世界の食品不耐性製品市場(~2030年):製品別(糖尿病食品、グルテンフリー食品、ラクトースフリー食品、その他)、供給源別、不耐性別、流通チャネル別、地域別

【英語タイトル】Food Intolerance Products Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Product (Diabetic Food, Gluten Free Food, Lactose Free Food and Other Products), Source, Intolerance, Distribution Channel and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV471)・商品コード:SMRC24NOV471
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年10月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥614,200見積依頼/購入/質問フォーム
Corporate LicenseUSD7,500 ⇒換算¥1,110,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、世界の食品不耐性製品市場は2024年に885億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は15.2%で、2030年には2070億ドルに達する見込みです。食品不耐性製品は、グルテンや乳糖などの特定の成分を分解することが困難なため、一部の食品に否定的な反応を示す人々のために特別に作られた食品です。これらの製品は、これらの厄介な要素を排除しているため、多様な食事の快適な代替品を提供します。乳糖を含まない乳製品、グルテンを含まない穀物や焼き菓子、特定のスナック菓子や食事は、一般的な誘因の例です。これらの食品は、不耐性を持つ人々に安全で満足のいく選択肢を提供すると同時に、食事制限を管理し、栄養バランスの取れた食事を維持するのに役立ちます。
ProCon Organizationによると、2022年にはアメリカに住む人の36%が乳糖不耐症に苦しんでいます。

市場ダイナミクス

推進要因

ドライバー:食物不耐症と診断される人の増加

グルテンフリー、ラクトースフリー、その他の不耐症に特化した製品は、診断件数の増加により顧客の嗜好がより健康的でアレルゲンを含まない選択肢にシフトした結果、出現しました。また、ライフスタイルの変化や健康志向の高まりにより、クリーンラベルの健康志向食品の需要も増加しており、その結果、アレルゲンフリー製品の売上が急増し、市場の成長を後押ししています。

阻害要因

高いコストと限られた値ごろ感

グルテンや乳糖を含まない製品は、従来の製品よりも高価であることが多く、消費者、特に予算が限られている消費者の家計を圧迫しています。そのため、潜在的な購買意欲が減退し、市場拡大の妨げになる可能性があります。さらに、高価格であることから、顧客は食品不耐症の商品ではなく、より一般的な食品を選ぶ可能性があり、特に消費者が価格に敏感な地域では後者の売上が低下し、予想される期間中の市場成長の妨げになります。

機会:

より健康的な食習慣とクリーンラベル製品へのシフト

メーカー各社は、グルテンフリー、ラクトースフリー、アレルギー対応の食品を透明な成分表示で製造することで、消費者の需要に応えています。健康志向の高い消費者の自然素材への欲求と、食生活に関連する健康問題に対する知識の高まりが、この動きの主な原動力となっています。こうした嗜好は、消化器系の健康増進と全般的なウェルビーイングをサポートする食物不耐性製品に対する需要のシフトに反映されています。市場では、アレルギー対応製品として分類される製品の増加が見られます。

脅威

標準化された定義と規制の欠如

グルテンフリー」や「ラクトースフリー」の曖昧な表示やわかりにくい定義は、消費者を混乱させる可能性があります。その結果、意図せずアレルゲンを摂取してしまう可能性があります。さらに、必要な製造手順がない場合、製品は安全要件を満たさない可能性があり、その結果、交差汚染が発生し、食品不耐症に関する主張の信憑性が損なわれる可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、健康とウェルネスに対する消費者の意識を高めることにより、食品不耐性製品市場に大きな影響を与えました。個人の健康意識が高まるにつれて、グルテンフリーやラクトースフリーのオプションなど、特定の食事ニーズに対応した製品に対する需要が顕著に増加しました。この時期、オンラインに強い企業は大きな利益を得ました。全体として、パンデミックは食品不耐性製品に対する関心を高めただけでなく、消費者の購買行動を再形成し、パンデミック後の市場の持続的成長につながりました。

