世界のスクリーンレスディスプレイ市場(~2030年):種類別(網膜ディスプレイ、視覚イメージ、シナプスインターフェース)、用途別(ヘッドマウントディスプレイ、ホログラフィックディスプレイ、ヘッドアップディスプレイ、ウェアラブル技術、その他)、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Screenless Display Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Type (Retinal Display, Visual Image and Synaptic Interface), Application (Head-Mounted Display, Holographic Displays, Head-Up Display, Wearable Technology and Other Applications), End User and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV452)・商品コード:SMRC24NOV452
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年10月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:電子
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥614,200見積依頼/購入/質問フォーム
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、スクリーンレスディスプレイの世界市場は2024年に44億3,000万ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は26.7%で、2030年には183億4,000万ドルに達する見込みです。スクリーンレスディスプレイとは、従来のスクリーンを必要とせずに視覚情報を伝達する技術のことです。スクリーンレス・ディスプレイは、平面上に画像やテキストを投影する代わりに、ホログラム、ライトフィールド・ディスプレイ、あるいは網膜投影などの代替方法を利用して視覚コンテンツを提供します。これらの革新的な技術は、空中に3次元画像を作成することができ、ユーザーはより没入的で魅力的な方法でビジュアルと対話することができます。スクリーンレス・ディスプレイは、サイズや視野角といった従来のスクリーンの制限をなくすことで、情報の視覚化方法や対話方法に新たな可能性を提供し、ユーザー・インターフェースの進歩への道を開くとともに、デジタル環境での全体的な体験を向上させます。
Morgan Stanleyによると、2020年のARデバイスとそのサービスによる推定収益は、それぞれ1,180億米ドルと680億米ドル。NewGenAppsによると、2025年までにARおよびVRゲームの世界的なユーザー数は2億1,600万人に増加する見込みです。

市場ダイナミクス

ドライバー

拡張現実と仮想現実の成長

空間コンピューティングを活用することで、ARとVRは、ユーザーが物理的環境でデジタル情報を視覚化し、視線に直接ホログラフィック画像を投影することを可能にします。このシフトは、ユーザーとのインタラクションを強化するだけでなく、ゲームやエンターテインメントから教育やトレーニングまで、さまざまな分野で眼精疲労を軽減し、ユーザビリティを拡大します。これらの技術が進化するにつれ、光学、センサー、処理能力の進歩により、スクリーンレス・ディスプレイはより身近で効果的なものとなっています。デジタルと物理的な世界を融合させることで、より豊かでインタラクティブな体験が可能になります。

制約:

コンテンツの互換性

コンテンツの互換性は、スクリーンレス・ディスプレイの開発と普及にとって大きな課題です。ユーザーの網膜に直接画像を投影したり、ホログラフィック投影を利用したりするこれらの革新的なテクノロジーは、その能力を十分に引き出すために特別にフォーマットされたコンテンツを必要とします。主に従来のスクリーン用に設計された既存のメディアは、このような新しいフォーマットにはうまく対応できず、歪み、ディテールの損失、効果的なインタラクションの欠如といった問題を引き起こす可能性があります。しかし、標準化されたコンテンツ・ガイドラインがないため、魅力的で没入感のある体験の創造が複雑になり、開発者やコンテンツ・クリエイターへのアピールが制限されます。

機会:

スマートホームでの採用拡大

スマートスピーカー、センサー、音声アシスタントのようなモノのインターネット(IoT)デバイスを取り入れる家庭が増えるにつれ、直感的で押し付けがましくないインターフェイスへの需要が高まっています。ホログラフィ、ライトフィールドディスプレイ、触覚フィードバックシステムなどの技術を含むスクリーンレスディスプレイは、従来のスクリーンに依存することなくスマートホームエコシステムと対話する革新的な方法を提供します。このシフトは、スマート・ホームのシームレスな自動化に沿った、より没入感のあるハンズフリーのインタラクションを可能にすることで、ユーザー・エクスペリエンスを向上させます。たとえば、ユーザーは音声コマンドやジェスチャー認識によって照明、温度、セキュリティ・システムを制御でき、物理的なインターフェースの必要性を最小限に抑えることができます。

