別 (2022-2030) ($MN)
29 北アメリカフレグランス包装の市場展望、ボトル別 (2022-2030) ($MN)
30 北アメリカフレグランス包装の市場展望、ロールオン別 (2022-2030) ($MN)
31 北アメリカフレグランス包装の市場展望、素材別 (2022-2030) ($MN)
32 北アメリカのフレグランス包装の市場展望:金属別 (2022-2030) ($MN)
33 北アメリカのフレグランス包装の市場展望:ガラス別 (2022-2030) ($MN)
34 北アメリカのフレグランス包装の市場展望:木材別 (2022-2030) ($MN)
35 北アメリカのフレグランス包装の市場展望:プラスチック別 (2022-2030) ($MN)
36 北アメリカのフレグランス包装の市場展望、容量別 (2022-2030) ($MN)
37 北アメリカのフレグランス包装の市場展望、100ml未満別 (2022-2030) ($MN)
38 北アメリカフレグランス包装の市場展望、100ml〜250ml別 (2022-2030) ($MN)
39 北アメリカフレグランス包装の市場展望、250ml~500ml別 (2022-2030) ($MN)
40 北アメリカフレグランス包装の市場展望、500ml以上 (2022-2030年)別 ($MN)
41 北アメリカフレグランス包装市場の展望:流通チャネル別 (2022-2030) ($MN)
42 北アメリカフレグランス包装の市場展望:専門店別 (2022-2030) ($MN)
43 北アメリカフレグランス包装市場の展望:デパート別 (2022-2030) ($MN)
44 北アメリカフレグランス包装市場の展望:ハイパーマーケット・スーパーマーケット別 (2022-2030) ($MN)
45 北アメリカフレグランス包装市場の展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
46 北アメリカフレグランス包装の市場展望、ペット用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
47 北アメリカフレグランス包装の市場展望、男性用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
48 北アメリカフレグランス包装市場の展望:女性用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
49 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:国別 (2022-2030) ($MN)
50 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:製品種類別 (2022-2030) ($MN)
51 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:瓶 (2022-2030年) ($MN)
52 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:ポンプ・スプレー別 (2022-2030) ($MN)
53 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:ボトル (2022-2030年) ($MN)
54 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望:ロールオン別 (2022-2030) ($MN)
55 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:素材別 (2022-2030) ($MN)
56 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望:金属別 (2022-2030) ($MN)
57 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望:ガラス別 (2022-2030) ($MN)
58 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望:木材別 (2022-2030) ($MN)
59 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望:プラスチック (2022-2030年) ($MN)
60 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望:容量別 (2022-2030) ($MN)
61 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:100ml未満容量別 (2022-2030) ($MN)
62 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望、100ml〜250ml別 (2022-2030) ($MN)
63 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望:250ml〜500ml別 (2022-2030) ($MN)
64 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望:500ml以上 (2022-2030年)別 ($MN)
65 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:流通チャネル別 (2022-2030) ($MN)
66 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望:専門店別 (2022-2030) ($MN)
67 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:百貨店別 (2022-2030) ($MN)
68 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:ハイパーマーケット・スーパーマーケット別 (2022-2030) ($MN)
69 ヨーロッパのフレグランス包装市場の展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
70 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望、ペット用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
71 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望、男性用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
72 ヨーロッパのフレグランス包装の市場展望、女性用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
73 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、国別 (2022-2030) ($MN)
74 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:製品種類別 (2022-2030) ($MN)
75 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:瓶 (2022-2030年)別 ($MN)
76 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:ポンプ・スプレー別 (2022-2030) ($MN)
77 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、ボトル別 (2022-2030) ($MN)
78 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、ロールオン別 (2022-2030) ($MN)
79 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、素材別 (2022-2030) ($MN)
80 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:金属別 (2022-2030) ($MN)
81 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:ガラス別 (2022-2030) ($MN)
82 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:木材別 (2022-2030) ($MN)
83 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:プラスチック別 (2022-2030) ($MN)
84 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、容量別 (2022-2030) ($MN)
85 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、100ml未満別 (2022-2030) ($MN)
86 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、100ml〜250ml別 (2022-2030) ($MN)
87 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、250ml~500ml別 (2022-2030) ($MN)
