世界の高齢者用栄養製品市場予測2023-2029:カプセル、粉末、ドリンク、その他

【英語タイトル】Elderly Nutrition Product Market, Global Outlook and Forecast 2023-2029

Market Monitor Globalが出版した調査資料(MMG23JU5537)・商品コード:MMG23JU5537
・発行会社(調査会社):Market Monitor Global
・発行日:2023年6月(※2025年版があります。お問い合わせください。)
・ページ数:129
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後2-3営業日)
・調査対象地域:グローバル、北米、アメリカ、ヨーロッパ、アジア、日本、中国、東南アジア、インド、南米、中東・アフリカなど
・産業分野:医薬品&医療
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名様閲覧用)USD3,250 ⇒換算¥468,000見積依頼/購入/質問フォーム
Multi User(20名様閲覧用)USD4,225 ⇒換算¥608,400見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise User(閲覧人数制限なし)USD4,875 ⇒換算¥702,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

当調査レポートは次の情報を含め、世界の高齢者用栄養製品市場規模と予測を収録しています。・世界の高齢者用栄養製品市場:売上、2018年-2023年、2024年-2029年
・世界の高齢者用栄養製品市場:販売量、2018年-2023年、2024年-2029年
・世界のトップ5企業、2022年

世界の高齢者用栄養製品市場は2022年に000Mドルと評価され、予測期間中に000%のCAGRで2029年までに000Mドルに達すると予測されています。米国市場は2022年に000Mドルと推定されており、中国は2029年までに000Mドルに達すると予測されています。「カプセル」セグメントは今後6年間、000%のCAGRで2029年までに000Mドルに成長すると予測されています。

高齢者用栄養製品のグローバル主要企業は、GNC、 Puritan'S Pride、 Nature Made、 Atrium-Innovations、 America Advanced Nutritional Technology、 Neocell、 DSM、 Nature'S Bounty、 Rainbow Light、 Y.S. Organic、 Optimum、 USANA、 ForeMost、 Vitamin World、 Amway、 Verda Superfood、 Twinlab、 Naturesway、 GI Nutrition、 Abbottなどです。2022年にトップ5企業がグローバル売上シェアの約000%を占めています。

MARKET MONITOR GLOBAL(MMG)は、高齢者用栄養製品のメーカー、サプライヤー、流通業者、および業界の専門家を調査しました。これには、販売量、売上、需要、価格変動、製品タイプ、最近の動向と計画、産業トレンド、成長要因、課題、阻害要因、潜在的なリスクなどが含まれます。

【セグメント別市場分析】

世界の高齢者用栄養製品市場:タイプ別、2018年-2023年、2024年-2029年
世界の高齢者用栄養製品市場:タイプ別市場シェア、2022年
・カプセル、粉末、ドリンク、その他

世界の高齢者用栄養製品市場:用途別、2018年-2023年、2024年-2029年
世界の高齢者用栄養製品市場:用途別市場シェア、2022年
・オンライン販売、オフライン販売

世界の高齢者用栄養製品市場:地域・国別、2018年-2023年、2024年-2029年
世界の高齢者用栄養製品市場:地域別市場シェア、2022年
・北米:アメリカ、カナダ、メキシコ
・ヨーロッパ:ドイツ、フランス、イギリス、イタリア、ロシア
・アジア:中国、日本、韓国、東南アジア、インド
・南米:ブラジル、アルゼンチン
・中東・アフリカ:トルコ、イスラエル、サウジアラビア、UAE

【競合分析】

また、当レポートは主要な市場参加者の分析を提供します。
・主要企業における高齢者用栄養製品のグローバル売上、2018年-2023年
・主要企業における高齢者用栄養製品のグローバル売上シェア、2022年
・主要企業における高齢者用栄養製品のグローバル販売量、2018年-2023年
・主要企業における高齢者用栄養製品のグローバル販売量シェア、2022年

