世界のオフロードバイク市場2021年-2031年:種類別(モトクロスバイク、エンデューロバイク、トレイルバイク、トラックレース用バイク)、用途別、価格帯別、エンジン容量別

【英語タイトル】Off-road Motorcycle Market By Type (Motocross Motorcycle, Enduro Motorcycle, Trail Motorcycle, Track-racing Motorcycle), By Application (Commercial, Personal, Industrial, Others), By Price Range (Low to Mid, High), By Engine Capacity (Less Than 500 cc, 500 cc to 1000 cc, More Than 1000 cc): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23FB112)・商品コード:ALD23FB112
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年10月
・ページ数:328
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車&輸送
◆販売価格オプション(消費税別)
Single UserUSD5,730 ⇒換算¥848,040見積依頼/購入/質問フォーム
5 UserUSD6,450 ⇒換算¥954,600見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise UserUSD9,600 ⇒換算¥1,420,800見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料は、オフロードバイクの世界市場を調査対象とし、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、用途別(商用、パーソナル、工業、その他)分析、価格帯別(低~中、高)分析、エンジン容量別(500cc以下、500cc~1000cc、1000cc以上)分析、種類別(モトクロスバイク、エンデューロバイク、トレイルバイク、トラックレース用バイク)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、企業状況などについて以下の構成でまとめています。なお、参入企業情報として、Benelli、Betamotor S.p.A.、BMW AG、Bultaco、Christini AWD Motorcycles、Cobra、Honda Motor Co., Ltd.、Husqvarna Motorcycles GmbH、Kawasaki Heavy Industries Ltd.、KTM AG、Kuberg、Piaggio & C. SpA (Aprilla)、Polini、ROKON International Inc.、Scorpa、Sherco、SSR Motorsports、Suzuki Motor Corporation、Torrot Electric Europa S.A.、Triumph Motorcycles、TRS Motorcycles、Ural Motorcycles、Yamaha Motor Co., Ltd.、Zero Motorcycles, Inc.などが含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のオフロードバイク市場規模:用途別
- 商用オフロードバイクの市場規模
- パーソナル用オフロードバイクの市場規模
- 工業用オフロードバイクの市場規模
- その他用途のオフロードバイク市場規模
・世界のオフロードバイク市場規模:価格帯別
- 低~中価格のオフロードバイク市場規模
- 高価格のオフロードバイク市場規模
・世界のオフロードバイク市場規模:エンジン容量別
- 500cc以下のオフロードバイク市場規模
- 500cc~1000ccのオフロードバイク市場規模
- 1000cc以上のオフロードバイク市場規模
・世界のオフロードバイク市場規模:種類別
- モトクロスバイクの市場規模
- エンデューロバイクの市場規模
- トレイルバイクの市場規模
- トラックレース用バイクの市場規模
・世界のオフロードバイク市場規模:地域別
- 北米のオフロードバイク市場規模
- ヨーロッパのオフロードバイク市場規模
- アジア太平洋のオフロードバイク市場規模
- 中南米・中東・アフリカのオフロードバイク市場規模
・企業状況
・企業情報

この調査レポートは、オフロード走行用に設計された二輪車に焦点を当て、世界のオフロードバイク市場を調査しています。

オフロードバイクは、エネルギー効率、快適性、ハンドリングなどの特徴から、オフロードバイク愛好家に好まれています。これらのバイクは、基本的に軍事パトロールやオフロードバイクのレースイベントなど、さまざまな用途に使用されています。また、オフロードバイクは高トルクエンジンを搭載しているため、勾配の高い路面でも登ることができ、山岳地帯に非常に適しています。また、オフロードバイクは地上高が高く、従来のバイクよりもトルクがあります。現在、ほとんどの市場プレーヤーは、スポーツ愛好家を引き付けるために、リーズナブルな価格で強化された機能を備えた新車を発売することに集中しています。例えば、2019年12月、ヤマハはインドネシアでWR 155Rデュアルパーパスバイクを発売しました。これは同国のWRシリーズで最小のオフロードバイクで、価格は2,339.3ドル(約1.87万ルピー)です。このバイクは、R15のデルタボックスとアルミ製スイングアームの組み合わせではなく、ボックス断面のスイングアームを備えたセミダブルクレードルフレームを採用しています。フレームのサスペンションは、ロングトラベルの41mmトラディショナルフォークと、リアにプリロード調整可能なガスチャージ式モノショックを採用しています。

モトクロス競技の人気上昇と進化、可処分所得の増加、オフロードバイクの技術進歩などの要因が、オフロードバイク市場の成長を補完しています。しかし、オフロードバイクの購入費と維持費が高いこと、座り心地が悪いことなどが、オフロードバイク市場の成長を妨げる要因になると予想されます。また、自動車業界のメーカーによる優れた性能と快適性への注目の高まりと、電動オフロードバイクの採用は、オフロードバイク市場で事業を展開する主要企業にとって市場機会を創出します。