88 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、500ml以上 (2022-2030年)別 ($MN)
89 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:流通チャネル別 (2022-2030) ($MN)
90 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:専門店別 (2022-2030) ($MN)
91 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:百貨店別 (2022-2030) ($MN)
92 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望:ハイパーマーケット・スーパーマーケット別 (2022-2030) ($MN)
93 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
94 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、ペット用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
95 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、男性用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
96 アジア太平洋地域のフレグランス包装の市場展望、女性用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
97 南アメリカのフレグランス包装の市場展望、国別 (2022-2030) ($MN)
98 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:製品種類別 (2022-2030) ($MN)
99 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:瓶(2022-2030年)別 ($MN)
100 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:ポンプ・スプレー別 (2022-2030) ($MN)
101 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:ボトル別 (2022-2030) ($MN)
102 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:ロールオン別 (2022-2030) ($MN)
103 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:素材別 (2022-2030) ($MN)
104 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:金属別 (2022-2030) ($MN)
105 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:ガラス別 (2022-2030) ($MN)
106 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:木材別 (2022-2030) ($MN)
107 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:プラスチック別 (2022-2030) ($MN)
108 南アメリカのフレグランス包装の市場展望、容量別 (2022-2030) ($MN)
109 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:100ml未満別 (2022-2030) ($MN)
110 南アメリカのフレグランス包装の市場展望、100ml~250ml別 (2022-2030) ($MN)
111 南アメリカのフレグランス包装の市場展望、250ml~500ml別 (2022-2030) ($MN)
112 南アメリカのフレグランス包装市場の展望:500ml以上 (2022-2030年)別 ($MN)
113 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:流通チャネル別 (2022-2030) ($MN)
114 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:専門店別 (2022-2030) ($MN)
115 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:デパート別 (2022-2030) ($MN)
116 南アメリカのフレグランス包装市場の展望:ハイパーマーケット・スーパーマーケット別 (2022-2030) ($MN)
117 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
118 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:ペット用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
119 南アメリカのフレグランス包装の市場展望:メンズフレグランス別 (2022-2030) ($MN)
120 南アメリカのフレグランス包装の市場展望、女性用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)
121 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望、国別 (2022-2030) ($MN)
122 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:製品種類別 (2022-2030) ($MN)
123 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:瓶 (2022-2030年)別 ($MN)
124 中東&アフリカ フレグランス包装の市場展望:ポンプ&スプレー別 (2022-2030) ($MN)
125 中東&アフリカ フレグランス包装市場の展望:ボトル (2022-2030年) ($MN)
126 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:ロールオン (2022-2030年)別 ($MN)
127 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:素材別 (2022-2030) ($MN)
128 中東&アフリカ フレグランス包装の市場展望:金属別 (2022-2030) ($MN)
129 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:ガラス別 (2022-2030) ($MN)
130 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:木材別 (2022-2030) ($MN)
131 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:プラスチック別 (2022-2030) ($MN)
132 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:容量別 (2022-2030) ($MN)
133 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:100ml未満別 (2022-2030) ($MN)
134 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望、100ml~250ml別 (2022-2030) ($MN)
135 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望、250ml~500ml別 (2022-2030) ($MN)
136 中東/アフリカのフレグランス包装市場の展望:500 ml以上 (2022-2030年)別 ($MN)
137 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:流通チャネル別 (2022-2030) ($MN)
138 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:専門店別 (2022-2030) ($MN)
139 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:デパート別 (2022-2030) ($MN)
140 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:ハイパーマーケット・スーパーマーケット別 (2022-2030) ($MN)
141 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
142 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:ペット用フレグランス (2022-2030年) ($MN)
143 中東/アフリカのフレグランス包装市場の展望:メンズフレグランス (2022-2030年)別 ($MN)
144 中東/アフリカ フレグランス包装の市場展望:女性用フレグランス別 (2022-2030) ($MN)