脅威

規制上の課題

ホログラフィ、網膜投影、体積ディスプレイなどの方法を利用し、従来のスクリーンを使わずに視覚情報を伝達するスクリーンレス・ディスプレイ技術は、その普及を妨げる重大な規制上の課題に直面しています。主な懸念事項のひとつは、こうした技術の安全性で、特に目に直接画像を投影する技術では、目の損傷や長期的な健康への影響の可能性について疑問が生じます。規制機関は、ユーザーの安全性を確保するための基準を設けなければならず、そのために承認プロセスが長期化する可能性があります。知的財産権や特許に関連する問題は、企業が既存の技術やライセンス要件をナビゲートするため、イノベーションを複雑にする可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行はスクリーンレス・ディスプレイ市場に大きな影響を与え、課題と機会の両方を加速させました。リモートワークや社会との距離を縮める措置が当たり前になるにつれ、革新的なコミュニケーション技術に対する需要が急増しました。サプライチェーンの混乱と経済の不確実性が当初は成長を妨げ、製品発売の遅れや消費者支出の減少につながりました。しかし、閉鎖期間中の電子商取引やオンライン・エンターテイメントの急増により、各業界は顧客獲得のための新たな手段を模索するようになりました。

予測期間中、ビジュアルイメージセグメントが最大になる見込み

VISは、革新的な投影技術を活用することで、高度なホログラフィック・ディスプレイとライトフィールド技術を採用し、映像が空中に浮かんでいるような錯覚を作り出します。この方法は、より没入感のあるインタラクティブな視覚環境を提供することで、ユーザー体験を向上させます。ユーザーは3Dビジュアルにリアルタイムで関与することができ、ゲーム、バーチャル・リアリティ、教育などのアプリケーションを強化します。さらに、VISは、眼精疲労や視野角の制限など、スクリーンに関連する一般的な問題に対処し、より快適でアクセスしやすい選択肢を提供します。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるホログラフィック・ディスプレイ分野

ホログラフィック・ディスプレイ分野は、従来のフラットスクリーンを超越した没入感のある視覚体験を提供するため、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。従来のディスプレイとは異なり、ホログラフィック・システムは3次元画像を空間に投影するため、ユーザーはメガネをかけることなく、複数の角度から映像を見たり、対話したりすることができます。この技術は、リアルな奥行きと動きを作り出すためにライトフィールド操作を採用しており、ゲーム、医療用画像処理、バーチャルリアリティなどのアプリケーションに特に魅力的です。物理的なスクリーンの制約をなくすことで、ホログラフィック・ディスプレイはユーザーの関与を高め、新しい形のインタラクションを可能にし、より直感的な体験を育みます。

最大のシェアを占める地域

推定期間中、北米地域が市場で最大のシェアを占めると予想。消費者がコミュニケーション、エンターテインメント、生産性向上のためにスマートフォン、ウェアラブル、その他の小型ガジェットに依存するようになるにつれ、革新的なディスプレイ技術に対する需要が急増しています。ホログラフィ、拡張現実(AR)、その他の高度な方法を利用して従来のスクリーンを使わずに情報を投影するスクリーンレス・ディスプレイは、外出時のライフスタイルを補完するシームレスな体験を提供します。これらの技術は、より没入的で魅力的なコンテンツへのアクセス方法を提供することで、ユーザーとのインタラクションを強化します。

CAGRが最も高い地域:

ヨーロッパ地域は、安全性、プライバシー、データ保護に関する明確なガイドラインを設定することで、消費者の信頼を確保しながら技術革新を促進し、予測期間中に収益性の高い成長を目撃すると推定されます。持続可能性と環境基準を重視するヨーロッパ連合(EU)は、環境に優しいスクリーンレス・ディスプレイ・ソリューションの開発をメーカーに奨励し、同地域のグリーン移行目標に合致させています。研究開発資金の促進を目的としたイニシアチブは業界をさらに強化し、新興企業や既存企業が医療、教育、娯楽などの分野で最先端のアプリケーションを探求することを可能にします。

市場の主要企業

スクリーンレスディスプレイ市場の主要企業には、Avegant Corporation, BAE Systems plc, Google LLC, Holoxica Ltd, Lumus Ltd, Microsoft Corporation, RealView Imaging Ltd, Seereal Technologies S.A., Seiko Epson Corporation, Sony Corporation, Toshiba Corporation and Vuzix Corporation.などがあります。

主な動向:

