糖アルコールのグローバル市場:ソルビトール、キシリトール、マンニトール、マルチトール、その他

【英語タイトル】Sugar Alcohol Market Research Report Forecast to 2030

Market Research Futureが出版した調査資料(MRF23SEP036)・商品コード:MRF23SEP036
・発行会社(調査会社):Market Research Future
・発行日:2023年7月28日
・ページ数:150
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(印刷不可、Online Access)USD4,950 ⇒換算¥732,600見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprisewide Price(印刷可)USD7,250 ⇒換算¥1,073,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

糖アルコール市場調査レポート-2030年までの予測
市場概要
糖アルコール市場は、2022年から2030年の間に7.0%のCAGRを記録すると予測されています。この市場を牽引する重要な変数として、健康への懸念の高まりや肥満の問題から低カロリー食品への関心が高まっていることが、市場発展に不可欠な要素の一部となっています。
低カロリー食品は、より良い生活習慣を身につけ、合理的な食習慣を維持したいと考える人が増えているため、顧客にとってよく知られた選択肢となっています。世界保健機関(WHO)は、脂肪に対する筋肉の過剰な比率が、幸福に悪影響を及ぼす可能性がある程度まで収集する病気として、質量(heftiness)を特徴付けます。このため、スマートなダイエット傾向や低カロリー食品の必要性に注目が集まっています。また、コロナウイルスの大流行も同様に、低カロリー食品への関心の高まりに拍車をかけています。低カロリー食品への関心は、スマートダイエットを推進する政府の後押し、より良い生活へのシフト、糖尿病や心血管疾患のような生活に関連した病気を経験する個人の数の拡大など、いくつかの要素によって推進されています。購買層は、一口食品、飲料、加工食品など、従来の食品とは対照的に低カロリーの選択肢を探すようになっています。

市場区分
種類に基づいて、糖アルコール市場はソルビトール、キシリトール、マンニトール、マルチトール、およびその他に分類されます。
世界の供給元市場データは、果物、野菜、穀物、サトウキビ&糖蜜、その他に二分されています。形状に基づき、世界の糖アルコール産業は粉末と液体に区分されます。パウダーは、非常に小さく、乾燥した固体の粒で開発された緩い材料です。

地域分析
ヨーロッパ地域は、糖アルコール市場において重要なプレーヤーとなっており、より良い利用傾向へのパターンが発展しています。ヨーロッパは基本的にフランス、ドイツ、イタリア、スペイン、ポルトガル、オーストリア、スイス、イギリス、アイルランド、ベネルクス、北欧、イースターヨーロッパ、南ヨーロッパ、その他のヨーロッパを含んでいます。
北米の糖アルコール市場は、米国とカナダが重要な供給国であり、糖アルコール市場で最大の地域です。北米の生活様式は高く、糖アルコールアイテムへの関心を促す重要なサポーターと見なされています。最近では、この地域は、砂糖やアルコールを含むより低カロリーのアイテムに人気の上昇を促している生活のユニークな固体方法への必須シフトを見ています。糖尿病患者の増加、肥満、さまざまな病気が低カロリー商品への関心を支えています。

主要企業
本市場に関連する主要企業には、ADM (Archer Daniels Midland Company)、Cargill、Incorporated、Ingredion Incorporated、Tate & Lyle、DuPont、 Associated British Foods plc.、Roquette Frères、Mitsubishi Corporation、International Flavors & Fragrances, Inc.、Suedzucker AGなどがあります。

1 エグゼクティブサマリー
2 市場紹介
3 調査方法
4 市場動向
5 市場要因分析
6 カテゴリー別インサイト
7 糖アルコールの世界市場:種類別
8 糖アルコールの世界市場:供給源別
9 糖アルコールの世界市場:形態別
10 糖アルコールの世界市場:用途別
11 糖アルコールの世界市場:地域別
12 競争状況
13 企業情報