According to Stratistics MRC, the Global Fragrance Packaging Market is accounted for $3.66 billion in 2024 and is expected to reach $5.28 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.3% during the forecast period. Fragrance packaging refers to the design and materials used to encase and present perfumes and scented products. It serves multiple functions: protecting the delicate fragrance from external factors like light and air, providing a visually appealing presentation, and conveying the brand’s identity. Effective fragrance packaging typically includes a bottle or container made from materials such as glass or high-quality plastics, designed to preserve the integrity of the scent. The packaging often features intricate designs, elegant shapes, and luxurious finishes to enhance the consumer’s experience and reflect the perfume's character.

According to the International Fragrance Association, the fragrance industry generates a revenue of around USD 7.68 billion globally, which gradually increases with every passing year.

Market Dynamics:

Driver:
Rising consumer demand for premium and luxury fragrances
As consumers increasingly seek high-end and bespoke olfactory experiences, brands are responding with packaging that reflects sophistication and exclusivity. This trend has led to a rise in the use of high-quality materials such as crystal, metal, and custom-designed glass, which not only enhance the visual appeal but also contribute to the tactile experience of the product. Intricate designs, unique shapes, and artistic embellishments are becoming standard to convey a sense of luxury and elegance. Additionally, sustainable and eco-friendly packaging solutions are being embraced, aligning with the growing consumer preference for environmentally responsible products.

Restraint:
Consumer health and safety concerns
Consumer health and safety concerns are significantly impacting the fragrance packaging industry. As awareness of potential health risks associated with chemicals in fragrances grows, consumers are increasingly demanding transparency and safer options. Many traditional fragrance packaging materials, such as certain plastics and adhesives, can contain harmful substances that might leach into the product or degrade over time, raising concerns about long-term exposure. This has led to a push for packaging solutions that are free from toxic chemicals, such as phthalates and parabens, and for the adoption of more sustainable, eco-friendly materials.

Opportunity:
Marketing and branding strategies
Marketing and branding strategies are revolutionizing fragrance packaging by blending aesthetics with functionality to create a memorable consumer experience. Brands are increasingly focusing on innovative designs that not only appeal visually but also convey their identity and values. This involves using high-quality materials, unique shapes, and captivating colors to make the packaging stand out on shelves. Sustainability has become a significant trend, with many companies adopting eco-friendly materials and practices, which resonates with environmentally conscious consumers.

Threat:
Intellectual property issues
Intellectual property (IP) issues are significantly impacting the fragrance packaging industry by complicating the development and protection of innovative designs. Packaging for fragrances often involves unique visual elements, structural designs, and branding strategies, all of which are subject to IP laws such as trademarks, patents, and design rights. However, companies face challenges in safeguarding their proprietary packaging designs from imitation, which can dilute brand identity and reduce market differentiation.

Covid-19 Impact:
The COVID-19 pandemic significantly impacted the fragrance packaging industry, revealing both challenges and opportunities for innovation. With disruptions in global supply chains and manufacturing delays, many fragrance companies faced shortages of packaging materials and increased costs. This led to a reevaluation of packaging strategies, with a heightened focus on sustainability and cost-efficiency. Companies began exploring alternative materials and streamlined designs to reduce environmental impact and adapt to fluctuating supply conditions. The surge in e-commerce during the pandemic emphasized the need for durable and protective packaging to ensure product integrity during shipping.

The Department Stores segment is expected to be the largest during the forecast period
Department Stores segment is expected to be the largest during the forecast period. Department Stores segment focuses on integrating innovative design elements that reflect both luxury and sustainability. Modern packaging now features eco-friendly materials, reducing environmental impact while maintaining premium aesthetics. Advances in technology, such as customizable and interactive elements, are also being incorporated to create a more engaging and personalized shopping experience. Additionally, the design improvements emphasize ergonomic and visually appealing features, making the products more attractive on store shelves and enhancing the overall customer experience.

The Men's Fragrances segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Men's Fragrances segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. The Men's Fragrances segment is currently focused on enhancing fragrance packaging to better align with contemporary consumer preferences and elevate the overall brand experience. This involves incorporating innovative design elements that reflect modern aesthetics and functionality. Key aspects include the use of high-quality materials and sleek, masculine designs that not only appeal visually but also provide a tactile sense of luxury. Brands are integrating features such as ergonomic bottles, easy-to-use applicators, and eco-friendly packaging solutions. By emphasizing both form and function, the enhanced packaging aims to create a more compelling and memorable presentation, ultimately enhancing the user's sensory experience and reinforcing brand identity.