2024年6月、日立とマイクロソフトは、ジェネレーティブAIを活用したビジネス・社会イノベーションの加速に向けたマイルストーン契約を締結。この戦略的提携により、日立は、2024年度に売上高2兆6,500億円(189億米ドル)*1を計画しているLumada事業の成長を推進するとともに、日立グループ従業員27万人の業務効率化・生産性向上を推進します。

2024年2月、ベカルト社と株式会社東芝は、戦略的協力協定および固体高分子形燃料電池(PEM)電解槽の主要部品である膜電極アセンブリの製造技術ライセンスを含むグローバル・パートナーシップを締結し、グリーン水素製造への前進を加速します。

対象となるタイプ
– 網膜ディスプレイ
– 視覚イメージ
– シナプスインターフェース

対象アプリケーション
– ヘッドマウントディスプレイ
– ホログラフィック・ディスプレイ
– ヘッドアップディスプレイ
– ウェアラブル技術
– その他のアプリケーション

対象エンドユーザー
– 自動車
– 家電
– 航空宇宙・防衛
– ヘルスケア
– その他のエンドユーザー

対象地域
– 北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南米
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南米諸国
– 中東・アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務状況、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 アプリケーション分析
3.7 エンドユーザー分析
3.8 新興市場
3.9 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル関係
5 スクリーンレスディスプレイの世界市場、タイプ別
5.1 はじめに
5.2 網膜ディスプレイ
5.3 視覚イメージ
5.4 シナプスインターフェース
6 スクリーンレス・ディスプレイの世界市場、用途別
6.1 はじめに
6.2 ヘッドマウントディスプレイ
6.3 ホログラフィック・ディスプレイ
6.4 ヘッドアップディスプレイ
6.5 ウェアラブル技術
6.6 その他のアプリケーション
7 スクリーンレスディスプレイの世界市場、エンドユーザー別
7.1 はじめに
7.2 自動車
7.3 民生用電子機器
7.4 航空宇宙・防衛
7.5 ヘルスケア
7.6 その他のエンドユーザー
8 スクリーンレスディスプレイの世界市場、地域別
8.1 はじめに
8.2 北米
8.2.1 アメリカ
8.2.2 カナダ
8.2.3 メキシコ
8.3 ヨーロッパ
8.3.1 ドイツ
8.3.2 イギリス
8.3.3 イタリア
8.3.4 フランス
8.3.5 スペイン
8.3.6 その他のヨーロッパ
8.4 アジア太平洋
8.4.1 日本
8.4.2 中国
8.4.3 インド
8.4.4 オーストラリア
8.4.5 ニュージーランド
8.4.6 韓国
8.4.7 その他のアジア太平洋地域
8.5 南米
8.5.1 アルゼンチン
8.5.2 ブラジル
8.5.3 チリ
8.5.4 その他の南米地域
8.6 中東・アフリカ
8.6.1 サウジアラビア
8.6.2 アラブ首長国連邦
8.6.3 カタール
8.6.4 南アフリカ
8.6.5 その他の中東・アフリカ地域
9 主要開発
9.1 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
9.2 買収と合併
9.3 新製品上市
9.4 拡張
9.5 その他の主要戦略
10 会社プロファイル
Avegant Corporation
BAE Systems plc
Google LLC
Holoxica Ltd
Lumus Ltd
Microsoft Corporation
RealView Imaging Ltd
Seereal Technologies S.A.
Seiko Epson Corporation
Sony Corporation
Toshiba Corporation and Vuzix Corporation.