❖ レポートの目次 ❖

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY 21

1.1 MARKET ATTRACTIVENESS ANALYSIS 24

1.1.1 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY TYPE 25

1.1.2 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY SOURCE 26

1.1.3 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY FORM 27

1.1.4 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY APPLICATION 28

1.1.5 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY REGION 29

2 MARKET INTRODUCTION 30

2.1 DEFINITION 30

2.2 SCOPE OF THE STUDY 30

2.3 RESEARCH OBJECTIVE 30

2.4 MARKET STRUCTURE 31

2.5 KEY BUYING CRITERIA 32

3 RESEARCH METHODOLOGY 33

3.1 RESEARCH PROCESS 33

3.2 PRIMARY RESEARCH 34

3.3 SECONDARY RESEARCH 35

3.4 MARKET SIZE ESTIMATION 36

3.5 FORECAST MODEL 37

3.6 LIST OF ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 38

4 MARKET DYNAMICS 39

4.1 INTRODUCTION 39

4.2 DRIVERS 40

4.2.1 INCREASING DEMAND FOR LOW-CALORIE FOOD PRODUCTS DUE TO RISING HEALTH CONCERNS AND OBESITY ISSUES. 40

4.2.2 GROWING DEMAND FOR SUGAR ALCOHOLS IN THE PHARMACEUTICAL AND FOOD AND BEVERAGE INDUSTRY. 40

4.2.3 DRIVERS IMPACT ANALYSIS 41

4.3 RESTRAINT 41

4.3.1 ADVERSE EFFECTS OF CONSUMING HIGH AMOUNTS OF SUGAR ALCOHOLS, SUCH AS GASTROINTESTINAL PROBLEMS, INCLUDING BLOATING, DIARRHOEA, AND GAS. 41

4.3.2 COMPETITION FROM OTHER LOW-CALORIE SWEETENERS, SUCH AS HIGH-INTENSITY SWEETENERS LIKE STEVIA, ASPARTAME, AND SUCRALOSE. 42

4.3.3 RESTRAINTS IMPACT ANALYSIS 43

4.4 OPPORTUNITY 43

4.4.1 INCREASING RESEARCH AND DEVELOPMENT ACTIVITIES FOR THE PRODUCTION OF NEW SUGAR ALCOHOLS WITH IMPROVED PROPERTIES AND APPLICATIONS. 43