Region with largest share:
Europe region is projected to hold largest share of the market over the extrapolated period. As online shopping continues to gain momentum, there is an increasing demand for innovative and aesthetically pleasing packaging solutions that enhance the consumer experience across the region. E-commerce platforms provide brands with the opportunity to reach a broader audience, driving the regional need for distinctive and high-quality packaging that not only protects the product but also attracts attention and elevates brand identity. This regional trend is prompting packaging manufacturers to focus on creating sustainable, user-friendly, and visually appealing designs that cater to the growing preference for personalized and premium products.

Region with highest CAGR:
Europe region is poised to hold lucrative growth during the forecast period by setting stringent standards that promote sustainability and consumer safety. Recent regulations mandate the use of recyclable or biodegradable materials, pushing companies to adopt eco-friendly practices and reduce environmental impact. Stringent labeling requirements ensure that consumers receive clear information about ingredient safety and potential allergens, fostering greater transparency and trust across the region. Compliance with these regulations not only helps in minimizing waste and promoting responsible sourcing but also drives innovation in packaging technology throughout the region.

Key players in the market:
Some of the key players in Fragrance Packaging market include Albea Group, APG Packaging, AptarGroup, Inc, Berry Global Group, Inc, Forests Packaging Group, Intercos Group, Kao Corporation, Procter & Gamble, SGB Packaging Group and Silgan Holdings Inc.

Key Developments:
In October 2023, Bormioli Luigi, in collaboration with the House of Armani, introduced a refillable fragrance bottle adorned with relief décor that emulates the elegance of precious jewelry. This innovative design is showcased in the House of Armani's Armani Si Intense line, marking the debut of this distinctive bottle. Crafted and conceptualized by Bormioli Luigi, the bottle is available in two sizes, 50ml and 100ml, providing consumers with options to suit their preferences.

In January 2023, Dow collaborated with LVMH Beauty to accelerate the use of sustainable packaging across LVMH’s perfume and cosmetic products. This collaboration would enable both bio-based and circular plastics to be integrated into several of the beauty multinational’s product applications without compromising the functionality or quality of the packaging.

Product Types Covered:
• Jars
• Pumps & Sprays
• Bottles
• Roll-ons

Materials Covered:
• Metal
• Glass
• Wood
• Plastic

Capacities Covered:
• Less than 100 ml
• 100 ml to 250 ml
• 250 ml to 500 ml
• Above 500 ml

Distribution Channels Covered:
• Specialty Stores
• Department Stores
• Hypermarkets & Supermarkets

