栄養補助食品の中南米市場2023-2030:市場規模、シェア、動向分析

【英語タイトル】Latin America Nutritional Supplements Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Sports Nutrition, Fat Burners, Dietary Supplements), By Formulation, By Sales Channel, By Consumer Group, By Country, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

Grand View Researchが出版した調査資料(GRV23SEP080)・商品コード:GRV23SEP080
・発行会社(調査会社):Grand View Research
・発行日:2023年8月
・ページ数:160
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後3営業日)
・調査対象地域:中南米
・産業分野:医薬品
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❖ レポートの概要 ❖

中南米の栄養補助食品市場の成長と動向
Grand View Research社の最新レポートによると、中南米の栄養補助食品市場規模は2030年までに949億米ドルに達すると予測されています。2023年から2030年にかけての年平均成長率は8.0%を記録する見込みです。中南米は発展途上地域であり、慢性疾患や肥満の負担が大きいです。現在の有病率は地域全体で60%を超えています。ALANURによると、ブラジルの栄養補助食品の消費量は59%以上で、そのうち42%はビタミンだけの市場です。全体的な健康を目的とした、より高い消費への焦点のこのシフトは、市場の成長を推進しています。

PubMedに掲載された研究論文によると、糖尿病や高血圧などの慢性疾患の有病率は、この地域、特にメキシコ、ハイチ、プエルトリコでかなり高く、コロンビア、ドミニカ共和国、ウルグアイ、ペルー、エクアドルではやや低いとのことです。COVID-19の大流行以来、栄養補助食品の利用が増え、ビタミンやその他の機能性食品の売上が急増しています。

メキシコ、ブラジル、ペルーなどの国々はスポーツに強い関心を寄せています。これらの国々におけるスポーツ活動は、過去数十年と比較して相対的に増加しており、そのためスポーツ栄養補助食品の需要が高く、栄養補助食品の中南米市場の成長を増強しています。ALANURによると、地域によって異なりますが、タンパク質は栄養補助食品市場全体の11%から30%を占めています。ブラジルで最も高く、中南米諸国の中ではコロンビアが最も低いです。

機能性食品は2022年に57.7%の最大市場シェアを獲得しました。プレバイオティクスとオメガ3が主な製品として、亜大陸全域の消費者に強く求められています。COVID-19の大流行は、免疫力の低下がもたらす可能性のある危険性に対して人々を変化させ、その発生以来、機能性食品分野はビタミンやその他のサプリメントと並んで着実に成長しています。スポーツ・セグメントは、スポーツや身体活動への志向の高まりにより、最高の成長を記録しました。可処分所得の増加も、このセグメントの成長を促進する主な要因となっています。

中南米地域では、成人消費者グループが最大の消費者のひとつです。この年齢層は慢性疾患や生活習慣病を発症する傾向が高いため、健康意識が高く、必要な栄養を補うために栄養補助食品を食生活に取り入れる傾向が強まっています。これがこの市場の成長の主な理由となっています。子供たちは、最も急速に台頭しつつある消費者グループです。幼児期からの適切な健康に対する意識の高まりが人気を集め、市場の成長に大きく貢献しています。

粉末製剤セグメントは、市場での製品密度が高いため、2022年に最大のシェアを占めました。この製剤タイプは分散しやすいという利点があり、様々なフレーバーがあり、消費者に広く好まれています。スポーツ栄養セグメントは、それ自体が巨大なセグメントであり、粉末製剤での提供が大半を占めているため、市場の成長に寄与しています。

カプセルは最も急成長している製剤タイプです。これは、カプセル製剤の製品を提供する機能性食品セグメントの成長によるものです。カプセルは消化管への刺激が少ないという利点があり、また1回の投与で複数のサプリメントを摂取できます。これらの要因が市場の成長に大きく貢献しています。