予測期間中、糖尿病食分野が最大になる見込み

糖尿病性食品は、糖尿病性疾患の頻度の増加により糖尿病性食品に対する需要が増加しているため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。より多くの消費者が、糖尿病や食事不耐性を管理するために、乳糖やグルテンを含まない特殊食品を選ぶようになっています。風味を犠牲にすることなく健康的な選択肢を提供するため、メーカーは斬新な配合を開発したり、ステビアやモンクフルーツのような砂糖代替品を採用したりして、この需要に対応しています。

予測期間中、砂糖不耐性分野のCAGRが最も高くなる見込み

砂糖不耐性分野は、健康への懸念と砂糖不耐性のため、予測期間/予測期間/予測期間中に大幅な成長を目撃すると予測されます。ステビアやモンクフルーツのような天然甘味料の食品処方への使用は、このトレンドの結果としてより革新的になっています。これは、砂糖を控える消費者にアピールすると同時に、砂糖に不耐性の人のニーズも満たすことで、業界全体の発展に役立っています。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、グルテンや乳糖過敏症などの食物不耐症の増加により、北米が市場シェアを独占すると予想されます。同市場では、ナッツ不使用のスナック、乳製品、グルテン不使用の穀物、特定の不耐性を持つ人々のために作られた専門食品を提供しています。これらの商品は、専門的な栄養補助食品を求める人が増えるにつれて、成長を続けると予想されます。これらの食品は頻繁に健康強調表示を行い、健康志向の消費者にアピールしています。

CAGRが最も高い地域:

乳糖やグルテン過敏症などの食物不耐症に対する消費者の意識が高まっているため、アジア太平洋地域の食物不耐症向け商品市場は急速に拡大しており、予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想されます。グルテンフリーの穀物、乳糖フリーの乳製品、乳製品代替品、グルテンフリーのスナック、特定の不耐性を持つ人向けの専門食品などが市場に出回っており、こうした食品の需要が高まると予測されます。

市場の主要プレーヤー

食品不耐性製品市場の主要企業には、Abbott Laboratories、Amy’s Kitchen Inc.、Arla Foods Amba、Beyond Meat、Blue Diamond Growers、Conagra Brands Inc.、Danone SA、Dr. Schar AG / SPA、General Mills Inc.、Hain Celestial Group Inc.、Nestle S.A.、Oatly Group AB、Reckitt Benckiser Group PLC、The Kellogg Companyなどがあります。

主な動向:

2024年9月、ゼネラル・ミルズ社は、北米ヨーグルト事業をフランスの大手乳業会社であるラクタリス社とソディアル社に、総額21億米ドルの現金取引で売却する最終合意に達したと発表。

2024年9月、アボットとシード・グローバル・ヘルス(シード)は、マラウイにおける妊産婦と子どもの健康増進を支援するため、高度な技術を持つヘルスワーカーを育成・支援する新たなパートナーシップの開始を発表しました。

2024年8月、アボット社は、特定の粉ミルクの好みに合わせてさまざまな製品を提供する、オーガニックでヨーロッパ製の乳児用ミルク「Pure Bliss™ by Similac®(ピュアブリス バイ シミラック)」ラインの拡大を発表しました。