End Users Covered:
• Pet Fragrances
• Men's Fragrances
• Women's Fragrances

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Product Analysis
3.7 End User Analysis
3.8 Emerging Markets
3.9 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Fragrance Packaging Market, By Product Type
5.1 Introduction
5.2 Jars
5.3 Pumps & Sprays
5.4 Bottles
5.5 Roll-ons
6 Global Fragrance Packaging Market, By Material
6.1 Introduction
6.2 Metal
6.3 Glass
6.4 Wood
6.5 Plastic
7 Global Fragrance Packaging Market, By Capacity
7.1 Introduction
7.2 Less than 100 ml
7.3 100 ml to 250 ml
7.4 250 ml to 500 ml
7.5 Above 500 ml
8 Global Fragrance Packaging Market, By Distribution Channel
8.1 Introduction
8.2 Specialty Stores
8.3 Department Stores
8.4 Hypermarkets & Supermarkets
9 Global Fragrance Packaging Market, By End User
9.1 Introduction
9.2 Pet Fragrances
9.3 Men's Fragrances
9.4 Women's Fragrances
10 Global Fragrance Packaging Market, By Geography
10.1 Introduction
10.2 North America
10.2.1 US
10.2.2 Canada
10.2.3 Mexico
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.2 UK
10.3.3 Italy
10.3.4 France
10.3.5 Spain
10.3.6 Rest of Europe
10.4 Asia Pacific
10.4.1 Japan
10.4.2 China
10.4.3 India
10.4.4 Australia
10.4.5 New Zealand
10.4.6 South Korea
10.4.7 Rest of Asia Pacific
10.5 South America
10.5.1 Argentina
10.5.2 Brazil
10.5.3 Chile
10.5.4 Rest of South America
10.6 Middle East & Africa
10.6.1 Saudi Arabia
10.6.2 UAE
10.6.3 Qatar
10.6.4 South Africa
10.6.5 Rest of Middle East & Africa
11 Key Developments
11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
11.2 Acquisitions & Mergers
11.3 New Product Launch
11.4 Expansions
11.5 Other Key Strategies
12 Company Profiling
12.1 Albea Group
12.2 APG Packaging
12.3 AptarGroup, Inc
12.4 Berry Global Group, Inc
12.5 Forests Packaging Group
12.6 Intercos Group
12.7 Kao Corporation
12.8 Procter & Gamble
12.9 SGB Packaging Group
12.10 Silgan Holdings Inc
List of Tables
1 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
2 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Product Type (2022-2030) ($MN)
3 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Jars (2022-2030) ($MN)
4 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Pumps & Sprays (2022-2030) ($MN)
5 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Bottles (2022-2030) ($MN)
6 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Roll-ons (2022-2030) ($MN)
7 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
8 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Metal (2022-2030) ($MN)
9 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Glass (2022-2030) ($MN)
10 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Wood (2022-2030) ($MN)
11 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Plastic (2022-2030) ($MN)
12 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Capacity (2022-2030) ($MN)
13 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Less than 100 ml (2022-2030) ($MN)
14 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By 100 ml to 250 ml (2022-2030) ($MN)
15 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By 250 ml to 500 ml (2022-2030) ($MN)
16 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Above 500 ml (2022-2030) ($MN)
17 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
18 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Specialty Stores (2022-2030) ($MN)
19 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Department Stores (2022-2030) ($MN)
20 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Hypermarkets & Supermarkets (2022-2030) ($MN)
21 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
22 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Pet Fragrances (2022-2030) ($MN)
23 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Men's Fragrances (2022-2030) ($MN)
24 Global Fragrance Packaging Market Outlook, By Women's Fragrances (2022-2030) ($MN)
25 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
26 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Product Type (2022-2030) ($MN)
27 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Jars (2022-2030) ($MN)
28 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Pumps & Sprays (2022-2030) ($MN)
29 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Bottles (2022-2030) ($MN)
30 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Roll-ons (2022-2030) ($MN)
31 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
32 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Metal (2022-2030) ($MN)
33 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Glass (2022-2030) ($MN)
34 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Wood (2022-2030) ($MN)
35 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Plastic (2022-2030) ($MN)
36 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Capacity (2022-2030) ($MN)
37 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Less than 100 ml (2022-2030) ($MN)
38 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By 100 ml to 250 ml (2022-2030) ($MN)
39 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By 250 ml to 500 ml (2022-2030) ($MN)
40 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Above 500 ml (2022-2030) ($MN)
41 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
42 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Specialty Stores (2022-2030) ($MN)
43 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Department Stores (2022-2030) ($MN)
44 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Hypermarkets & Supermarkets (2022-2030) ($MN)
45 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
46 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Pet Fragrances (2022-2030) ($MN)
47 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Men's Fragrances (2022-2030) ($MN)
48 North America Fragrance Packaging Market Outlook, By Women's Fragrances (2022-2030) ($MN)
49 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
50 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Product Type (2022-2030) ($MN)
51 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Jars (2022-2030) ($MN)
52 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Pumps & Sprays (2022-2030) ($MN)
53 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Bottles (2022-2030) ($MN)
54 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Roll-ons (2022-2030) ($MN)
55 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
56 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Metal (2022-2030) ($MN)
57 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Glass (2022-2030) ($MN)
58 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Wood (2022-2030) ($MN)
59 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Plastic (2022-2030) ($MN)
60 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Capacity (2022-2030) ($MN)
61 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Less than 100 ml (2022-2030) ($MN)
62 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By 100 ml to 250 ml (2022-2030) ($MN)
63 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By 250 ml to 500 ml (2022-2030) ($MN)