中南米では、実店舗での販売とマルチ商法による直接販売が、栄養補助食品の売上シェアに大きく貢献しています。Eコマースによる売上はここ数年で伸びていますが、中南米はOTC栄養補助食品の流通において、直販チャネルや実店舗の存在感が高い地域です。オンライン・チャネルを通じた販売は、COVID-19関連の規制により勢いを増しており、今後も増加し続け、市場の成長に大きく寄与するものと思われます。

ブラジルは、中南米における栄養補助食品の売上高ベースで最大の地域です。ブラジルの栄養補助食品の消費量は高く、中でもビタミンと機能性食品の需要が最も高いです。この成長は、同国の経済が発展していることに起因しています。一人当たりの所得も過去数十年と比較して増加しています。その結果、消費者の購買力が高まり、市場の成長につながりました。栄養補助食品の利点に対する意識の高まりが成長を促進しています。

COVID-19は、栄養補助食品のこの市場の成長の主な原動力となっています。中南米地域の成長に必要な原動力となっています。パンデミック(世界的大流行)で大きな打撃を受けた同地域の人口が、栄養補助食品のビタミン・機能性食品カテゴリーの成長の主な理由となっています。この市場は現在未開拓であり、巨大な成長の可能性を秘めているため、世界市場で大きなシェアを占めると予測されています。

中南米の栄養補助食品市場レポートハイライト

- 機能性食品製品カテゴリーが2022年に57.7%の最大売上シェアを獲得しました。

- バランスの取れた食事と完全栄養に対する意識の高まりにより、成人消費者セグメントが2022年に最大の市場収益シェアを獲得しました。

- 粉末製剤は2022年時点で37.5%の最大市場シェアを占めたが、カプセル製剤の人気の高まりが市場成長の要因です。

- 直販と実店舗が主に好まれる販売チャネルです。オンライン販売は、パンデミックの進行により多くの支持を集めており、今後の成長が期待されます。

- 中南米地域では、慢性疾患負担の増大と予防医療に対する意識の高まりにより、ブラジルが最大の市場シェアを獲得しました。アルゼンチンは急成長地域のひとつであり、予測期間中に大幅な成長が見込まれます。

第1章.調査手法&範囲
第2章.エグゼクティブサマリー
第3章.市場変動・動向・範囲
第4章.製品別分析
第5章.製剤別分析
第6章.販売チャネル別分析
第7章.消費者グループ別分析
第8章.地域別分析
第9章.競争状況