表1 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望、地域別(2022-2030年) ($MN)
表2 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望、タイプ別(2022-2030年) ($MN)
表3 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望:網膜ディスプレイ別(2022-2030年) ($MN)
表4 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望、視覚イメージ別 (2022-2030) ($MN)
表5 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望、シナプスインターフェース別 (2022-2030) ($MN)
表6 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望、用途別(2022-2030年) ($MN)
表7 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望:ヘッドマウントディスプレイ別(2022-2030年) ($MN)
表8 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望、ホログラフィックディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表9 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望、ヘッドアップディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表10 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望、ウェアラブル技術別 (2022-2030) ($MN)
表11 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望、その他の用途別(2022-2030年) ($MN)
表12 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望:エンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
表13 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望:自動車別 (2022-2030) ($MN)
表14 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望:家電別(2022-2030年) ($MN)
表15 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望:航空宇宙・防衛 (2022-2030年) ($MN)
表16 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望:ヘルスケア別(2022-2030年) ($MN)
表17 スクリーンレスディスプレイの世界市場展望:その他のエンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
表18 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望:国別 (2022-2030) ($MN)
表19 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望:タイプ別(2022-2030年) ($MN)
表20 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、網膜ディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表21 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、視覚イメージ別 (2022-2030) ($MN)
表22 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、シナプスインターフェース別 (2022-2030) ($MN)
表23 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、用途別 (2022-2030) ($MN)
表24 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、ヘッドマウントディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表25 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、ホログラフィックディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表26 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、ヘッドアップディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表27 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、ウェアラブル技術別 (2022-2030) ($MN)
表28 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、その他の用途別 (2022-2030) ($MN)
表29 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
表30 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望:自動車別 (2022-2030) ($MN)
表31 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望:家電製品別 (2022-2030) ($MN)
表32 北米スクリーンレスディスプレイ市場の展望:航空宇宙・防衛 (2022-2030年) ($MN)
表33 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望:医療(2022-2030年)別 ($MN)
表34 北米スクリーンレスディスプレイの市場展望、その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
表35 ヨーロッパスクリーンレスディスプレイの市場展望:国別 (2022-2030) ($MN)
表36 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望:タイプ別(2022-2030年) ($MN)
表37 ヨーロッパスクリーンレスディスプレイの市場展望、網膜ディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表38 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望、視覚イメージ別 (2022-2030) ($MN)
表39 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望、シナプスインターフェース別 (2022-2030) ($MN)
表40 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望、用途別 (2022-2030) ($MN)
表41 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望:ヘッドマウントディスプレイ別(2022-2030年) ($MN)
表42 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望、ホログラフィックディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表43 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望、ヘッドアップディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表44 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望、ウェアラブル技術別 (2022-2030) ($MN)
表45 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望、その他の用途別 (2022-2030) ($MN)
表46 ヨーロッパスクリーンレスディスプレイの市場展望:エンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
表47 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望:自動車(2022-2030年)別 ($MN)
表48 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望:家電製品別(2022-2030年) ($MN)
表49 ヨーロッパスクリーンレスディスプレイの市場展望:航空宇宙・防衛 (2022-2030年) ($MN)
表50 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望:医療(2022-2030年)別 ($MN)
表51 ヨーロッパのスクリーンレスディスプレイの市場展望:その他のエンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
表52 アジア太平洋スクリーンレスディスプレイの市場展望:国別(2022-2030年) ($MN)
表53 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望:タイプ別(2022-2030年) ($MN)
表54 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望、網膜ディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表55 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望、視覚イメージ別 (2022-2030) ($MN)
表56 アジア太平洋スクリーンレスディスプレイの市場展望、シナプスインターフェース別 (2022-2030) ($MN)
表57 アジア太平洋スクリーンレスディスプレイの市場展望、用途別 (2022-2030) ($MN)
表58 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望、ヘッドマウントディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表59 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望、ホログラフィックディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表60 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望、ヘッドアップディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表61 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望、ウェアラブル技術別 (2022-2030) ($MN)
表62 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望、その他の用途別(2022-2030年) ($MN)
表63 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望:エンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
表64 アジア太平洋地域のスクリーンレスディスプレイの市場展望:自動車(2022-2030年)別 ($MN)
表65 アジア太平洋スクリーンレスディスプレイの市場展望:家電製品別(2022-2030年) ($MN)
表66 アジア太平洋スクリーンレスディスプレイの市場展望:航空宇宙・防衛 (2022-2030年) ($MN)
表67 アジア太平洋スクリーンレスディスプレイの市場展望:ヘルスケア(2022-2030年)別 ($MN)
表68 アジア太平洋スクリーンレスディスプレイの市場展望、その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
表69 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望:国別(2022-2030年) ($MN)
表70 南米のスクリーンレスディスプレイの市場展望:タイプ別(2022-2030年) ($MN)
表71 南米のスクリーンレスディスプレイの市場展望:網膜ディスプレイ別(2022-2030年) ($MN)
表72 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望、視覚イメージ別 (2022-2030) ($MN)
表73 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望、シナプスインターフェース別 (2022-2030) ($MN)
表74 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望、用途別 (2022-2030) ($MN)
表75 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望:ヘッドマウントディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表76 南米のスクリーンレスディスプレイの市場展望、ホログラフィックディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表77 南米のスクリーンレスディスプレイの市場展望:ヘッドアップディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表78 南米のスクリーンレスディスプレイの市場展望、ウェアラブル技術別 (2022-2030) ($MN)
表79 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望、その他の用途別(2022-2030年) ($MN)
表80 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望:エンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
表81 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望:自動車(2022-2030年)別 ($MN)
表82 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望:家電別(2022-2030年) ($MN)
表83 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望:航空宇宙・防衛 (2022-2030年) ($MN)
表84 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望:医療(2022-2030年)別 ($MN)
表85 南米スクリーンレスディスプレイの市場展望、その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
表86 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:国別 (2022-2030) ($MN)
表87 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:タイプ別 (2022-2030) ($MN)
表88 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:網膜ディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表89 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望、視覚イメージ別 (2022-2030) ($MN)
表90 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望、シナプスインターフェース別 (2022-2030) ($MN)
表91 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望、用途別 (2022-2030) ($MN)
表92 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望、ヘッドマウントディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表93 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望、ホログラフィックディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表94 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:ヘッドアップディスプレイ別 (2022-2030) ($MN)
表95 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望、ウェアラブル技術別 (2022-2030) ($MN)
表96 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:その他の用途 (2022-2030年) ($MN)
表97 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
表98 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:自動車 (2022-2030年) ($MN)
表99 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:家電製品別 (2022-2030) ($MN)
表100 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:航空宇宙・防衛 (2022-2030年) ($MN)
表101 中東・アフリカ スクリーンレスディスプレイの市場展望:医療(2022-2030年) ($MN)
表102 中東・アフリカスクリーンレスディスプレイの市場展望:その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)