64 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Above 500 ml (2022-2030) ($MN)
65 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
66 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Specialty Stores (2022-2030) ($MN)
67 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Department Stores (2022-2030) ($MN)
68 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Hypermarkets & Supermarkets (2022-2030) ($MN)
69 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
70 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Pet Fragrances (2022-2030) ($MN)
71 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Men's Fragrances (2022-2030) ($MN)
72 Europe Fragrance Packaging Market Outlook, By Women's Fragrances (2022-2030) ($MN)
73 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
74 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Product Type (2022-2030) ($MN)
75 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Jars (2022-2030) ($MN)
76 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Pumps & Sprays (2022-2030) ($MN)
77 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Bottles (2022-2030) ($MN)
78 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Roll-ons (2022-2030) ($MN)
79 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
80 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Metal (2022-2030) ($MN)
81 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Glass (2022-2030) ($MN)
82 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Wood (2022-2030) ($MN)
83 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Plastic (2022-2030) ($MN)
84 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Capacity (2022-2030) ($MN)
85 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Less than 100 ml (2022-2030) ($MN)
86 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By 100 ml to 250 ml (2022-2030) ($MN)
87 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By 250 ml to 500 ml (2022-2030) ($MN)
88 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Above 500 ml (2022-2030) ($MN)
89 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
90 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Specialty Stores (2022-2030) ($MN)
91 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Department Stores (2022-2030) ($MN)
92 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Hypermarkets & Supermarkets (2022-2030) ($MN)
93 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
94 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Pet Fragrances (2022-2030) ($MN)
95 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Men's Fragrances (2022-2030) ($MN)
96 Asia Pacific Fragrance Packaging Market Outlook, By Women's Fragrances (2022-2030) ($MN)
97 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
98 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Product Type (2022-2030) ($MN)
99 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Jars (2022-2030) ($MN)
100 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Pumps & Sprays (2022-2030) ($MN)
101 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Bottles (2022-2030) ($MN)
102 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Roll-ons (2022-2030) ($MN)
103 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
104 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Metal (2022-2030) ($MN)
105 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Glass (2022-2030) ($MN)
106 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Wood (2022-2030) ($MN)
107 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Plastic (2022-2030) ($MN)
108 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Capacity (2022-2030) ($MN)
109 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Less than 100 ml (2022-2030) ($MN)
110 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By 100 ml to 250 ml (2022-2030) ($MN)
111 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By 250 ml to 500 ml (2022-2030) ($MN)
112 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Above 500 ml (2022-2030) ($MN)
113 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
114 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Specialty Stores (2022-2030) ($MN)
115 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Department Stores (2022-2030) ($MN)
116 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Hypermarkets & Supermarkets (2022-2030) ($MN)
117 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
118 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Pet Fragrances (2022-2030) ($MN)
119 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Men's Fragrances (2022-2030) ($MN)
120 South America Fragrance Packaging Market Outlook, By Women's Fragrances (2022-2030) ($MN)
121 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
122 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Product Type (2022-2030) ($MN)
123 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Jars (2022-2030) ($MN)
124 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Pumps & Sprays (2022-2030) ($MN)
125 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Bottles (2022-2030) ($MN)
126 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Roll-ons (2022-2030) ($MN)
127 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
128 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Metal (2022-2030) ($MN)
129 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Glass (2022-2030) ($MN)
130 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Wood (2022-2030) ($MN)
131 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Plastic (2022-2030) ($MN)
132 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Capacity (2022-2030) ($MN)
133 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Less than 100 ml (2022-2030) ($MN)
134 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By 100 ml to 250 ml (2022-2030) ($MN)
135 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By 250 ml to 500 ml (2022-2030) ($MN)
136 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Above 500 ml (2022-2030) ($MN)
137 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
138 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Specialty Stores (2022-2030) ($MN)
139 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Department Stores (2022-2030) ($MN)
140 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Hypermarkets & Supermarkets (2022-2030) ($MN)
141 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
142 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Pet Fragrances (2022-2030) ($MN)
143 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Men's Fragrances (2022-2030) ($MN)
144 Middle East & Africa Fragrance Packaging Market Outlook, By Women's Fragrances (2022-2030) ($MN)

★調査レポート[世界のフレグランス包装市場(~2030年): 製品種類別(ジャー、ポンプ&スプレー、ボトル、ロールオン)、素材別(金属、ガラス、木材、プラスチック)、容量別(100ml以下、100ml~250ml、250ml~500ml、500ml以上)、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV071)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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