対象製品
– 糖尿病食
– グルテンフリー
– ラクトースフリー食品
– その他の製品

対象ソース
– 植物性
– 動物由来

対象不耐症
– 砂糖不耐症
– グルテン不耐症
– 乳製品および乳糖不耐症
– 食肉不耐症

対象流通チャネル
– ハイパーマーケット/スーパーマーケット
– コンビニエンスストア
– オンライン小売
– その他の流通チャネル

対象地域
– 北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南米
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南米諸国
– 中東・アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 製品分析
3.7 新興市場
3.8 コビッド19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 食品不耐性製品の世界市場、製品別
5.1 はじめに
5.2 糖尿病食品
5.2.1 無糖製品
5.2.2 低血糖指数食品
5.2.3 砂糖代替食品
5.3 グルテンフリー食品
5.3.1 ベーカリー製品
5.3.2 パスタ・麺類
5.3.3 スナック&シリアル
5.3.4 その他のグルテンフリー食品
5.4 乳糖フリー食品
5.4.1 乳糖フリー乳製品
5.4.2 無乳糖アイスクリーム
5.4.3 乳糖不使用の乳児用ミルク
5.5 その他の製品
6 食品不耐性製品の世界市場、供給源別
6.1 はじめに
6.2 植物由来
6.3 動物由来
7 食品不耐性製品の世界市場、不耐症別
7.1 はじめに
7.2 砂糖不耐症
7.3 グルテン不耐症
7.4 乳製品・乳糖不耐症
7.5 肉不耐症
8 食品不耐性製品の世界市場、流通チャネル別
8.1 はじめに
8.2 ハイパーマーケット/スーパーマーケット
8.3 コンビニエンスストア
8.4 オンライン小売
8.5 その他の流通チャネル
9 食物不耐性製品の世界市場、地域別
9.1 はじめに
9.2 北米
9.2.1 アメリカ
9.2.2 カナダ
9.2.3 メキシコ
9.3 ヨーロッパ
9.3.1 ドイツ
9.3.2 イギリス
9.3.3 イタリア
9.3.4 フランス
9.3.5 スペイン
9.3.6 その他のヨーロッパ
9.4 アジア太平洋
9.4.1 日本
9.4.2 中国
9.4.3 インド
9.4.4 オーストラリア
9.4.5 ニュージーランド
9.4.6 韓国
9.4.7 その他のアジア太平洋地域
9.5 南米
9.5.1 アルゼンチン
9.5.2 ブラジル
9.5.3 チリ
9.5.4 その他の南米地域
9.6 中東・アフリカ
9.6.1 サウジアラビア
9.6.2 アラブ首長国連邦
9.6.3 カタール
9.6.4 南アフリカ
9.6.5 その他の中東・アフリカ地域
10 主要開発
10.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
10.2 買収と合併
10.3 新製品上市
10.4 事業拡大
10.5 その他の主要戦略
11 企業プロフィール
Abbott Laboratories
Amy’s Kitchen Inc.
Arla Foods Amba
Beyond Meat
Blue Diamond Growers
Conagra Brands Inc.
Danone SA
Dr. Schar AG / SPA
General Mills Inc.
Hain Celestial Group Inc.
Nestle S.A.
Oatly Group AB
Reckitt Benckiser Group PLC and The Kellogg Company.

表一覧
表1 食品不耐性製品の世界市場展望、地域別(2022-2030年)(MNドル)
表2 食品不耐性製品の世界市場展望、製品別(2022-2030年) ($MN)
表3 食品不耐性製品の世界市場展望、糖尿病用食品別(2022-2030年) ($MN)
表4 食品不耐性製品の世界市場展望、無糖製品別(2022-2030年) ($MN)
表5 食品不耐性製品の世界市場展望、低血糖指数食品別(2022-2030年) ($MN)
表6 食品不耐性製品の世界市場展望、砂糖代替物別(2022-2030年) ($MN)
表7 食品不耐性製品の世界市場展望、グルテンフリー食品別(2022-2030年) ($MN)
表8 食品不耐性製品の世界市場展望、ベーカリー製品別(2022-2030年) ($MN)
表9 食品不耐性製品の世界市場展望、パスタ・麺類別 (2022-2030) ($MN)
表10 食品不耐性製品の世界市場展望、スナック・シリアル別(2022-2030年) ($MN)
表11 食品不耐性製品の世界市場展望、その他のグルテンフリー食品別 (2022-2030) ($MN)
表12 食品不耐性製品の世界市場展望:乳糖不使用食品別(2022-2030年) ($MN)
表13 食品不耐性製品の世界市場展望、ラクトースフリー乳製品別 (2022-2030) ($MN)
表14 食品不耐性製品の世界市場展望、無乳糖アイスクリーム別 (2022-2030) ($MN)
表15 食品不耐性製品の世界市場展望、乳糖不使用の乳児用ミルク別 (2022-2030) ($MN)
表16 食品不耐性製品の世界市場展望、その他の製品別(2022-2030年) ($MN)
表17 食品不耐性製品の世界市場展望、供給源別(2022-2030年) ($MN)
表18 食品不耐性製品の世界市場展望、植物ベース別 (2022-2030) ($MN)
表19 食品不耐性製品の世界市場展望、動物ベース別(2022-2030年) ($MN)
表20 食品不耐性製品の世界市場展望、不耐症別(2022-2030年) ($MN)
表21 食品不耐性製品の世界市場展望、砂糖不耐症別(2022-2030年) ($MN)
表22 食品不耐性製品の世界市場展望、グルテン不耐症別(2022-2030年) ($MN)
表23 食品不耐性製品の世界市場展望、乳製品および乳糖不耐症別(2022-2030年) ($MN)
表24 食品不耐性製品の世界市場展望、肉不耐症別(2022-2030年) ($MN)
表25 食品不耐性製品の世界市場展望、流通チャネル別(2022-2030年) ($MN)
表26 食品不耐性製品の世界市場展望:ハイパーマーケット/スーパーマーケット別(2022-2030年) ($MN)
表27 食品不耐性製品の世界市場展望、コンビニエンスストア別(2022-2030年) ($MN)
表28 食品不耐性製品の世界市場展望、オンライン小売業別(2022-2030年) ($MN)
表29 食品不耐性製品の世界市場展望:その他の流通チャネル別(2022-2030年) ($MN)
注:北米、ヨーロッパ、APAC、南米、中東・アフリカ地域の表も上記と同様に表現しています。