According to Stratistics MRC, the Global Screenless Display Market is accounted for $4.43 billion in 2024 and is expected to reach $18.34 billion by 2030 growing at a CAGR of 26.7% during the forecast period. A screenless display refers to a technology that conveys visual information without the need for a traditional screen. Instead of projecting images or text on a flat surface, screenless displays utilize alternative methods to deliver visual content, such as holograms, light field displays, or even retinal projections. These innovative technologies can create three-dimensional images in mid-air, allowing users to interact with visuals in a more immersive and engaging way. By eliminating the limitations of conventional screens, such as size and viewing angles, screenless displays offer new possibilities for how we visualize and interact with information, paving the way for advancements in user interfaces and enhancing the overall experience in digital environments.

According to Morgan Stanley, the estimated revenue from AR devices and its services are USD 118 billion and USD 68 billion, respectively, in 2020. According to NewGenApps, by 2025, the worldwide user base of AR and VR games is expected to grow to 216 million users.

Market Dynamics:

Driver:

Augmented and virtual reality growth

By leveraging spatial computing, AR and VR enable users to visualize digital information in their physical environments, projecting holographic images directly into their line of sight. This shift not only enhances user interaction but also reduces eye strain and expands usability across various fields, from gaming and entertainment to education and training. As these technologies evolve, advancements in optics, sensors, and processing power are making screenless displays more accessible and effective. They allow for richer, more interactive experiences by merging the digital and physical worlds.

Restraint:

Content compatibility

Content compatibility poses a significant challenge to the development and adoption of screenless displays. These innovative technologies, which project images directly onto the user's retina or utilize holographic projections, require specially formatted content to fully exploit their capabilities. Existing media, primarily designed for traditional screens, may not translate well to these new formats, leading to issues such as distortion, loss of detail, or ineffective interaction. However, the lack of standardized content guidelines complicates the creation of engaging and immersive experiences, limiting the appeal to developers and content creators.

Opportunity:

Rising adoption in smart homes

As households increasingly incorporate Internet of Things (IoT) devices—like smart speakers, sensors, and voice-activated assistants—the demand for intuitive, non-intrusive interfaces grows. Screenless displays, which include technologies like holography, light field displays, and tactile feedback systems, offer innovative ways to interact with smart home ecosystems without relying on traditional screens. This shift enhances user experience by enabling more immersive, hands-free interactions that align with the seamless automation of smart homes. For instance, users can control lighting, temperature, or security systems through voice commands or gesture recognition, minimizing the need for physical interfaces.

