世界のフレキシブルOLED市場2021-2031:種類別(AMOLED、PMOLED)、用途別(スマートフォン・タブレット、テレビ、ノートパソコン・モニター、ウェアラブル、その他)

【英語タイトル】Flexible OLED Market By Type (AMOLED, PMOLED), By Application (Smartphones and Tablets, Televisions, Laptops and Monitors, Wearables, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MC125)・商品コード:ALD23MC125
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2023年1月
・ページ数:327
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:電子
◆販売価格オプション(消費税別)
Single UserUSD5,820 ⇒換算¥861,360見積依頼/購入/質問フォーム
5 UserUSD6,450 ⇒換算¥954,600見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise UserUSD9,600 ⇒換算¥1,420,800見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社は、2021年には4,140.0百万ドルであった世界のフレキシブルOLED市場規模が2031年には117,668.32百万ドルへ上り、2022年から2031ね年平均40.41%成長すると見込んでいます。本書では、フレキシブルOLEDの世界市場を対象とし、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、種類別(AMOLED、PMOLED)分析、用途別(スマートフォン・タブレット、テレビ、ノートパソコン・モニター、ウェアラブル、その他)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米/中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目について調査・分析をし、調査レポートにまとめました。また、市場調査の対象企業には、OSRAM GmbH.、Sony group corporation、Corning Inc、Universal Display Corporation、Visionox Company、LG Display Co.,Ltd.、BOE Technology UK Limited、AU Optronics corp、Ritdisplay Corporation、Samsung Electronics Co. Ltd.などの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のフレキシブルOLED市場規模:種類別
- AMOLEDの市場規模
- PMOLEDの市場規模
・世界のフレキシブルOLED市場規模:用途別
- スマートフォン・タブレットにおける市場規模
- テレビにおける市場規模
- ノートパソコン・モニターにおける市場規模
- ウェアラブルにおける市場規模
- その他用途における市場規模
・世界のフレキシブルOLED市場規模:地域別
- 北米のフレキシブルOLED市場規模
- ヨーロッパのフレキシブルOLED市場規模
- アジア太平洋のフレキシブルOLED市場規模
- 中南米/中東・アフリカのフレキシブルOLED市場規模
・競争状況
・企業情報

フレキシブルOLEDの世界市場規模は、2021年に41億4,000万ドル、2031年には1,176億6,832万ドルに達すると予測され、2022年から2031年までの年平均成長率は40.41%となる見込みです。

OLEDと呼ばれる自発光フラットパネルディスプレイは、有機材料を2本のワイヤーで挟んだディスプレイです。電流を流すと明るい光を発するため、バックライトを必要としません。LCDやLEDスクリーンと比べ、OLEDスクリーンはバックライトなしで大幅に薄型化でき、エネルギー効率も高くなっています。

フレキシブル有機発光ダイオード(FOLED)は、有機発光ダイオード(OLED)の一種で、エレクトロルミネッセンス有機半導体が蒸着されたフレキシブルなプラスチック基板を含みます。このため、動作中にデバイスを曲げたり丸めたりすることができます。フレキシブルOLEDは、ロール可能なディスプレイを実現する一つの方法であり、現在、学術グループと産業グループの両方で研究の対象となっています。また、画像の鮮明度が向上し、ピクセルレンダリングが高速になることから、有機LEDディスプレイに対する顧客の関心が高まっています。

フレキシブルOLEDディスプレイ市場は、種類、用途、地域でセグメント化されています。
種類別では、市場はAMOLEDとPMOLEDに二分されます。
用途別では、スマートフォン&タブレット、テレビ、ノートパソコン&モニター、ウェアラブル、その他に分類されます。
地域別では、フレキシブルOLEDディスプレイ市場は北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、その他欧州)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋)、LAMEA(中南米、中東、アフリカ)に市場を分けて分析しています。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本レポートは、2021年から2031年までのフレキシブルOLED市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、一般的なフレキシブルOLED市場機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・フレキシブルOLED市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解するのに役立ちます。
・地域別および世界のフレキシブルOLED市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略などの分析を収録しています。

〈主要市場セグメント〉
種類別
AMOLED
PMOLED

用途別
スマートフォン&タブレット
テレビ
ノートパソコン&モニター
ウェアラブル
その他

地域別
・北米
米国
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
OSRAM GmbH.
ソニーグループ株式会社
Corning Inc
Universal Display Corporation
Visionox Company
LG Display Co.,Ltd.
BOE Technology UK Limited
AU Optronics corp
Ritdisplay Corporation
Samsung Electronics Co. Ltd.