According to Stratistics MRC, the Global Food Intolerance Products Market is accounted for $88.5 billion in 2024 and is expected to reach $207.0 billion by 2030 growing at a CAGR of 15.2% during the forecast period. Food intolerance goods are specially made foods for people who respond negatively to some foods because they have trouble breaking down particular ingredients, such gluten and lactose. These products provide comfortable substitutes for a diverse diet because they are devoid of these troublesome elements. Dairy products without lactose, gluten-free grains and baked goods, and particular snacks and meals are examples of common triggers. These foods give people with intolerances a safe and satisfying option while helping them manage their dietary limitations and maintain a nutritious, well-balanced diet.

According to the ProCon Organization, in 2022, 36% of people living in the United States suffered from lactose intolerance.

Market Dynamics:

Driver:

Growing number of individuals diagnosed with food intolerances

Gluten-free, lactose-free, and other intolerance-specific products have emerged as a result of customer tastes shifting towards healthier and allergen-free options as a result of the increase in diagnoses. The demand for clean-label, health-focused food products has also increased due to changes in lifestyle and increased health consciousness, which has resulted in a sharp rise in the sales of allergen-free products boosting its growth in the market.

Restraint:

High costs and limited affordability

Products that are free of gluten and lactose are frequently more expensive than their traditional counterparts, which puts a strain on consumers' finances, particularly those who are on a tight budget. This may hinder market expansion by discouraging potential buyers. Furthermore, given their high price, customers may choose more conventional food items instead of food intolerance goods, which would lower sales of the latter, particularly in areas where consumers are price conscious which is hampering the markets growth during the expected time frame.

Opportunity:

Shift towards healthier eating habits and clean label products

Manufacturers are responding to consumer demand by creating gluten-free, lactose-free, and allergy-friendly food products with transparent ingredient labels. The desire for natural ingredients among health-conscious customers and growing knowledge of diet-related health problems are the main drivers of this movement. These preferences are reflected in the shift in demand for food intolerance products, which supports improved digestive health and general wellbeing. The market is seeing an increase in products classified as allergy-friendly.

Threat:

Lack of standardized definitions and regulations

Vague labeling and confusing definitions of ""gluten-free"" and ""lactose-free"" items can confuse consumers. This may result in unintentional ingestion of allergens. Furthermore, in the absence of required manufacturing procedures, products may fail to meet safety requirements, which could result in cross-contamination and undermine the veracity of claims pertaining to food intolerance.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic has significantly impacted the food intolerance products market by increasing consumer awareness of health and wellness. As individuals became more health-conscious, there was a notable rise in demand for products that cater to specific dietary needs, such as gluten-free and lactose-free options. Companies with strong online presences benefited greatly during this period. Overall, the pandemic has not only heightened interest in food intolerance products but also reshaped consumer purchasing behaviors, leading to sustained growth in the market post-pandemic.

