世界の即席麺市場2021-2031:製品別(野菜、鶏肉、シーフード、その他)、包装別、由来別、流通チャネル別

【英語タイトル】Instant Noodles Market By Product type (Vegetable, Chicken, Sea-Food, Others), By Packaging (Packets, Cups), By Source (Oats, Wheat, Rice, Others), By Distribution Channel (Hypermarket/Supermarket,, Convenience Store, Specialty Stores, Online Sales Channel, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23FB194)・商品コード:ALD23FB194
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年11月
・ページ数:290
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品
◆販売価格オプション(消費税別)
Single UserUSD5,730 ⇒換算¥848,040見積依頼/購入/質問フォーム
5 UserUSD6,450 ⇒換算¥954,600見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise UserUSD9,600 ⇒換算¥1,420,800見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料では、2021年に47,624.2百万ドルであった世界の即席麺市場規模が、2031年までに92,742.4百万ドルに成長し、2022年から2031年の間に年平均6.9%で拡大すると予想しています。本書は、即席麺の世界市場を総合的に分析し、市場実態を明らかにするとともに、将来を展望したレポートです。イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、製品別(野菜、鶏肉、シーフード、その他)分析、包装別(小包、カップ)分析、由来別(オーツ麦、小麦、米、その他)分析、流通チャネル別(ハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン販売チャネル、その他)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、企業状況、企業情報などの項目を掲載しています。本書には、NESTLE SA、NISSIN FOOD PRODUCTS CO. LTD.、ITC LIMITED、CAPITAL FOODS LIMITED、AJINOMOTO CO. INC.、INDOFOOD GROUP、Acecook Vietnam Joint Stock Companyなどの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の即席麺市場規模:製品別
- 野菜における市場規模
- 鶏肉における市場規模
- シーフードにおける市場規模
- その他における市場規模
・世界の即席麺市場規模:包装別
- 小包における市場規模
- カップにおける市場規模
・世界の即席麺市場規模:由来別
- オーツ麦由来即席麺の市場規模
- 小麦由来即席麺の市場規模
- 米由来即席麺の場規模
- その他の市場規模
・世界の即席麺市場規模:流通チャネル別
- ハイパーマーケット/スーパーマーケットチャネルの市場規模
- コンビニエンスストアチャネルの市場規模
- 専門店チャネルの場規模
- オンライン販売チャネルの市場規模
- その他の市場規模
・世界の即席麺市場規模:地域別
- 北米の即席麺市場規模
- ヨーロッパの即席麺市場規模
- アジア太平洋の即席麺市場規模
- 中南米・中東・アフリカの即席麺市場規模
・企業状況
・企業情報

即席麺の世界市場規模は、2021年に476億2,420万ドル、2031年には927億4,240万ドルに達すると予測され、2022年から2031年までの年平均成長率は6.9%となる見込みです。

即席麺は、日本で発明された便利な調理済み食品で、主に乾燥麺ブロックと、麺のブランドによって様々な種類の味付け調味料、ソース、またはその両方の組み合わせで構成されています。ここ数年、様々な層で労働人口が増加しています。このような人口の一部、特に女性のカテゴリーでは、働くライフスタイルが徐々に浸透しています。その結果、世界中の消費者、特に先進国の消費者の大半は、最小限の時間で調理・提供できる食品を求めるようになりました。したがって、順番に様々なファーストフード製品は、さらに即席麺市場の成長を後押しする結果となった過去数年間で需要が広がりました。さらに、ミレニアル世代とZ世代の多忙な仕事のスケジュールは、すぐに食べられる製品の需要の増加とともに即席麺市場の成長を促進しています。したがって、消費者の大半が採用している多忙なライフスタイルは、即席麺製品が販売量で成長する道を開きます。

販売チャネルの拡大は、オンライン小売プラットフォームが最も急速に成長している販売チャネルの1つであることから、近い将来の即席麺市場の成長に貢献する主要な要因です。現在、多くの小売業者がウェブベースの小売店舗を運営しており、顧客はそこで組織や製品について詳しく知ることができます。オンライン・プラットフォーム上で製品の複数の選択肢と価格比較が可能なため、消費者によるオンライン・ショッピングがさらに増加しています。