❖ レポートの目次 ❖

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.1.1. Segment Definitions
1.1.1.1. Product Segment
1.1.1.2. Formulation Segment
1.1.1.3. Sales Channel Segment
1.1.1.4. Consumer Group Segment
1.2. Regional Scope
1.3. Estimates and Forecast Timeline
1.4. Objective
1.4.1. Objective 1
1.4.2. Objective 2
1.4.3. Objective 3
1.5. Research Methodology
1.6. Information Procurement
1.6.1. Purchased Database
1.6.2. GVR’s Internal Database
1.6.3. Secondary Sources
1.6.4. Primary Research
1.7. Information or Data Analysis:
1.7.1. Data Analysis Models
1.8. Market Formulation & Validation
1.9. Model Details
1.9.1. Commodity Flow Analysis
1.10. List of Secondary Sources
1.11. List of Abbreviations
Chapter 2 Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Rising consumer interest in active living
3.2.1.2. Increasing disposable income
3.2.1.3. Easy accessibility of nutrition and supplements
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. Sale of counterfeit products in the market
3.2.3. Market Challenge Analysis
3.2.3.1. Changes in regulatory scenario
3.3. Industry Analysis Tools
3.3.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4 Product Business Analysis
4.1. Latin America Nutritional Supplements Market: Product Movement Analysis
4.2. Sports Nutrition
4.2.1. Sports Nutrition Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2. Sports Supplements
4.2.2.1. Sports supplements market estimates and forecasts, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2. Protein Supplements
4.2.2.2.1. Protein Supplements Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.2. Egg Protein
4.2.2.2.2.1. Egg Protein Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.3. Soy Protein
4.2.2.2.3.1. Soy Protein Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.4. Pea Protein
4.2.2.2.4.1. Pea Protein Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.5. Lentil Protein
4.2.2.2.5.1. Lentil Protein Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.6. Hemp Protein
4.2.2.2.6.1. Hemp Protein Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.7. Casein
4.2.2.2.7.1. Casein Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.8. Quinoa Protein
4.2.2.2.8.1. Quinoa Protein Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.9. Whey Protein
4.2.2.2.9.1. Whey Protein Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.9.2. Whey Protein Isolate
4.2.2.2.9.2.1. Whey Protein Isolate Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.2.9.3. Whey Protein Concentrate
4.2.2.2.9.3.1. Whey Protein Concentrate Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.3. Vitamins
4.2.2.3.1. Vitamins Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.4. Minerals
4.2.2.4.1. Minerals Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.4.2. Calcium
4.2.2.4.2.1. Calcium Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.4.3. Potassium
4.2.2.4.3.1. Potassium Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.4.4. Magnesium
4.2.2.4.4.1. Magnesium Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.4.5. Iron
4.2.2.4.5.1. Iron Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.4.6. Zinc
4.2.2.4.6.1. Zinc Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.5. Amino Acids
4.2.2.5.1. Amino Acids Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.5.2. BCAA
4.2.2.5.2.1. BCAA Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.5.3. Arginine
4.2.2.5.3.1. Arginine Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.5.4. Aspartate
4.2.2.5.4.1. Aspartate Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.5.5. Glutamine
4.2.2.5.5.1. Glutamine Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.5.6. Beta Alanine
4.2.2.5.6.1. Beta alanine Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.5.7. Creatine
4.2.2.5.7.1. Creatine Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.5.8. L-carnitine
4.2.2.5.8.1. L-carnitine Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.6. Probiotics
4.2.2.6.1. Probiotics Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.7. Omega-3 Fatty Acids
4.2.2.7.1. Omega-3 Fatty Acids Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.8. Carbohydrates
4.2.2.8.1. Carbohydrates Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.8.2. Maltodextrin
4.2.2.8.2.1. Maltodextrin Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.8.3. Dextrose
4.2.2.8.3.1. Dextrose Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.9. Detox Supplements
4.2.2.9.1. Detox Supplements Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.10. Electrolytes
4.2.2.10.1. Electrolytes Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.2.11. Others
4.2.2.11.1. Others Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.3. Sports Drinks
4.2.3.1. Sports Drinks Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.3.2. Isotonic
4.2.3.2.1. Isotonic Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.3.3. Hypotonic
4.2.3.3.1. Hypotonic Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.3.4. Hypertonic
4.2.3.4.1. Hypertonic Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.4. Sports Foods
4.2.4.1. Sports Foods Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.4.2. Protein Bars
4.2.4.2.1. Protein Bars Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.4.3. Energy Bars
4.2.4.3.1. Energy Bars Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.4.4. Protein Gel
4.2.4.4.1. Protein Gel Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.5. Meal Replacement Products
4.2.5.1. Meal Replacement Products Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.2.6. Weight Loss Product
4.2.6.1. Weight Loss Product Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.3. Fat Burners
4.3.1. Fat Burners Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.3.2. Green Tea
4.3.2.1. Green Tea Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.3.3. Fiber
4.3.3.1. Fiber Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.3.4. Protein
4.3.4.1. Protein Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.3.5. Green Coffee
4.3.5.1. Green Coffee Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.3.6. Others