分析のため、世界のオフロードバイク市場は種類、用途、価格帯、エンジン容量、地域に基づいて区分されます。種類別では、モトクロス用バイク、エンデューロ用バイク、トレイル用バイク、トラックレース用バイクに分類されます。用途別では、商業用、個人用、産業用、その他に分類されます。価格帯別では、さらに低~中価格帯、高価格帯に分類されます。エンジン容量別では、500cc未満、500cc以上1000cc未満、1000cc以上に分類されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに市場を分けて分析しています。

オフロードバイク市場に参入している主要企業は、Benelli、Betamotor S.p.A.、BMW AG、Bultaco、Christini AWD Motorcycles、Cobra、Honda Motor Co、 KTM AG、Kuberg、Piaggio & C. SpA (Aprilla)、Polini Motori、ROKON International Inc.、Scorpa、Sherco、SSR Motorsports、スズキ株式会社、Torrot Electric Europa S.A.、Triumph Motorcycles、TRS Motorcycles、Ural Motorcycles、ヤマハ発動機株式会社、Zero Motorcycles, Inc.などです。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・世界のオフロードバイク市場の分析、現在の動向、将来の予測から、投資先を予測します。
・収益性の高いトレンドを把握することで、オフロードバイク市場全体のビジネスチャンスを決定し、より強固な足掛かりを得ることができます。
・世界のオフロードバイク市場の主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報を、詳細な影響分析とともに紹介します。
・現在のオフロードバイク市場を2022年から2031年まで定量的に分析し、財務能力をベンチマークしています。
・ポーターのファイブフォース分析により、業界におけるバイヤーとサプライヤーの影響力を明らかにします。

〈主要市場セグメント〉
用途別
商業
個人
産業
その他

価格帯別
中・低価格帯
高価格帯

エンジン容量別
500cc未満
500cc以上1000cc未満
1000cc以上

種類別
モトクロスバイク
エンデューロバイク
トレイルバイク
トラックレース用バイク

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
Benelli
Betamotor S.p.A.
BMW AG
Bultaco
Christini AWD Motorcycles
Cobra
本田技研工業株式会社
Husqvarna Motorcycles GmbH
川崎重工業株式会社
KTM AG
Kuberg
Piaggio & C. SpA (Aprilla)
Polini
ROKON International Inc.
Scorpa
Sherco
SSR Motorsports
スズキ株式会社
Torrot Electric Europa S.A.
Triumph Motorcycles
TRS Motorcycles
Ural Motorcycles
ヤマハ発動機株式会社
Zero Motorcycles, Inc.