しかし、麺類、サンドイッチ、ハンバーガーなどのファーストフードには、健康に関連する懸念がいくつかあります。ファストフードの消費は肥満やその他の医学的問題を引き起こすという研究報告があります。このような健康への悪影響が即席麺市場の成長における最大の阻害要因となっています。その結果、人々はファストフードから、通常のファストフードと比較してより利便性が高く栄養価の高いファストカジュアルフードへの切り替えを進めています。ファストフード市場はファストカジュアルフードにシェアを奪われつつあります。WHOによると、2018年には世界人口の約30%が太りすぎで肥満に苦しんでいます。さらに、保存料は品質を維持し、様々な微生物による腐敗を減らすために食品に添加されますが、安息香酸ナトリウム、没食子酸プロピル、亜硝酸カリウム、ブチル化ヒドロキシトルエンなどの化学物質が含まれているため、様々な添加物や保存料を含む食品はいくつかの副作用につながります。したがって、化学保存料に関連する健康被害は、今後数年間の即席麺市場の成長を妨げると予想されます。

即席麺市場は、製品タイプ、包装、供給源、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化されています。製品タイプ別では、市場は野菜、チキン、シーフード、その他に分類されます。包装別では、パックとカップに分けられます。原料別では、オーツ麦、小麦、米、その他に分けられます。流通チャネル別では、市場はハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン販売チャネル、その他に分けられます。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに市場を分けて分析しています。

〈主要市場セグメント〉
包装別
パケット
カップ

原料別
オーツ麦
小麦

その他

製品タイプ別
野菜
鶏肉
海産物
その他

流通チャネル別
ハイパーマーケット・スーパーマーケット
コンビニエンスストア
専門店
ネット販売チャネル
その他

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
スイス
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他のLAMEA地域

〈主要市場プレイヤー〉
NESTLE SA
日清食品株式会社
ITC LIMITED
CAPITAL FOODS LIMITED
味の素株式会社
INDOFOOD GROUP
Acecook Vietnam Joint Stock Company
CAMPBELL SOUP COMPANY
Indofood Sukses Makmur Tbh
東洋水産株式会社