4.3.6.1. Others Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4. Dietary Supplements
4.4.1. Dietary Supplements Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.2. Vitamins
4.4.2.1. Vitamins Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.2.2. Multivitamin
4.4.2.2.1. Multivitamin Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.2.3. Vitamin A
4.4.2.3.1. Vitamin A Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.2.4. Vitamin B
4.4.2.4.1. Vitamin B Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.2.5. Vitamin C
4.4.2.5.1. Vitamin C Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.2.6. Vitamin D
4.4.2.6.1. Vitamin D Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.2.7. Vitamin E
4.4.2.7.1. Vitamin E Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.3. Minerals
4.4.3.1. Minerals Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.4. Enzymes
4.4.4.1. Enzymes Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.5. Amino Acids
4.4.5.1. Amino Acids Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.6. Conjugated Linoleic Acids
4.4.6.1. Conjugated Linoleic Acids Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.4.7. Others
4.4.7.1. Others Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.5. Functional Foods and Beverages
4.5.1. Functional Foods And Beverages Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.5.2. Probiotics
4.5.2.1. Probiotics Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.5.3. Omega-3
4.5.3.1. Omega-3 Market, 2018 – 2030 (USD Million)
4.5.4. Others
4.5.4.1. Others Market, 2018 – 2030 (USD Million)
Chapter 5 Formulation Business Analysis
5.1. Latin America Nutritional Supplements Market: Formulation Movement Analysis
5.2. Tablets
5.2.1. Tablets Market, 2018 – 2030 (USD Million)
5.3. Capsules
5.3.1. Capsules Market, 2018 – 2030 (USD Million)
5.4. Powder
5.4.1. Powder Market, 2018 – 2030 (USD Million)
5.5. Softgels
5.5.1. Softgels Market, 2018 – 2030 (USD Million)
5.6. Liquid
5.6.1. Liquid Market, 2018 – 2030 (USD Million)
5.7. Others
5.7.1. Others Market, 2018 – 2030 (USD Million)
Chapter 6 Sales Channel Business Analysis
6.1. Latin America Nutritional Supplements Market: Sales Channel Movement Analysis
6.2. Brick & Mortar
6.2.1. Brick & Mortar Market, 2018 – 2030 (USD Million)
6.2.2. Direct Selling
6.2.2.1. Direct selling market, 2018 – 2030 (USD Million)
6.2.3. Chemist/Pharmacies
6.2.3.1. Chemist/pharmacies market, 2018 – 2030 (USD Million)
6.2.4. Health Food Shops
6.2.4.1. Health food shops market, 2018 – 2030 (USD Million)
6.2.5. Hyper Markets
6.2.5.1. Hypermarkets market, 2018 – 2030 (USD Million)
6.2.6. Super Markets
6.2.6.1. Supermarkets market, 2018 – 2030 (USD Million)
6.3. E-commerce
6.3.1. E-Commerce Market, 2018 – 2030 (USD Million)
Chapter 7 Consumer Group Business Analysis
7.1. Latin America Nutritional Supplements Market: Consumer Group Movement Analysis
7.2. Infants
7.2.1. Infants Market, 2018 – 2030 (USD Million)
7.3. Children
7.3.1. Children Market, 2018 – 2030 (USD Million)
7.4. Adults
7.4.1. Adults Market, 2018 – 2030 (USD Million)
7.4.2. Age Group 21 – 30
7.4.2.1. Age Group 21-30 Market, 2018 – 2030 (USD Million)
7.4.3. Age Group 31-40
7.4.3.1. Age Group 31-40 Market, 2018 – 2030 (USD Million)
7.4.4. Age Group 4 -50
7.4.4.1. Age Group 41-50 Market, 2018 – 2030 (USD Million)
7.4.5. Age Group 51-65
7.4.5.1. Age Group 51-65 Market, 2018 – 2030 (USD Million)
7.5. Geriatric
7.5.1. Geriatric Market, 2018 – 2030 (USD Million)
7.6. Pregnant
7.6.1. Pregnant Market, 2018 – 2030 (USD Million)
Chapter 8 Regional Business Analysis
8.1. Latin America Nutritional Supplements Market Share By Region, 2022 & 2030
8.2. Latin America
8.2.1. Latin America Nutritional Supplements Market, 2018 – 2030 (USD Million)
8.2.2. Brazil
8.2.2.1. Key Country Dynamics
8.2.2.2. Competitive Scenario
8.2.2.3. Regulatory Framework
8.2.2.4. Brazil Nutritional Supplements Market, 2018 – 2030 (USD Million)
8.2.3. Mexico
8.2.3.1. Key Country Dynamics
8.2.3.2. Competitive Scenario
8.2.3.3. Regulatory Framework
8.2.3.4. Mexico Nutritional Supplements Market, 2018 – 2030 (USD Million)
8.2.4. Argentina
8.2.4.1. Key Country Dynamics
8.2.4.2. Competitive Scenario
8.2.4.3. Regulatory Framework
8.2.4.4. Argentina Nutritional Supplements Market, 2018 – 2030 (USD Million)
Chapter 9 Competitive Landscape
9.1. Company Categorization
9.2. Strategy Mapping
9.3. Company Market Share/Positioning Analysis, 2022
9.4. Company Profiles/Listing
9.4.1. Herbalife International of America, Inc.
9.4.1.1. Overview
9.4.1.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/EBITDA/Gross Profit)
9.4.1.3. Product Benchmarking
9.4.1.4. Strategic Initiatives
9.4.2. Amway International
9.4.2.1. Overview
9.4.2.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/EBITDA/Gross Profit)
9.4.2.3. Product Benchmarking
9.4.2.4. Strategic Initiatives
9.4.3. Bayer AG
9.4.3.1. Overview
9.4.3.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/EBITDA/Gross Profit)
9.4.3.3. Product Benchmarking
9.4.3.4. Strategic Initiatives
9.4.4. Sanofi
9.4.4.1. Overview
9.4.4.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/EBITDA/Gross Profit)
9.4.4.3. Product Benchmarking
9.4.4.4. Strategic Initiatives
9.4.5. Abbott
9.4.5.1. Overview
9.4.5.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/EBITDA/Gross Profit)
9.4.5.3. Product Benchmarking
9.4.5.4. Strategic Initiatives
9.4.6. Nestle
9.4.6.1. Overview
9.4.6.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/EBITDA/Gross Profit)
9.4.6.3. Product Benchmarking
9.4.6.4. Strategic Initiatives
9.4.7. Pfizer, Inc.
9.4.7.1. Overview
9.4.7.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/EBITDA/Gross Profit)
9.4.7.3. Product Benchmarking
9.4.7.4. Strategic Initiatives
9.4.8. GNC Holdings, Inc.
9.4.8.1. Overview
9.4.8.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/EBITDA/Gross Profit)
9.4.8.3. Product Benchmarking
9.4.8.4. Strategic Initiatives
9.4.9. Ground & Pound Supplements
9.4.9.1. Overview
9.4.9.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/EBITDA/Gross Profit)
9.4.9.3. Product Benchmarking
9.4.9.4. Strategic Initiatives