Threat:

Regulatory challenges

Screenless display technology, which utilizes methods like holography, retinal projection, and volumetric displays to convey visual information without traditional screens, faces significant regulatory challenges that hinder its widespread adoption. One major concern is the safety of such technologies, especially those projecting images directly into the eye, raising questions about potential eye damage or long-term health effects. Regulatory bodies must establish standards to ensure user safety, which can lead to lengthy approval processes. Issues related to intellectual property and patents can complicate innovation, as companies navigate existing technologies and licensing requirements.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the screenless display market, accelerating both challenges and opportunities. As remote work and social distancing measures became the norm, the demand for innovative communication technologies surged. Supply chain disruptions and economic uncertainties initially hampered growth, leading to delays in product launches and reduced consumer spending. However, the surge in e-commerce and online entertainment during lockdowns prompted industries to explore new avenues for engaging customers.

The Visual Image segment is expected to be the largest during the forecast period

Visual Image segment is expected to be the largest during the forecast period, by utilizing innovative projection techniques, VIS creates the illusion of images floating in mid-air, employing advanced holographic displays and light-field technology. This method enhances user experience by providing a more immersive and interactive visual environment. Users can engage with 3D visuals in real-time, enhancing applications in gaming, virtual reality, and education. Moreover, VIS addresses common screen-related issues, such as eye strain and limited viewing angles, offering a more comfortable and accessible alternative.

The Holographic Displays segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Holographic Displays segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period as it offers an immersive visual experience that transcends traditional flat screens. Unlike conventional displays, holographic systems project three-dimensional images into space, allowing users to view and interact with visuals from multiple angles without the need for glasses. This technology employs light field manipulation to create realistic depth and motion, making it particularly appealing for applications in gaming, medical imaging, and virtual reality. By eliminating the constraints of physical screens, holographic displays enhance user engagement and enable new forms of interaction, fostering a more intuitive experience.

Region with largest share:

North America region is anticipated to command the largest share of the market over the extrapolated period. As consumers increasingly rely on smartphones, wearables and other compact gadgets for communication, entertainment and productivity, the demand for innovative display technologies has surged. Screenless displays, which utilize holography, augmented reality, and other advanced methods to project information without traditional screens, offer a seamless experience that complements the on-the-go lifestyle. These technologies enhance user interaction by providing more immersive and engaging ways to access content across the region.

Region with highest CAGR:

Europe region is estimated to witness profitable growth during the projected period, by setting clear guidelines for safety, privacy, and data protection, these regulations foster innovation while ensuring consumer trust. The European Union’s emphasis on sustainability and environmental standards encourages manufacturers to develop eco-friendly screenless display solutions, aligning with the region's green transition goals. Initiatives aimed at promoting research and development funding further bolster the industry, enabling startups and established companies to explore cutting-edge applications in sectors such as healthcare, education and entertainment.

Key players in the market

Some of the key players in Screenless Display market include Avegant Corporation, BAE Systems plc, Google LLC, Holoxica Ltd, Lumus Ltd, Microsoft Corporation, RealView Imaging Ltd, Seereal Technologies S.A., Seiko Epson Corporation, Sony Corporation, Toshiba Corporation and Vuzix Corporation.

Key Developments:

In June 2024, Hitachi and Microsoft enter milestone agreement to accelerate business and social innovation with generative AI. Through this strategic alliance, Hitachi will propel growth of the Lumada business, with a planned revenue of 2.65 trillion yen (18.9 billion USD)*1 in FY2024, and will promote operational efficiency and productivity improvements for Hitachi Group’s 270,000 employees.

In February 2024, Bekaert and Toshiba Corporation have entered into a global partnership which includes a strategic cooperation agreement, and a manufacturing technology license for Membrane Electrode Assemblies, a key component for Proton Exchange Membrane (PEM) electrolyzers, that will help to accelerate the advance towards green hydrogen production.

