世界のオランザピン市場2021-2031:用途別(統合失調症、双極性障害、その他)、投与経路別、流通チャネル別

【英語タイトル】Olanzapine Market By Application (Schizophrenia, Bipolar Disorder, Others), By Route of Administration (Oral, Parenteral), By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Drug stores and Retail Pharmacies, Online Providers): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23FB147)・商品コード:ALD23FB147
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年10月
・ページ数:229
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:医薬品
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❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料は、世界のオランザピン市場を総合的に分析し、市場実態を明らかにするとともに、将来を展望したレポートです。イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、用途別(統合失調症、双極性障害、その他)分析、投与経路別(経口、非経口)分析、流通チャネル別(病院薬局、ドラックストア・小売薬局、オンライン供給者)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、企業状況、企業情報などの項目を掲載しています。本書には、Alkermes, Inc.、apotex inc.、Aurobindo Pharma Ltd、Eli Lilly and Company、Dr. Reddy's Laboratories Ltd.、Sun Pharmaceutical Industries Limited、Torrent Group、Teva Pharmaceutical Industries Limited、Novartis AG、Viatrisなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のオランザピン市場規模:用途別
- 統合失調症における市場規模
- 双極性障害における市場規模
- その他における市場規模
・世界のオランザピン市場規模:投与経路別
- 経口投与における市場規模
- 非経口投与における市場規模
・世界のオランザピン市場規模:流通チャネル別
- 病院薬局チャネルの市場規模
- ドラッグストア・小売薬局チャネルの市場規模
- オンライン供給者チャネルの市場規模
・世界のオランザピン市場規模:地域別
- 北米のオランザピン市場規模
- ヨーロッパのオランザピン市場規模
- アジア太平洋のオランザピン市場規模
- 中南米・中東・アフリカのオランザピン市場規模
・企業状況
・企業情報

オランザピンは非定型抗精神病薬で、主に統合失調症や双極性障害の治療に用いられます。錠剤、注射剤、崩壊錠があります。ドーパミンとセロトニンのバランスをとり、認知、気分、行動を高めます。オランザピンは、13歳以上の成人および10代の若者における、思考障害や奇妙な思考、生活への興味の喪失、強い感情や不適切な感情を引き起こす精神疾患である統合失調症の症状の治療に使用されます。また、双極性障害の治療にも使用されます。双極性障害は、躁うつ病であり、13歳以上の成人および青少年において、躁、悲しみ、その他の異常な気分のエピソードが生じる疾患です。

世界保健機関(WHO)は、加盟国のメンタルヘルスを促進し、精神障害を予防するためのメンタルヘルス行動計画を推奨しています。また、WHOが発表した主な事実によると、世界中で推定3億人がうつ病に罹患し、6,000万人が双極性障害に罹患しています。不安障害は、子供や大人が罹患する最も一般的な精神疾患です。4400万人のアメリカの成人が不安障害の弊害を経験していると評価されています。不安障害は非常に治療可能であるにもかかわらず、不安障害に苦しんでいる人のわずか約3分の1が治療を受けています。したがって、この市場は、精神障害の有病率の上昇が主な要因であることが示されています。

オランザピンの世界市場の成長は、世界的な統合失調症の有病率の上昇が主な要因です。例えば、2022年1月、世界保健機関(WHO)によると、統合失調症は世界で約2,400万人、300人に1人(0.32%)が罹患しています。また、衛生管理や予防対策の欠如による院内感染(HAI)の増加が、市場成長の主な要因となっています。さらに、精神障害診療所の増加や医療インフラの整備も市場成長に寄与しています。

しかし、オランザピンの高価格と副作用が市場成長の妨げとなっています。逆に、主要企業によるオランザピンの製品承認の増加や、発展途上国における高い成長可能性は、市場プレイヤーに有利な機会を提供すると予想されます。例えば、2021年6月、世界的なバイオ医薬品企業であるAlkermes plc.は、成人の統合失調症の治療薬および成人の双極性Ⅰ型障害の治療薬として、維持療法として、または躁病エピソードまたは混合エピソードの急性期治療薬として、単剤療法またはリチウムもしくはバルプロ酸塩の補助剤として、LYBALVI(オランザピンおよびサミドルファン)が米国食品医薬品局(FDA)の承認を取得しました。

オランザピン市場は、用途、投与経路、流通チャネル、地域に区分されます。用途別では、統合失調症、双極性障害、その他に分類されます。投与経路別では、経口剤と非経口剤に区分されます。流通チャネル別では、病院薬局、ドラッグストア・小売薬局、オンラインプロバイダーに分けられます。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他欧州)、アジア太平洋(日本、中国、オーストラリア、インド、韓国、その他アジア太平洋)、LAMEA(ブラジル、南アフリカ、サウジアラビア、その他LAMEA)に市場を分けて分析しています。

世界のオランザピン市場で事業を展開する主な主要企業は、Alkermes、Apotex Inc.、Aurobindo Pharma、Dr. Reddy’s Laboratories Ltd.、Eli Lilly and Company、Novartis AG、Sun Pharmaceutical Industries Ltd.、Teva Pharmaceuticals Industries Ltd.、Torrent Power Ltd.、Viatris Inc.です。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本レポートは、2021年から2031年までのオランザピン市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、オランザピン市場の有力な機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・オランザピン市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・オランザピン市場を細分化することで、市場機会を見極めることができます。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別および世界のオランザピン市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
用途別
双極性障害
統合失調症
その他