4.5 CHALLENGES 44

4.5.1 LACK OF AWARENESS AMONG CONSUMERS REGARDING THE BENEFITS AND DRAWBACKS OF CONSUMING SUGAR ALCOHOLS. 44

4.5.2 LIMITED AVAILABILITY OF RAW MATERIALS AND HIGH PRODUCTION COSTS OF SUGAR ALCOHOLS. 45

5 MARKET FACTOR ANALYSIS 46

5.1 VALUE CHAIN ANALYSIS 46

5.1.1 RAW MATERIAL PROCUREMENT 47

5.1.2 PROCESSING 47

5.1.3 PACKAGING 47

5.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 48

5.2.1 RAW MATERIALS SOURCING 48

5.2.2 MANUFACTURING 48

5.2.3 DISTRIBUTION 49

5.2.4 END-USER 49

5.3 PORTER’S FIVE FORCES MODEL 50

5.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 50

5.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 51

5.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 51

5.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES 51

5.3.5 INTENSITY OF RIVALRY 51

5.4 IMPACT OF THE COVID-19 OUTBREAK ON THE SUGAR ALCOHOLS MARKET 52

5.4.1 IMPACT ON SUPPLY CHAIN 52

5.4.2 IMPACT ON PRICING 52

5.4.3 IMPACT ON CONSUMER BUYING BEHAVIOR 52

6 CATEGORY INSIGHTS 53

6.1 SUPPLY DEMAND OUTLOOK 53

6.2 MARKET OVERVIEW 53

6.3 SUPPLY- DEMAND ANALYSIS 54

6.3.1 DEMAND ANALYSIS 54

6.3.2 SUPPLY ANALYSIS 55

6.4 CATEGORY TRENDS 56

6.5 TRENDS 56

6.6 MRFR POINT -OF- VIEW 56

6.7 COST STRUCTURE ANALYSIS 57

6.8 COST STRUCTURE BREAKDOWN 57

6.9 COST COMPONENT & IMPACT ON OVERALL PRICING 57

6.10 FACTORS AFFECTING COST OF RAW MATERIAL 58

6.11 IMPACT UKRAINE WAR ON SUGAR ALCOHOLS MARKET 58

7 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY TYPE 59

7.1 OVERVIEW 59

7.1.1 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY TYPE, 2020–2030 60

7.2 SORBITOL 61

7.2.1 SORBITOL: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 61

7.3 XYLITOL 62

7.3.1 XYLITOL: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 62

7.4 MANNITOL 63

7.4.1 MANNITOL: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 63

7.5 MALTITOL 64

7.5.1 MALTITOL: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 64

7.6 OTHERS 65

7.6.1 OTHERS: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 65

8 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY SOURCE 66

8.1 OVERVIEW 66

8.1.1 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY SOURCE, 2020–2030 67

8.2 FRUITS 68

8.2.1 FRUITS: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 68

8.3 VEGETABLES 69

8.3.1 VEGETABLES: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 69

8.4 GRAINS 70

8.4.1 GRAINS: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 70

8.5 SUGARCANE & MOLASSES 71

8.5.1 SUGARCANE & MOLASSES: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 71

8.6 OTHERS 72

8.6.1 OTHERS: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 72

9 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY FORM 73

9.1 OVERVIEW 73

9.1.1 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY FORM, 2020–2030 74

9.2 POWDER 75

9.2.1 POWDER: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 75

9.3 LIQUID 76

9.3.1 LIQUID: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 76

10 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY APPLICATION 78

10.1 OVERVIEW 78

10.1.1 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY APPLICATION, 2020–2030 79