Types Covered:
• Retinal Display
• Visual Image
• Synaptic Interface

Applications Covered:
• Head-Mounted Display
• Holographic Displays
• Head-Up Display
• Wearable Technology
• Other Applications

End Users Covered:
• Automotive
• Consumer Electronics
• Aerospace and Defense
• Healthcare
• Other End Users

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Application Analysis
3.7 End User Analysis
3.8 Emerging Markets
3.9 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Screenless Display Market, By Type
5.1 Introduction
5.2 Retinal Display
5.3 Visual Image
5.4 Synaptic Interface
6 Global Screenless Display Market, By Application
6.1 Introduction
6.2 Head-Mounted Display
6.3 Holographic Displays
6.4 Head-Up Display
6.5 Wearable Technology
6.6 Other Applications
7 Global Screenless Display Market, By End User
7.1 Introduction
7.2 Automotive
7.3 Consumer Electronics
7.4 Aerospace and Defense
7.5 Healthcare
7.6 Other End Users
8 Global Screenless Display Market, By Geography
8.1 Introduction
8.2 North America
8.2.1 US
8.2.2 Canada
8.2.3 Mexico
8.3 Europe
8.3.1 Germany
8.3.2 UK
8.3.3 Italy
8.3.4 France
8.3.5 Spain
8.3.6 Rest of Europe
8.4 Asia Pacific
8.4.1 Japan
8.4.2 China
8.4.3 India
8.4.4 Australia
8.4.5 New Zealand
8.4.6 South Korea
8.4.7 Rest of Asia Pacific
8.5 South America
8.5.1 Argentina
8.5.2 Brazil
8.5.3 Chile
8.5.4 Rest of South America
8.6 Middle East & Africa
8.6.1 Saudi Arabia
8.6.2 UAE
8.6.3 Qatar
8.6.4 South Africa
8.6.5 Rest of Middle East & Africa
9 Key Developments
9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
9.2 Acquisitions & Mergers
9.3 New Product Launch
9.4 Expansions
9.5 Other Key Strategies
10 Company Profiling
10.1 Avegant Corporation
10.2 BAE Systems plc
10.3 Google LLC
10.4 Holoxica Ltd
10.5 Lumus Ltd
10.6 Microsoft Corporation
10.7 RealView Imaging Ltd
10.8 Seereal Technologies S.A.
10.9 Seiko Epson Corporation
10.10 Sony Corporation
10.11 Toshiba Corporation
10.12 Vuzix Corporation
List of Tables
Table 1 Global Screenless Display Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
Table 2 Global Screenless Display Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
Table 3 Global Screenless Display Market Outlook, By Retinal Display (2022-2030) ($MN)
Table 4 Global Screenless Display Market Outlook, By Visual Image (2022-2030) ($MN)
Table 5 Global Screenless Display Market Outlook, By Synaptic Interface (2022-2030) ($MN)
Table 6 Global Screenless Display Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 7 Global Screenless Display Market Outlook, By Head-Mounted Display (2022-2030) ($MN)
Table 8 Global Screenless Display Market Outlook, By Holographic Displays (2022-2030) ($MN)
Table 9 Global Screenless Display Market Outlook, By Head-Up Display (2022-2030) ($MN)
Table 10 Global Screenless Display Market Outlook, By Wearable Technology (2022-2030) ($MN)
Table 11 Global Screenless Display Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Table 12 Global Screenless Display Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 13 Global Screenless Display Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
Table 14 Global Screenless Display Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
Table 15 Global Screenless Display Market Outlook, By Aerospace and Defense (2022-2030) ($MN)
Table 16 Global Screenless Display Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
Table 17 Global Screenless Display Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Table 18 North America Screenless Display Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
Table 19 North America Screenless Display Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
Table 20 North America Screenless Display Market Outlook, By Retinal Display (2022-2030) ($MN)
Table 21 North America Screenless Display Market Outlook, By Visual Image (2022-2030) ($MN)
Table 22 North America Screenless Display Market Outlook, By Synaptic Interface (2022-2030) ($MN)
Table 23 North America Screenless Display Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 24 North America Screenless Display Market Outlook, By Head-Mounted Display (2022-2030) ($MN)
Table 25 North America Screenless Display Market Outlook, By Holographic Displays (2022-2030) ($MN)
Table 26 North America Screenless Display Market Outlook, By Head-Up Display (2022-2030) ($MN)
Table 27 North America Screenless Display Market Outlook, By Wearable Technology (2022-2030) ($MN)
Table 28 North America Screenless Display Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Table 29 North America Screenless Display Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 30 North America Screenless Display Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
Table 31 North America Screenless Display Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
Table 32 North America Screenless Display Market Outlook, By Aerospace and Defense (2022-2030) ($MN)
Table 33 North America Screenless Display Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
Table 34 North America Screenless Display Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Table 35 Europe Screenless Display Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
Table 36 Europe Screenless Display Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
Table 37 Europe Screenless Display Market Outlook, By Retinal Display (2022-2030) ($MN)
Table 38 Europe Screenless Display Market Outlook, By Visual Image (2022-2030) ($MN)
Table 39 Europe Screenless Display Market Outlook, By Synaptic Interface (2022-2030) ($MN)
Table 40 Europe Screenless Display Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 41 Europe Screenless Display Market Outlook, By Head-Mounted Display (2022-2030) ($MN)
