世界の尿路感染症検査市場2021-2031:感染種類別(尿道炎、膀胱炎、腎盂腎炎)、検査種類別(尿検査、尿培養、感受性試験)、エンドユーザー別(病院、診断研究所、研究機関)、検査キット別(家庭用検査キット、研究所用検査キット)

【英語タイトル】Urinary Tract Infection Testing Market By Infection Type (Urethritis, Cystitis, Pyelonephritis), By Test Type (Urinalysis , Urine Cultures, Susceptibility Testing), By End User (Hospitals, Diagnostic Laboratories, Research Institutes), By Test Kit (Home Test Kits, Laboratory Test Kits): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MC097)・商品コード:ALD23MC097
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2023年1月
・ページ数:280
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:医療
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❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社は、2021年には574百万ドルであった世界の尿路感染症検査市場規模が2031年には1,027.4百万ドルへ上り、2022年から2031年の間に年平均6.2%成長すると見込んでいます。本書では、尿路感染症検査の世界市場を対象とし、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、感染種類別(尿道炎、膀胱炎、腎盂腎炎)分析、検査種類別(尿検査、尿培養、感受性試験)分析、エンドユーザー別(病院、診断研究所、研究機関)分析、検査キット別(家庭用検査キット、研究所用検査キット)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米/中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目について調査・分析をし、調査レポートにまとめました。また、市場調査の対象企業には、Thermo Fisher Scientific, Inc.、Bio-Rad Laboratories、Danaher Corporation、ACON Laboratories Inc.、Cardinal Health Inc.、Stryker Corporation、SYSMEX CORPORATION、Abbott Laboratories、Roche AG、LabCorp(Laboratory Corporation of America Holdings).などの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の尿路感染症検査市場規模:感染種類別
- 尿道炎の市場規模
- 膀胱炎の市場規模
- 腎盂腎炎の市場規模
・世界の尿路感染症検査市場規模:検査種類別
- 尿検査の市場規模
- 尿培養の市場規模
- 感受性試験の市場規模
・世界の尿路感染症検査市場規模:エンドユーザー別
- 病院における市場規模
- 診断研究所研究機関
- 研究機関研究機関
・世界の尿路感染症検査市場規模:検査キット別
- 家庭用検査キットの市場規模
- 研究所用検査キットの市場規模
・世界の尿路感染症検査市場規模:地域別
- 北米の尿路感染症検査市場規模
- ヨーロッパの尿路感染症検査市場規模
- アジア太平洋の尿路感染症検査市場規模
- 中南米/中東・アフリカの尿路感染症検査市場規模
・競争状況
・企業情報

世界の尿路感染症検査市場は、2022年から2031年まで年平均成長率(CAGR)6.2%で成長するとみられ、2021年の5億7,400万ドルから増加して2031年には10億2,740万ドルに達すると予測されます。

腎臓病や糖尿病などの慢性疾患の有病率の上昇、完全尿分析に対する臨床医の嗜好の高まり、疾患の早期発見に対する需要の急増、院内尿路感染症例の増加、尿分析検査の使用の増加が、尿検査市場の成長を促進する主な要因です。また、低侵襲な尿診断手技に対する需要の増加、高度な尿分析検査手技の採用の増加、新規かつ正確な診断検査の導入に向けた研究開発活動の急増などが、尿路感染症検査市場の成長を支える要因となっています。

尿路感染症検査の世界市場は、尿路感染症治療薬の使用に伴う副作用のため、開発上の課題に見舞われることが予想されます。尿路感染症検査の診断と管理におけるミスの多発は、予測期間中の市場拡大を阻害する可能性があります。尿路感染症に関連する症状が特定できないこと、標準的な診断基準がないこと、サンプルの汚染が多いことなどは、市場拡大の主な障害となっています。

尿路感染症(UTI)は、女性や妊娠中、閉経前後の女性によく見られます。尿路感染症は重篤な罹患率や死亡につながり、罹患者のQOLに影響を及ぼします。抗生物質療法は、症状の持続期間を短縮させる有効な治療法です。耐性菌の発生、抗生物質の好ましくない作用、その他の関連する問題から、尿路結石を管理する代替手段を発見するための研究枠組みが確立されました。

症状を緩和し、健康全般を改善するために、自然療法は多くの病気の治療に広く用いられています。薬草を用いた補完療法は、特別な検討に値する研究テーマです。ある種の尿路結石の管理に薬草療法が有用であることが実証されています。
抗生物質以外の薬物による治療は、尿路結石の発症の可能性を下げ、その症状を軽減するための良い戦略です。天然元素、ミネラル、プロバイオティクスは、関心を集めているいくつかの薬剤の一つです。これらの薬剤はそれぞれ別のメカニズムで作用するため、1回の投与量に薬剤を共配合することで、尿路結石の管理における予防法と治療法の両方に有用な天然製剤を作り出すことができます。

COVID-19のパンデミックはいくつかの不確定要素をもたらし、世界中のさまざまなビジネスが停止し、深刻な経済的損失をもたらしました。COVID-19パンデミックの到来は、製造業やサプライチェーン・物流業界に悪影響を及ぼし、医療ビジネスに悪影響を及ぼしました。政府や医療提供者はCOVID-19のために前代未聞の問題に直面しており、規制環境や手続きにも影響を及ぼしています。COVID-19で入院した患者は尿路感染症と診断されたと報告されています。しかし、複数の検査によって、COVID-19の患者には深刻な尿路症状がないことが明らかになりました。COVID-19患者では、C反応性蛋白やプロカルシトニンといった細菌感染の血中炎症指標が高値であるため、抗生物質が多用されます。しかし、これらの患者の大半は、微生物学的に確認された細菌性重複感染症状を有していました。