投与経路別
経口剤
非経口剤

流通経路別
病院薬局
ドラッグストア&小売薬局
オンラインプロバイダー

地域別
・北米
米国
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他のLAMEA地域

〈主要市場プレイヤー〉
Alkermes, Inc.
apotex inc.
Aurobindo Pharma Ltd
Eli Lilly and Company
Dr. Reddy’s Laboratories Ltd.
Sun Pharmaceutical Industries Limited
Torrent Group
Teva Pharmaceutical Industries Limited
Novartis AG
Viatris

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Top player positioning
3.5.Market dynamics
3.5.1.Drivers
3.5.2.Restraints
3.5.3.Opportunities
3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: OLANZAPINE MARKET, BY APPLICATION
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Schizophrenia
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market share analysis by country
4.3 Bipolar Disorder
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market share analysis by country
4.4 Others
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market share analysis by country
CHAPTER 5: OLANZAPINE MARKET, BY ROUTE OF ADMINISTRATION
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 Oral
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market share analysis by country
5.3 Parenteral
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market share analysis by country
CHAPTER 6: OLANZAPINE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2 Hospital Pharmacies
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market share analysis by country
6.3 Drug stores and Retail Pharmacies
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market share analysis by country
6.4 Online Providers
6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2 Market size and forecast, by region
6.4.3 Market share analysis by country
CHAPTER 7: OLANZAPINE MARKET, BY REGION
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 North America
7.2.1 Key trends and opportunities
7.2.2 North America Market size and forecast, by Application
7.2.3 North America Market size and forecast, by Route of Administration
7.2.4 North America Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5 North America Market size and forecast, by country
7.2.5.1 U.S.
7.2.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.2.5.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.2 Canada
7.2.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.2.5.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.3 Mexico
7.2.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.2.5.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3 Europe
7.3.1 Key trends and opportunities
7.3.2 Europe Market size and forecast, by Application
7.3.3 Europe Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.4 Europe Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5 Europe Market size and forecast, by country
7.3.5.1 Germany
7.3.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.2 France
7.3.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.3 UK
7.3.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.4 Italy
7.3.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.4.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.5 Spain
7.3.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.5.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.5.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.6 Rest of Europe
7.3.5.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.6.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.6.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.6.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4 Asia-Pacific
7.4.1 Key trends and opportunities
7.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Application
7.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
7.4.5.1 Japan
7.4.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.2 China
7.4.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.3 India
7.4.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.4 Australia
7.4.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.4.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.5 South Korea
7.4.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.5.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.5.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.6 Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.6.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.6.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.6.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5 LAMEA
7.5.1 Key trends and opportunities
7.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Application
7.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.4 LAMEA Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5 LAMEA Market size and forecast, by country
7.5.5.1 Brazil
7.5.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.5.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.2 Saudi Arabia
7.5.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.5.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.3 South Africa
7.5.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.5.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.4 Rest of LAMEA
7.5.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.4.3 Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.5.4.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
CHAPTER 8: COMPANY LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product Mapping of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.6. Key developments
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1 Alkermes, Inc.
9.1.1 Company overview
9.1.2 Company snapshot
9.1.3 Operating business segments
9.1.4 Product portfolio
9.1.5 Business performance
9.1.6 Key strategic moves and developments
9.2 apotex inc.
9.2.1 Company overview
9.2.2 Company snapshot
9.2.3 Operating business segments
9.2.4 Product portfolio
9.2.5 Business performance
9.2.6 Key strategic moves and developments
9.3 Aurobindo Pharma Ltd
9.3.1 Company overview
9.3.2 Company snapshot
9.3.3 Operating business segments
9.3.4 Product portfolio
9.3.5 Business performance
9.3.6 Key strategic moves and developments
9.4 Eli Lilly and Company
9.4.1 Company overview
9.4.2 Company snapshot
9.4.3 Operating business segments
9.4.4 Product portfolio
9.4.5 Business performance
9.4.6 Key strategic moves and developments
9.5 Dr. Reddy’s Laboratories Ltd.
9.5.1 Company overview
9.5.2 Company snapshot
9.5.3 Operating business segments
9.5.4 Product portfolio
9.5.5 Business performance
9.5.6 Key strategic moves and developments
9.6 Sun Pharmaceutical Industries Limited
9.6.1 Company overview
9.6.2 Company snapshot
9.6.3 Operating business segments
9.6.4 Product portfolio
9.6.5 Business performance
9.6.6 Key strategic moves and developments
9.7 Torrent Group
9.7.1 Company overview
9.7.2 Company snapshot
9.7.3 Operating business segments
9.7.4 Product portfolio
9.7.5 Business performance
9.7.6 Key strategic moves and developments
9.8 Teva Pharmaceutical Industries Limited
9.8.1 Company overview
9.8.2 Company snapshot
9.8.3 Operating business segments
9.8.4 Product portfolio
9.8.5 Business performance
9.8.6 Key strategic moves and developments
9.9 Novartis AG
9.9.1 Company overview
9.9.2 Company snapshot
9.9.3 Operating business segments
9.9.4 Product portfolio
9.9.5 Business performance
9.9.6 Key strategic moves and developments
9.10 Viatris
9.10.1 Company overview
9.10.2 Company snapshot
9.10.3 Operating business segments
9.10.4 Product portfolio
9.10.5 Business performance
9.10.6 Key strategic moves and developments



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