List of Tables

Table 1 List of secondary sources
Table 2 List of abbreviations
Table 3 Latin America Nutritional Supplements Market by Country, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 4 Latin America Nutritional Supplements Market by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 5 Latin America Nutritional Supplements Market by Formulation, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 6 Latin America Nutritional Supplements Market by Sales Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 7 Latin America Nutritional Supplements Market by Consumer Group, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 8 Brazil Nutritional Supplements Market by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 9 Brazil Nutritional Supplements Market by Formulation, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 10 Brazil Nutritional Supplements Market by Sales Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 11 Brazil Nutritional Supplements Market by Consumer Group, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 12 Mexico Nutritional Supplements Market by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 13 Mexico Nutritional Supplements Market by Formulation, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 14 Mexico Nutritional Supplements Market by Sales Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 15 Mexico Nutritional Supplements Market by Consumer Group, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 16 Argentina Nutritional Supplements Market by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 17 Argentina Nutritional Supplements Market by Formulation, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 18 Argentina Nutritional Supplements Market by Sales Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 19 Argentina Nutritional Supplements Market by Consumer Group, 2018 - 2030 (USD Million)
Table 20 Participant’s overview
Table 21 Financial performance
Table 22 Key companies undergoing expansions
Table 23 Key companies undergoing acquisitions
Table 24 Key companies undergoing collaborations
Table 25 Key companies launching new products/services
Table 26 Key companies undergoing partnerships
Table 27 Key companies undertaking other strategies

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