10.2 BAKERY PRODUCTS 80

10.2.1 BAKERY PRODUCTS: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 80

10.3 CONFECTIONERY & CHEWING GUMS 81

10.3.1 CONFECTIONERY & CHEWING GUMS: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 81

10.4 BEVERAGES 82

10.4.1 BEVERAGES: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 82

10.5 DAIRY & FROZEN DESSERTS 83

10.5.1 DAIRY & FROZEN DESSERTS: MARKET ESTIMATES & FORECAST, BY COUNTRY, 2020–2030 83

11 GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MARKET, BY REGION 84

11.1 OVERVIEW 84

11.2 NORTH AMERICA 86

11.2.1 US 91

11.2.2 CANADA 94

11.2.3 MEXICO 98

11.3 EUROPE 102

11.3.1 FRANCE 107

11.3.2 GERMANY 111

11.3.3 ITALY 114

11.3.4 SPAIAUSTN & PORTUGAL 118

11.3.5 AUSTRIA & SWITZERLAND 121

11.3.6 UK & IRELAND 125

11.3.7 BENELUX 128

11.3.8 NORDICS 132

11.3.9 CENTRAL & EASTER EUROPE 135

11.3.10 SOUTHERN EUROPE 139

11.4 ASIA-PACIFIC 143

11.4.1 ASIA-PACIFIC 144

11.4.2 CHINA 147

11.4.3 JAPAN 151

11.4.4 INDIA 154

11.4.5 AUSTRALIA & NEW ZEALAND 158

11.4.6 REST OF ASIA-PACIFIC 161

11.5 REST OF THE WORLD 165

11.5.1 REST OF THE WORLD 166

11.5.2 SOUTH AMERICA 169

11.5.3 MIDDLE EAST 173

11.5.4 AFRICA 176

12 COMPETITIVE LANDSCAPE 180

12.1 INTRODUCTION 180

12.2 MARKET STRATEGY ANALYSIS 180

12.3 COMPETITIVE BENCHMARKING 181

12.4 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES 182

12.4.1 NEW PRODUCT LAUNCH 182

13 COMPANY PROFILES- GLOBAL SUGAR ALCOHOLS MANUFACTURERS 184

13.1 ADM 184

13.1.1 COMPANY OVERVIEW 184

13.1.2 FINANCIAL OVERVIEW 185

13.1.3 PRODUCTS OFFERED 185

13.1.4 KEY DEVELOPMENTS 186

13.1.5 SWOT ANALYSIS 186

13.1.6 KEY STRATEGIES 187

13.2 CARGILL INCORPORATED 188

13.2.1 COMPANY OVERVIEW 188

13.2.2 FINANCIAL OVERVIEW 188

13.2.3 PRODUCTS OFFERED 189

13.2.4 KEY DEVELOPMENTS 190

13.2.5 SWOT ANALYSIS 190

13.2.6 KEY STRATEGIES 191

13.3 INGREDION INCORPORATED 192

13.3.1 COMPANY OVERVIEW 192

13.3.2 FINANCIAL OVERVIEW 193

13.3.3 PRODUCTS OFFERED 194

13.3.4 KEY DEVELOPMENTS 194

13.3.5 SWOT ANALYSIS 195

13.3.6 KEY STRATEGIES 195

13.4 TATE & LYLE 196

13.4.1 COMPANY OVERVIEW 196

13.4.2 FINANCIAL OVERVIEW 196

13.4.3 PRODUCTS OFFERED 197

13.4.4 KEY DEVELOPMENTS 197

13.4.5 SWOT ANALYSIS 198

13.4.6 KEY STRATEGIES 199

13.5 DUPONT 200

13.5.1 COMPANY OVERVIEW 200

13.5.2 FINANCIAL OVERVIEW 200

13.5.3 PRODUCTS OFFERED 201

13.5.4 KEY DEVELOPMENTS 201

13.5.5 SWOT ANALYSIS 201

13.5.6 KEY STRATEGIES 202

13.6 ASSOCIATED BRITISH FOODS PLC 203

13.6.1 COMPANY OVERVIEW 203

13.6.2 FINANCIAL OVERVIEW 203

13.6.3 PRODUCTS OFFERED 204

13.6.4 KEY DEVELOPMENTS 204

13.6.5 SWOT ANALYSIS 204

13.6.6 KEY STRATEGIES 205

13.7 ROQUETTE FRÈRES 206

13.7.1 COMPANY OVERVIEW 206

13.7.2 FINANCIAL OVERVIEW 206

13.7.3 PRODUCTS OFFERED 206

13.7.4 KEY DEVELOPMENTS 206

13.7.5 KEY STRATEGIES 207

13.8 MITSUBISHI CORPORATION 208

13.8.1 COMPANY OVERVIEW 208

13.8.2 FINANCIAL OVERVIEW 208

13.8.3 PRODUCTS OFFERED 209

13.8.4 KEY DEVELOPMENTS 209

13.8.5 KEY STRATEGIES 209

13.9 INTERNATIONAL FLAVORS & FRAGRANCES, INC. 210

13.9.1 COMPANY OVERVIEW 210

13.9.2 FINANCIAL OVERVIEW 211

13.9.3 PRODUCTS OFFERED 211

13.9.4 KEY DEVELOPMENTS 212

13.9.5 KEY STRATEGIES 212

13.10 SÜDZUCKER AG 213

13.10.1 COMPANY OVERVIEW 213

13.10.2 FINANCIAL OVERVIEW 214

13.10.3 PRODUCTS OFFERED 214

13.10.4 KEY DEVELOPMENTS 215

13.10.5 KEY STRATEGIES 215



★調査レポート[糖アルコールのグローバル市場:ソルビトール、キシリトール、マンニトール、マルチトール、その他] (コード:MRF23SEP036)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[糖アルコールのグローバル市場:ソルビトール、キシリトール、マンニトール、マルチトール、その他]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