本レポートに掲載されている主な企業は、F. Hoffmann-La Roche Ltd、Stryker、Abbott、Siemens、Sysmex Corporation、Cardinal Health、Danaher、Quidel、Bio-Rad Laboratories, Inc.、ACON Labsなどです。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・2021年から2031年までの尿路感染症検査市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、尿路感染症検査市場の市場機会を特定します。
・尿路感染症検査市場に関する2021年から2031年までの市場セグメント、現在の動向、予測、動態を分析し、尿路感染症検査市場の市場機会を明らかにします。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・尿路感染症検査市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・尿路感染症検査の地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
検査キット別
家庭用検査キット
ラボ用検査キット

感染タイプ別
尿道炎
膀胱炎
腎盂腎炎

検査タイプ別
尿検査
尿培養
感受性検査

エンドユーザー別
病院
診断研究所
研究機関

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
スペイン
イタリア
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ブラジル
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
南アフリカ
その他のLAMEA地域

〈主要市場プレイヤー〉
Thermo Fisher Scientific, Inc.
Bio-Rad Laboratories
Danaher Corporation
ACON Laboratories Inc.
Cardinal Health Inc.
Stryker Corporation
SYSMEX CORPORATION
Abbott Laboratories
Roche AG
LabCorp(Laboratory Corporation of America Holdings)

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market
3.6. Key Regulation Analysis
3.7. Market Share Analysis
3.8. Patent Landscape
3.9. Regulatory Guidelines
3.10. Value Chain Analysis
CHAPTER 4: URINARY TRACT INFECTION TESTING MARKET, BY INFECTION TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Urethritis
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Cystitis
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Pyelonephritis
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: URINARY TRACT INFECTION TESTING MARKET, BY TEST TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Urinalysis
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Urine Cultures
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Susceptibility Testing
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: URINARY TRACT INFECTION TESTING MARKET, BY END USER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Hospitals
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Diagnostic Laboratories
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Research Institutes
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: URINARY TRACT INFECTION TESTING MARKET, BY TEST KIT
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Home Test Kits
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Laboratory Test Kits
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: URINARY TRACT INFECTION TESTING MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key trends and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.2.3. Market size and forecast, by Test Type
8.2.4. Market size and forecast, by End User
8.2.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Test Type
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.2.6.1.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Test Type
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.2.6.2.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by Test Type
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.2.6.3.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.3. Europe
8.3.1. Key trends and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.3.3. Market size and forecast, by Test Type
8.3.4. Market size and forecast, by End User
8.3.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. Germany
8.3.6.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Test Type
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.1.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.3.6.2. UK
8.3.6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Test Type
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.2.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Test Type
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.3.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.3.6.4. Spain
8.3.6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Test Type
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.4.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.3.6.5. Italy
8.3.6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Test Type
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.5.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.3.6.6. Rest of Europe
8.3.6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Test Type
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.6.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key trends and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.4.3. Market size and forecast, by Test Type
8.4.4. Market size and forecast, by End User
8.4.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Test Type
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.1.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Test Type
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.2.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Test Type
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.3.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.4.6.4. South Korea
8.4.6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Test Type
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.4.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.4.6.5. Australia
8.4.6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Test Type
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.5.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.4.6.6. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by Test Type
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.6.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.5. LAMEA
8.5.1. Key trends and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.5.3. Market size and forecast, by Test Type
8.5.4. Market size and forecast, by End User
8.5.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Brazil
8.5.6.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Test Type
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.1.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.5.6.2. Saudi Arabia
8.5.6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Test Type
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.2.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.5.6.3. United Arab Emirates
8.5.6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Test Type
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.3.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.5.6.4. South Africa
8.5.6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.4.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.5.6.4.3. Market size and forecast, by Test Type
8.5.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.4.5. Market size and forecast, by Test Kit
8.5.6.5. Rest of LAMEA
8.5.6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.5.2. Market size and forecast, by Infection Type
8.5.6.5.3. Market size and forecast, by Test Type
8.5.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.5.5. Market size and forecast, by Test Kit
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product Mapping of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Abbott Laboratories
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key Executives
10.1.3. Company snapshot
10.2. Roche AG
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key Executives
10.2.3. Company snapshot
10.3. Thermo Fisher Scientific, Inc.
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key Executives
10.3.3. Company snapshot
10.4. Bio-Rad Laboratories
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key Executives
10.4.3. Company snapshot
10.5. Danaher Corporation
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key Executives
10.5.3. Company snapshot
10.6. ACON Laboratories Inc.
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key Executives
10.6.3. Company snapshot
10.7. Cardinal Health Inc.
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key Executives
10.7.3. Company snapshot
10.8. Stryker Corporation
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key Executives
10.8.3. Company snapshot
10.9. SYSMEX CORPORATION
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key Executives
10.9.3. Company snapshot
10.10. LabCorp(Laboratory Corporation of America Holdings).
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key Executives
10.10.3. Company snapshot



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