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Top player positioning
3.5.Market dynamics
3.5.1.Drivers
3.5.2.Restraints
3.5.3.Opportunities
3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET, BY TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Motocross Motorcycle
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market analysis by country
4.3 Enduro Motorcycle
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market analysis by country
4.4 Trail Motorcycle
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market analysis by country
4.5 Track-racing Motorcycle
4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2 Market size and forecast, by region
4.5.3 Market analysis by country
CHAPTER 5: OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET, BY APPLICATION
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 Commercial
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market analysis by country
5.3 Personal
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market analysis by country
5.4 Industrial
5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2 Market size and forecast, by region
5.4.3 Market analysis by country
5.5 Others
5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2 Market size and forecast, by region
5.5.3 Market analysis by country
CHAPTER 6: OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET, BY PRICE RANGE
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2 Low to Mid
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market analysis by country
6.3 High
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market analysis by country
CHAPTER 7: OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET, BY ENGINE CAPACITY
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 Less Than 500 cc
7.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2 Market size and forecast, by region
7.2.3 Market analysis by country
7.3 500 cc to 1000 cc
7.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2 Market size and forecast, by region
7.3.3 Market analysis by country
7.4 More Than 1000 cc
7.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2 Market size and forecast, by region
7.4.3 Market analysis by country
CHAPTER 8: OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET, BY REGION
8.1 Overview
8.1.1 Market size and forecast
8.2 North America
8.2.1 Key trends and opportunities
8.2.2 North America Market size and forecast, by Type
8.2.3 North America Market size and forecast, by Application
8.2.4 North America Market size and forecast, by Price Range
8.2.5 North America Market size and forecast, by Engine Capacity
8.2.6 North America Market size and forecast, by country
8.2.6.1 U.S.
8.2.6.1.1 Market size and forecast, by Type
8.2.6.1.2 Market size and forecast, by Application
8.2.6.1.3 Market size and forecast, by Price Range
8.2.6.1.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.2.6.2 Canada
8.2.6.2.1 Market size and forecast, by Type
8.2.6.2.2 Market size and forecast, by Application
8.2.6.2.3 Market size and forecast, by Price Range
8.2.6.2.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.2.6.3 Mexico
8.2.6.3.1 Market size and forecast, by Type
8.2.6.3.2 Market size and forecast, by Application
8.2.6.3.3 Market size and forecast, by Price Range
8.2.6.3.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.3 Europe
8.3.1 Key trends and opportunities
8.3.2 Europe Market size and forecast, by Type
8.3.3 Europe Market size and forecast, by Application
8.3.4 Europe Market size and forecast, by Price Range
8.3.5 Europe Market size and forecast, by Engine Capacity
8.3.6 Europe Market size and forecast, by country
8.3.6.1 UK
8.3.6.1.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.1.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.1.3 Market size and forecast, by Price Range
8.3.6.1.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.3.6.2 Germany
8.3.6.2.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.2.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.2.3 Market size and forecast, by Price Range
8.3.6.2.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.3.6.3 France
8.3.6.3.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.3.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.3.3 Market size and forecast, by Price Range
8.3.6.3.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.3.6.4 Italy
8.3.6.4.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.4.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.4.3 Market size and forecast, by Price Range
8.3.6.4.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.3.6.5 Rest of Europe
8.3.6.5.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.5.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.5.3 Market size and forecast, by Price Range
8.3.6.5.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.4 Asia-Pacific
8.4.1 Key trends and opportunities
8.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Type
8.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Application
8.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by Price Range
8.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by Engine Capacity
8.4.6 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
8.4.6.1 China
8.4.6.1.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.1.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.1.3 Market size and forecast, by Price Range
8.4.6.1.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.4.6.2 Japan
8.4.6.2.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.2.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.2.3 Market size and forecast, by Price Range
8.4.6.2.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.4.6.3 India
8.4.6.3.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.3.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.3.3 Market size and forecast, by Price Range
8.4.6.3.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.4.6.4 South Korea
8.4.6.4.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.4.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.4.3 Market size and forecast, by Price Range
8.4.6.4.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.4.6.5 Rest of Asia-Pacific
8.4.6.5.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.5.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.5.3 Market size and forecast, by Price Range
8.4.6.5.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.5 LAMEA