Table 42 Europe Screenless Display Market Outlook, By Holographic Displays (2022-2030) ($MN)
Table 43 Europe Screenless Display Market Outlook, By Head-Up Display (2022-2030) ($MN)
Table 44 Europe Screenless Display Market Outlook, By Wearable Technology (2022-2030) ($MN)
Table 45 Europe Screenless Display Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Table 46 Europe Screenless Display Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 47 Europe Screenless Display Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
Table 48 Europe Screenless Display Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
Table 49 Europe Screenless Display Market Outlook, By Aerospace and Defense (2022-2030) ($MN)
Table 50 Europe Screenless Display Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
Table 51 Europe Screenless Display Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Table 52 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
Table 53 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
Table 54 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Retinal Display (2022-2030) ($MN)
Table 55 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Visual Image (2022-2030) ($MN)
Table 56 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Synaptic Interface (2022-2030) ($MN)
Table 57 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 58 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Head-Mounted Display (2022-2030) ($MN)
Table 59 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Holographic Displays (2022-2030) ($MN)
Table 60 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Head-Up Display (2022-2030) ($MN)
Table 61 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Wearable Technology (2022-2030) ($MN)
Table 62 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Table 63 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 64 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
Table 65 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
Table 66 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Aerospace and Defense (2022-2030) ($MN)
Table 67 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
Table 68 Asia Pacific Screenless Display Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Table 69 South America Screenless Display Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
Table 70 South America Screenless Display Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
Table 71 South America Screenless Display Market Outlook, By Retinal Display (2022-2030) ($MN)
Table 72 South America Screenless Display Market Outlook, By Visual Image (2022-2030) ($MN)
Table 73 South America Screenless Display Market Outlook, By Synaptic Interface (2022-2030) ($MN)
Table 74 South America Screenless Display Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 75 South America Screenless Display Market Outlook, By Head-Mounted Display (2022-2030) ($MN)
Table 76 South America Screenless Display Market Outlook, By Holographic Displays (2022-2030) ($MN)
Table 77 South America Screenless Display Market Outlook, By Head-Up Display (2022-2030) ($MN)
Table 78 South America Screenless Display Market Outlook, By Wearable Technology (2022-2030) ($MN)
Table 79 South America Screenless Display Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Table 80 South America Screenless Display Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 81 South America Screenless Display Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
Table 82 South America Screenless Display Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
Table 83 South America Screenless Display Market Outlook, By Aerospace and Defense (2022-2030) ($MN)
Table 84 South America Screenless Display Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
Table 85 South America Screenless Display Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Table 86 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
Table 87 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
Table 88 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Retinal Display (2022-2030) ($MN)
Table 89 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Visual Image (2022-2030) ($MN)
Table 90 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Synaptic Interface (2022-2030) ($MN)
Table 91 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
Table 92 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Head-Mounted Display (2022-2030) ($MN)
Table 93 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Holographic Displays (2022-2030) ($MN)
Table 94 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Head-Up Display (2022-2030) ($MN)
Table 95 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Wearable Technology (2022-2030) ($MN)
Table 96 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
Table 97 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
Table 98 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
Table 99 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
Table 100 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Aerospace and Defense (2022-2030) ($MN)
Table 101 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
Table 102 Middle East & Africa Screenless Display Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

★調査レポート[世界のスクリーンレスディスプレイ市場(~2030年):種類別(網膜ディスプレイ、視覚イメージ、シナプスインターフェース)、用途別(ヘッドマウントディスプレイ、ホログラフィックディスプレイ、ヘッドアップディスプレイ、ウェアラブル技術、その他)、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV452)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界のスクリーンレスディスプレイ市場(~2030年):種類別(網膜ディスプレイ、視覚イメージ、シナプスインターフェース)、用途別(ヘッドマウントディスプレイ、ホログラフィックディスプレイ、ヘッドアップディスプレイ、ウェアラブル技術、その他)、エンドユーザー別、地域別]についてメールでお問い合わせ


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