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. High bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate to bargaining power of buyers
3.3.3. High to threat of substitutes
3.3.4. Moderate to threat of new entrants
3.3.5. Moderate to intensity of rivalry
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increase in smartphone penetration and innovative product launches is projected to drive market expansion.
3.4.1.2. Numerous advantages provided by OLED technology are anticipated to drive the market.

3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High manufacturing costs may hinder market growth.

3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Surge in rivalry between OLED and LCD technology is anticipated to present a market opportunity.

3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: FLEXIBLE OLED MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. AMOLED
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. PMOLED
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: FLEXIBLE OLED MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Smartphones and Tablets
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Televisions
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Laptops and Monitors
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Wearables
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
5.6. Others
5.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2. Market size and forecast, by region
5.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: FLEXIBLE OLED MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key trends and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Type
6.2.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.2.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.2.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4.3. Mexico
6.2.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.2.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3. Europe
6.3.1. Key trends and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Type
6.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. UK
6.3.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.2. Germany
6.3.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.3. France
6.3.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4.4. Rest of Europe
6.3.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by Type
6.3.4.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key trends and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Type
6.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. China
6.4.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.2. Japan
6.4.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.3. India
6.4.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.3.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.4. South Korea
6.4.4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4.5. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.4.5.2. Market size and forecast, by Type
6.4.4.5.3. Market size and forecast, by Application
6.5. LAMEA
6.5.1. Key trends and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Type
6.5.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Latin America
6.5.4.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.1.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4.2. Middle East
6.5.4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.2.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4.3. Africa
6.5.4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.4.3.2. Market size and forecast, by Type
6.5.4.3.3. Market size and forecast, by Application
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product Mapping of Top 10 Player
7.4. Competitive Dashboard
7.5. Competitive Heatmap
7.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. LG Display Co.,Ltd.
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key Executives
8.1.3. Company snapshot
8.1.4. Operating business segments
8.1.5. Product portfolio
8.1.6. Business performance
8.1.7. Key strategic moves and developments
8.2. Samsung Electronics Co. Ltd.
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key Executives
8.2.3. Company snapshot
8.2.4. Operating business segments
8.2.5. Product portfolio
8.2.6. Business performance
8.2.7. Key strategic moves and developments
8.3. BOE Technology UK Limited
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key Executives
8.3.3. Company snapshot
8.3.4. Operating business segments
8.3.5. Product portfolio
8.4. OSRAM GmbH.
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key Executives
8.4.3. Company snapshot
8.4.4. Operating business segments
8.4.5. Product portfolio
8.4.6. Business performance
8.5. Sony group corporation
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key Executives
8.5.3. Company snapshot
8.5.4. Operating business segments
8.5.5. Product portfolio
8.5.6. Business performance
8.5.7. Key strategic moves and developments
8.6. AU Optronics corp
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key Executives
8.6.3. Company snapshot
8.6.4. Operating business segments
8.6.5. Product portfolio
8.6.6. Business performance
8.6.7. Key strategic moves and developments
8.7. Corning Inc
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key Executives
8.7.3. Company snapshot
8.7.4. Operating business segments
8.7.5. Product portfolio
8.7.6. Business performance
8.8. Universal Display Corporation
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key Executives
8.8.3. Company snapshot
8.8.4. Operating business segments
8.8.5. Product portfolio
8.8.6. Business performance
8.8.7. Key strategic moves and developments
8.9. Ritdisplay Corporation
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key Executives
8.9.3. Company snapshot
8.9.4. Operating business segments
8.9.5. Product portfolio
8.9.6. Business performance
8.10. Visionox Company
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key Executives
8.10.3. Company snapshot
8.10.4. Operating business segments
8.10.5. Product portfolio
8.10.6. Business performance
8.10.7. Key strategic moves and developments



★調査レポート[世界のフレキシブルOLED市場2021-2031:種類別(AMOLED、PMOLED)、用途別(スマートフォン・タブレット、テレビ、ノートパソコン・モニター、ウェアラブル、その他)] (コード:ALD23MC125)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界のフレキシブルOLED市場2021-2031:種類別(AMOLED、PMOLED)、用途別(スマートフォン・タブレット、テレビ、ノートパソコン・モニター、ウェアラブル、その他)]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