8.5.1 Key trends and opportunities
8.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Type
8.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Application
8.5.4 LAMEA Market size and forecast, by Price Range
8.5.5 LAMEA Market size and forecast, by Engine Capacity
8.5.6 LAMEA Market size and forecast, by country
8.5.6.1 Latin America
8.5.6.1.1 Market size and forecast, by Type
8.5.6.1.2 Market size and forecast, by Application
8.5.6.1.3 Market size and forecast, by Price Range
8.5.6.1.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.5.6.2 Middle East
8.5.6.2.1 Market size and forecast, by Type
8.5.6.2.2 Market size and forecast, by Application
8.5.6.2.3 Market size and forecast, by Price Range
8.5.6.2.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
8.5.6.3 Africa
8.5.6.3.1 Market size and forecast, by Type
8.5.6.3.2 Market size and forecast, by Application
8.5.6.3.3 Market size and forecast, by Price Range
8.5.6.3.4 Market size and forecast, by Engine Capacity
CHAPTER 9: COMPANY LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product Mapping of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.6. Key developments
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1 Benelli
10.1.1 Company overview
10.1.2 Company snapshot
10.1.3 Operating business segments
10.1.4 Product portfolio
10.1.5 Business performance
10.1.6 Key strategic moves and developments
10.2 Betamotor S.p.A.
10.2.1 Company overview
10.2.2 Company snapshot
10.2.3 Operating business segments
10.2.4 Product portfolio
10.2.5 Business performance
10.2.6 Key strategic moves and developments
10.3 BMW AG
10.3.1 Company overview
10.3.2 Company snapshot
10.3.3 Operating business segments
10.3.4 Product portfolio
10.3.5 Business performance
10.3.6 Key strategic moves and developments
10.4 Bultaco
10.4.1 Company overview
10.4.2 Company snapshot
10.4.3 Operating business segments
10.4.4 Product portfolio
10.4.5 Business performance
10.4.6 Key strategic moves and developments
10.5 Christini AWD Motorcycles
10.5.1 Company overview
10.5.2 Company snapshot
10.5.3 Operating business segments
10.5.4 Product portfolio
10.5.5 Business performance
10.5.6 Key strategic moves and developments
10.6 Cobra
10.6.1 Company overview
10.6.2 Company snapshot
10.6.3 Operating business segments
10.6.4 Product portfolio
10.6.5 Business performance
10.6.6 Key strategic moves and developments
10.7 Honda Motor Co., Ltd.
10.7.1 Company overview
10.7.2 Company snapshot
10.7.3 Operating business segments
10.7.4 Product portfolio
10.7.5 Business performance
10.7.6 Key strategic moves and developments
10.8 Husqvarna Motorcycles GmbH
10.8.1 Company overview
10.8.2 Company snapshot
10.8.3 Operating business segments
10.8.4 Product portfolio
10.8.5 Business performance
10.8.6 Key strategic moves and developments
10.9 Kawasaki Heavy Industries Ltd.
10.9.1 Company overview
10.9.2 Company snapshot
10.9.3 Operating business segments
10.9.4 Product portfolio
10.9.5 Business performance
10.9.6 Key strategic moves and developments
10.10 KTM AG
10.10.1 Company overview
10.10.2 Company snapshot
10.10.3 Operating business segments
10.10.4 Product portfolio
10.10.5 Business performance
10.10.6 Key strategic moves and developments
10.11 Kuberg
10.11.1 Company overview
10.11.2 Company snapshot
10.11.3 Operating business segments
10.11.4 Product portfolio
10.11.5 Business performance
10.11.6 Key strategic moves and developments
10.12 Piaggio & C. SpA (Aprilla)
10.12.1 Company overview
10.12.2 Company snapshot
10.12.3 Operating business segments
10.12.4 Product portfolio
10.12.5 Business performance
10.12.6 Key strategic moves and developments
10.13 Polini
10.13.1 Company overview
10.13.2 Company snapshot
10.13.3 Operating business segments
10.13.4 Product portfolio
10.13.5 Business performance
10.13.6 Key strategic moves and developments
10.14 ROKON International Inc.
10.14.1 Company overview
10.14.2 Company snapshot
10.14.3 Operating business segments
10.14.4 Product portfolio
10.14.5 Business performance
10.14.6 Key strategic moves and developments
10.15 Scorpa
10.15.1 Company overview
10.15.2 Company snapshot
10.15.3 Operating business segments
10.15.4 Product portfolio
10.15.5 Business performance
10.15.6 Key strategic moves and developments
10.16 Sherco
10.16.1 Company overview
10.16.2 Company snapshot
10.16.3 Operating business segments
10.16.4 Product portfolio
10.16.5 Business performance
10.16.6 Key strategic moves and developments
10.17 SSR Motorsports
10.17.1 Company overview
10.17.2 Company snapshot
10.17.3 Operating business segments
10.17.4 Product portfolio
10.17.5 Business performance
10.17.6 Key strategic moves and developments
10.18 Suzuki Motor Corporation
10.18.1 Company overview
10.18.2 Company snapshot
10.18.3 Operating business segments
10.18.4 Product portfolio
10.18.5 Business performance
10.18.6 Key strategic moves and developments
10.19 Torrot Electric Europa S.A.
10.19.1 Company overview
10.19.2 Company snapshot
10.19.3 Operating business segments
10.19.4 Product portfolio
10.19.5 Business performance
10.19.6 Key strategic moves and developments
10.20 Triumph Motorcycles
10.20.1 Company overview
10.20.2 Company snapshot
10.20.3 Operating business segments
10.20.4 Product portfolio
10.20.5 Business performance
10.20.6 Key strategic moves and developments
10.21 TRS Motorcycles
10.21.1 Company overview
10.21.2 Company snapshot
10.21.3 Operating business segments
10.21.4 Product portfolio
10.21.5 Business performance
10.21.6 Key strategic moves and developments
10.22 Ural Motorcycles
10.22.1 Company overview
10.22.2 Company snapshot
10.22.3 Operating business segments
10.22.4 Product portfolio
10.22.5 Business performance
10.22.6 Key strategic moves and developments
10.23 Yamaha Motor Co., Ltd.
10.23.1 Company overview
10.23.2 Company snapshot
10.23.3 Operating business segments
10.23.4 Product portfolio
10.23.5 Business performance
10.23.6 Key strategic moves and developments
10.24 Zero Motorcycles, Inc.
10.24.1 Company overview
10.24.2 Company snapshot
10.24.3 Operating business segments
10.24.4 Product portfolio
10.24.5 Business performance
10.24.6 Key strategic moves and developments



★調査レポート[世界のオフロードバイク市場2021年-2031年:種類別(モトクロスバイク、エンデューロバイク、トレイルバイク、トラックレース用バイク)、用途別、価格帯別、エンジン容量別] (コード:ALD23FB112)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界のオフロードバイク市場2021年-2031年:種類別(モトクロスバイク、エンデューロバイク、トレイルバイク、トラックレース用バイク)、用途別、価格帯別、エンジン容量別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