The diabetic food segment is expected to be the largest during the forecast period

The diabetic food is projected to account for the largest market share during the projection period owing to the demand for diabetic food products has increased due to the rising frequency of the disease; these products frequently overlap with those for food intolerances. More and more consumers are choosing specialty foods, like those that are lactose- or gluten-free, to help manage their diabetes as well as dietary intolerances. In order to provide healthier options without sacrificing flavor, manufacturers are reacting to this demand by developing novel formulations and employing sugar replacements like stevia and monk fruit.

The sugar intolerance segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The sugar intolerance segment is projected to witness substantial growth during the witness substantial growth during the projection period/ forecast period/estimation due to health concerns and sugar intolerance, there is a growing market for sugar-free products, which is pushing producers to create a greater variety of snacks, drinks, and desserts. The use of natural sweeteners like stevia and monk fruit in food formulations has become more innovative as a result of this trend. This has helped the industry develop overall by appealing to consumers who are looking to cut back on sugar while also satisfying the needs of individuals who are intolerant to it.

Region with largest share:

Over the forecasted timeframe, the North America is anticipated to dominate the market share owing to increase in food intolerances such as gluten and lactose sensitivity. The market offers nut-free snacks, dairy products, gluten-free grains, and specialist foods made for people with certain intolerances. These goods are anticipated to keep growing as more people look for specialist dietary products. They frequently make health claims, appealing to consumers who are health-conscious.

Region with highest CAGR:

The Asia Pacific region expected to register the highest growth rate over the forecast period due to rising consumer awareness of food intolerances such as lactose and gluten sensitivity, the market for goods catering to food intolerances in the Asia Pacific region is expanding quickly. Gluten-free grains, lactose-free dairy products, dairy substitutes, gluten-free snacks, and specialist foods catered to those with certain intolerances are all available on the market, and demand for these kinds of foods is predicted to rise.

Key players in the market

Some of the key players in Food Intolerance Products Market include Abbott Laboratories, Amy's Kitchen Inc., Arla Foods Amba, Beyond Meat, Blue Diamond Growers, Conagra Brands Inc., Danone SA, Dr. Schar AG / SPA, General Mills Inc., Hain Celestial Group Inc., Nestle S.A., Oatly Group AB, Reckitt Benckiser Group PLC and The Kellogg Company.

Key Developments:

In September 2024, General Mills, Inc. announced that it has entered into definitive agreements to sell its North American Yogurt business to Lactalis and Sodiaal, two leading French dairy companies, in cash transactions valued at an aggregate $2.1 billion USD.

In September 2024, Abbott and Seed Global Health (Seed) announced the launch of a new partnership to train and support highly skilled health workers to help advance maternal and child health in Malawi.

In August 2024, Abbott announced the expansion of its Pure Bliss™ by Similac® line of organic, and European-made infant formulas that give parents a variety of products to meet specific formula preferences.

Products Covered:
• Diabetic Food
• Gluten Free Food
• Lactose Free Food
• Other Products

Sources Covered:
• Plant-Based
• Animal-Based

Intolerances Covered:
• Sugar Intolerance
• Gluten Intolerance
• Dairy and Lactose Intolerance
• Meat Intolerance

Distribution Channels Covered:
• Hypermarkets/Supermarkets
• Convenience stores
• Online Retail
• Other Distribution Channels