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Top player positioning
3.5.Market dynamics
3.5.1.Drivers
3.5.2.Restraints
3.5.3.Opportunities
3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: INSTANT NOODLES MARKET, BY PRODUCT TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Vegetable
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market analysis by country
4.3 Chicken
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market analysis by country
4.4 Sea-Food
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market analysis by country
4.5 Others
4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2 Market size and forecast, by region
4.5.3 Market analysis by country
CHAPTER 5: INSTANT NOODLES MARKET, BY PACKAGING
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 Packets
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market analysis by country
5.3 Cups
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market analysis by country
CHAPTER 6: INSTANT NOODLES MARKET, BY SOURCE
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2 Oats
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market analysis by country
6.3 Wheat
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market analysis by country
6.4 Rice
6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2 Market size and forecast, by region
6.4.3 Market analysis by country
6.5 Others
6.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2 Market size and forecast, by region
6.5.3 Market analysis by country
CHAPTER 7: INSTANT NOODLES MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 Hypermarket/Supermarket,
7.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2 Market size and forecast, by region
7.2.3 Market analysis by country
7.3 Convenience Store
7.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2 Market size and forecast, by region
7.3.3 Market analysis by country
7.4 Specialty Stores
7.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2 Market size and forecast, by region
7.4.3 Market analysis by country
7.5 Online Sales Channel
7.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2 Market size and forecast, by region
7.5.3 Market analysis by country
7.6 Others
7.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.6.2 Market size and forecast, by region
7.6.3 Market analysis by country
CHAPTER 8: INSTANT NOODLES MARKET, BY REGION
8.1 Overview
8.1.1 Market size and forecast
8.2 North America
8.2.1 Key trends and opportunities
8.2.2 North America Market size and forecast, by Product type
8.2.3 North America Market size and forecast, by Packaging
8.2.4 North America Market size and forecast, by Source
8.2.5 North America Market size and forecast, by Distribution Channel
8.2.6 North America Market size and forecast, by country
8.2.6.1 U.S.
8.2.6.1.1 Market size and forecast, by Product type
8.2.6.1.2 Market size and forecast, by Packaging
8.2.6.1.3 Market size and forecast, by Source
8.2.6.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.2.6.2 Canada
8.2.6.2.1 Market size and forecast, by Product type
8.2.6.2.2 Market size and forecast, by Packaging
8.2.6.2.3 Market size and forecast, by Source
8.2.6.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.2.6.3 Mexico
8.2.6.3.1 Market size and forecast, by Product type
8.2.6.3.2 Market size and forecast, by Packaging
8.2.6.3.3 Market size and forecast, by Source
8.2.6.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3 Europe
8.3.1 Key trends and opportunities
8.3.2 Europe Market size and forecast, by Product type
8.3.3 Europe Market size and forecast, by Packaging
8.3.4 Europe Market size and forecast, by Source
8.3.5 Europe Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6 Europe Market size and forecast, by country
8.3.6.1 Germany
8.3.6.1.1 Market size and forecast, by Product type
8.3.6.1.2 Market size and forecast, by Packaging
8.3.6.1.3 Market size and forecast, by Source
8.3.6.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.2 France
8.3.6.2.1 Market size and forecast, by Product type
8.3.6.2.2 Market size and forecast, by Packaging
8.3.6.2.3 Market size and forecast, by Source
8.3.6.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.3 U.K.
8.3.6.3.1 Market size and forecast, by Product type
8.3.6.3.2 Market size and forecast, by Packaging
8.3.6.3.3 Market size and forecast, by Source
8.3.6.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.4 Italy
8.3.6.4.1 Market size and forecast, by Product type
8.3.6.4.2 Market size and forecast, by Packaging
8.3.6.4.3 Market size and forecast, by Source
8.3.6.4.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.5 Spain
8.3.6.5.1 Market size and forecast, by Product type
8.3.6.5.2 Market size and forecast, by Packaging
8.3.6.5.3 Market size and forecast, by Source
8.3.6.5.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.6 Switzerland
8.3.6.6.1 Market size and forecast, by Product type
8.3.6.6.2 Market size and forecast, by Packaging
8.3.6.6.3 Market size and forecast, by Source
8.3.6.6.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.3.6.7 Rest of Europe
8.3.6.7.1 Market size and forecast, by Product type
8.3.6.7.2 Market size and forecast, by Packaging
8.3.6.7.3 Market size and forecast, by Source
8.3.6.7.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4 Asia-Pacific
8.4.1 Key trends and opportunities