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Product Analysis
3.7 Emerging Markets
3.8 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Food Intolerance Products Market, By Product
5.1 Introduction
5.2 Diabetic Food
5.2.1 Sugar-Free Products
5.2.2 Low Glycemic Index Foods
5.2.3 Sugar Substitutes
5.3 Gluten Free Food
5.3.1 Bakery Products
5.3.2 Pasta & Noodles
5.3.3 Snacks & Cereals
5.3.4 Other Gluten Free Foods
5.4 Lactose Free Food
5.4.1 Lactose-Free Dairy Products
5.4.2 Lactose-Free Ice Creams
5.4.3 Lactose-Free Infant Formulas
5.5 Other Products
6 Global Food Intolerance Products Market, By Source
6.1 Introduction
6.2 Plant-Based
6.3 Animal-Based
7 Global Food Intolerance Products Market, By Intolerance
7.1 Introduction
7.2 Sugar Intolerance
7.3 Gluten Intolerance
7.4 Dairy and Lactose Intolerance
7.5 Meat Intolerance
8 Global Food Intolerance Products Market, By Distribution Channel
8.1 Introduction
8.2 Hypermarkets/Supermarkets
8.3 Convenience stores
8.4 Online Retail
8.5 Other Distribution Channels
9 Global Food Intolerance Products Market, By Geography
9.1 Introduction
9.2 North America
9.2.1 US
9.2.2 Canada
9.2.3 Mexico
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.2 UK
9.3.3 Italy
9.3.4 France
9.3.5 Spain
9.3.6 Rest of Europe
9.4 Asia Pacific
9.4.1 Japan
9.4.2 China
9.4.3 India
9.4.4 Australia
9.4.5 New Zealand
9.4.6 South Korea
9.4.7 Rest of Asia Pacific
9.5 South America
9.5.1 Argentina
9.5.2 Brazil
9.5.3 Chile
9.5.4 Rest of South America
9.6 Middle East & Africa
9.6.1 Saudi Arabia
9.6.2 UAE
9.6.3 Qatar
9.6.4 South Africa
9.6.5 Rest of Middle East & Africa
10 Key Developments
10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
10.2 Acquisitions & Mergers
10.3 New Product Launch
10.4 Expansions
10.5 Other Key Strategies
11 Company Profiling
11.1 Abbott Laboratories
11.2 Amy's Kitchen Inc.
11.3 Arla Foods Amba
11.4 Beyond Meat
11.5 Blue Diamond Growers
11.6 Conagra Brands Inc.
11.7 Danone SA
11.8 Dr. Schar AG / SPA
11.9 General Mills Inc.
11.10 Hain Celestial Group Inc.
11.11 Nestle S.A.
11.12 Oatly Group AB
11.13 Reckitt Benckiser Group PLC
11.14 The Kellogg Company
List of Tables
Table 1 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Product (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Diabetic Food (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Sugar-Free Products (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Low Glycemic Index Foods (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Sugar Substitutes (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Gluten Free Food (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Bakery Products (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Pasta & Noodles (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Snacks & Cereals (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Other Gluten Free Foods (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Lactose Free Food (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Lactose-Free Dairy Products (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Lactose-Free Ice Creams (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Lactose-Free Infant Formulas (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Other Products (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Source (2022-2030) ($MN)
Table 18 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Plant-Based (2022-2030) ($MN)
Table 19 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Animal-Based (2022-2030) ($MN)
Table 20 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Intolerance (2022-2030) ($MN)
Table 21 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Sugar Intolerance (2022-2030) ($MN)
Table 22 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Gluten Intolerance (2022-2030) ($MN)
Table 23 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Dairy and Lactose Intolerance (2022-2030) ($MN)
Table 24 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Meat Intolerance (2022-2030) ($MN)
Table 25 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
Table 26 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Hypermarkets/Supermarkets (2022-2030) ($MN)
Table 27 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Convenience stores (2022-2030) ($MN)
Table 28 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Online Retail (2022-2030) ($MN)
Table 29 Global Food Intolerance Products Market Outlook, By Other Distribution Channels (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界の食品不耐性製品市場(~2030年):製品別(糖尿病食品、グルテンフリー食品、ラクトースフリー食品、その他)、供給源別、不耐性別、流通チャネル別、地域別] (コード:SMRC24NOV471)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の食品不耐性製品市場(~2030年):製品別(糖尿病食品、グルテンフリー食品、ラクトースフリー食品、その他)、供給源別、不耐性別、流通チャネル別、地域別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