8.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Product type
8.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Packaging
8.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by Source
8.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
8.4.6.1 China
8.4.6.1.1 Market size and forecast, by Product type
8.4.6.1.2 Market size and forecast, by Packaging
8.4.6.1.3 Market size and forecast, by Source
8.4.6.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.2 Japan
8.4.6.2.1 Market size and forecast, by Product type
8.4.6.2.2 Market size and forecast, by Packaging
8.4.6.2.3 Market size and forecast, by Source
8.4.6.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.3 India
8.4.6.3.1 Market size and forecast, by Product type
8.4.6.3.2 Market size and forecast, by Packaging
8.4.6.3.3 Market size and forecast, by Source
8.4.6.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.4 South Korea
8.4.6.4.1 Market size and forecast, by Product type
8.4.6.4.2 Market size and forecast, by Packaging
8.4.6.4.3 Market size and forecast, by Source
8.4.6.4.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.5 Australia
8.4.6.5.1 Market size and forecast, by Product type
8.4.6.5.2 Market size and forecast, by Packaging
8.4.6.5.3 Market size and forecast, by Source
8.4.6.5.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.4.6.6 Rest of Asia-Pacific
8.4.6.6.1 Market size and forecast, by Product type
8.4.6.6.2 Market size and forecast, by Packaging
8.4.6.6.3 Market size and forecast, by Source
8.4.6.6.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5 LAMEA
8.5.1 Key trends and opportunities
8.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Product type
8.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Packaging
8.5.4 LAMEA Market size and forecast, by Source
8.5.5 LAMEA Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6 LAMEA Market size and forecast, by country
8.5.6.1 Brazil
8.5.6.1.1 Market size and forecast, by Product type
8.5.6.1.2 Market size and forecast, by Packaging
8.5.6.1.3 Market size and forecast, by Source
8.5.6.1.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6.2 Saudi Arabia
8.5.6.2.1 Market size and forecast, by Product type
8.5.6.2.2 Market size and forecast, by Packaging
8.5.6.2.3 Market size and forecast, by Source
8.5.6.2.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6.3 South Africa
8.5.6.3.1 Market size and forecast, by Product type
8.5.6.3.2 Market size and forecast, by Packaging
8.5.6.3.3 Market size and forecast, by Source
8.5.6.3.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
8.5.6.4 Rest of LAMEA
8.5.6.4.1 Market size and forecast, by Product type
8.5.6.4.2 Market size and forecast, by Packaging
8.5.6.4.3 Market size and forecast, by Source
8.5.6.4.4 Market size and forecast, by Distribution Channel
CHAPTER 9: COMPANY LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product Mapping of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.6. Key developments
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1 NESTLE SA
10.1.1 Company overview
10.1.2 Company snapshot
10.1.3 Operating business segments
10.1.4 Product portfolio
10.1.5 Business performance
10.1.6 Key strategic moves and developments
10.2 NISSIN FOOD PRODUCTS CO. LTD.
10.2.1 Company overview
10.2.2 Company snapshot
10.2.3 Operating business segments
10.2.4 Product portfolio
10.2.5 Business performance
10.2.6 Key strategic moves and developments
10.3 ITC LIMITED
10.3.1 Company overview
10.3.2 Company snapshot
10.3.3 Operating business segments
10.3.4 Product portfolio
10.3.5 Business performance
10.3.6 Key strategic moves and developments
10.4 CAPITAL FOODS LIMITED
10.4.1 Company overview
10.4.2 Company snapshot
10.4.3 Operating business segments
10.4.4 Product portfolio
10.4.5 Business performance
10.4.6 Key strategic moves and developments
10.5 AJINOMOTO CO. INC.
10.5.1 Company overview
10.5.2 Company snapshot
10.5.3 Operating business segments
10.5.4 Product portfolio
10.5.5 Business performance
10.5.6 Key strategic moves and developments
10.6 INDOFOOD GROUP
10.6.1 Company overview
10.6.2 Company snapshot
10.6.3 Operating business segments
10.6.4 Product portfolio
10.6.5 Business performance
10.6.6 Key strategic moves and developments
10.7 Acecook Vietnam Joint Stock Company
10.7.1 Company overview
10.7.2 Company snapshot
10.7.3 Operating business segments
10.7.4 Product portfolio
10.7.5 Business performance
10.7.6 Key strategic moves and developments
10.8 CAMPBELL SOUP COMPANY
10.8.1 Company overview
10.8.2 Company snapshot
10.8.3 Operating business segments
10.8.4 Product portfolio
10.8.5 Business performance
10.8.6 Key strategic moves and developments
10.9 Indofood Sukses Makmur Tbh
10.9.1 Company overview
10.9.2 Company snapshot
10.9.3 Operating business segments
10.9.4 Product portfolio
10.9.5 Business performance
10.9.6 Key strategic moves and developments
10.10 Toyo Suisan Kaisha, Ltd
10.10.1 Company overview
10.10.2 Company snapshot
10.10.3 Operating business segments
10.10.4 Product portfolio
10.10.5 Business performance
10.10.6 Key strategic moves and developments



★調査レポート[世界の即席麺市場2021-2031:製品別(野菜、鶏肉、シーフード、その他)、包装別、由来別、流通チャネル別] (コード:ALD23FB194)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の即席麺市場2021-2031:製品別(野菜、鶏肉、シーフード、その他)、包装別、由来別、流通チャネル別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