さらに、当レポートは主要企業のプロファイルを提示します。
GNC、 Puritan'S Pride、 Nature Made、 Atrium-Innovations、 America Advanced Nutritional Technology、 Neocell、 DSM、 Nature'S Bounty、 Rainbow Light、 Y.S. Organic、 Optimum、 USANA、 ForeMost、 Vitamin World、 Amway、 Verda Superfood、 Twinlab、 Naturesway、 GI Nutrition、 Abbott

*************************************************************

・調査・分析レポートの概要
高齢者用栄養製品市場の定義
市場セグメント
世界の高齢者用栄養製品市場概要
当レポートの特徴・ベネフィット
調査手法と情報源

・世界の高齢者用栄養製品市場規模
世界の高齢者用栄養製品市場規模:2022年 VS 2029年
世界の高齢者用栄養製品市場規模と予測 2018年-2029年

・競争状況
グローバルトップ企業
売上ベースでのグローバルトップ企業
企業別グローバルでの高齢者用栄養製品の売上
グローバルトップ3およびトップ5企業、2022年売上ベース
グローバル企業の高齢者用栄養製品製品タイプ
グローバルにおけるティア1、ティア2、ティア3企業

・タイプ別市場分析
タイプ区分:カプセル、粉末、ドリンク、その他
高齢者用栄養製品のタイプ別グローバル売上・予測

・用途別市場分析
用途区分:オンライン販売、オフライン販売
高齢者用栄養製品の用途別グローバル売上・予測

・地域別市場分析
地域別高齢者用栄養製品市場規模 2022年と2029年
地域別高齢者用栄養製品売上・予測
北米市場:アメリカ、カナダ、メキシコ
ヨーロッパ市場:ドイツ、フランス、イギリス、イタリア、ロシア
アジア市場:中国、日本、韓国、東南アジア、インド
南米市場:ブラジル、アルゼンチン
中東・アフリカ市場:トルコ、イスラエル、サウジアラビア、UAE

・主要企業のプロファイル(企業概要、事業概要、主要製品、売上、ニュースなど)
GNC、 Puritan'S Pride、 Nature Made、 Atrium-Innovations、 America Advanced Nutritional Technology、 Neocell、 DSM、 Nature'S Bounty、 Rainbow Light、 Y.S. Organic、 Optimum、 USANA、 ForeMost、 Vitamin World、 Amway、 Verda Superfood、 Twinlab、 Naturesway、 GI Nutrition、 Abbott
...

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Elderly Nutrition Product, with both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Elderly Nutrition Product. This report contains market size and forecasts of Elderly Nutrition Product in global, including the following market information:
Global Elderly Nutrition Product Market Revenue, 2018-2023, 2024-2029, ($ millions)
Global Elderly Nutrition Product Market Sales, 2018-2023, 2024-2029, (K Units)
Global top five Elderly Nutrition Product companies in 2022 (%)
The global Elderly Nutrition Product market was valued at US$ million in 2022 and is projected to reach US$ million by 2029, at a CAGR of % during the forecast period. The influence of COVID-19 and the Russia-Ukraine War were considered while estimating market sizes.
The U.S. Market is Estimated at $ Million in 2022, While China is Forecast to Reach $ Million.
Capsule Segment to Reach $ Million by 2029, with a % CAGR in next six years.
The global key manufacturers of Elderly Nutrition Product include GNC, Puritan’S Pride, Nature Made, Atrium-Innovations, America Advanced Nutritional Technology, Neocell, DSM, Nature’S Bounty and Rainbow Light, etc. in 2022, the global top five players have a share approximately % in terms of revenue.
MARKET MONITOR GLOBAL, INC (MMG) has surveyed the Elderly Nutrition Product manufacturers, suppliers, distributors and industry experts on this industry, involving the sales, revenue, demand, price change, product type, recent development and plan, industry trends, drivers, challenges, obstacles, and potential risks.
Total Market by Segment:
Global Elderly Nutrition Product Market, by Type, 2018-2023, 2024-2029 ($ Millions) & (K Units)
Global Elderly Nutrition Product Market Segment Percentages, by Type, 2022 (%)
Capsule
Powder
Drinks
Others
Global Elderly Nutrition Product Market, by Application, 2018-2023, 2024-2029 ($ Millions) & (K Units)
Global Elderly Nutrition Product Market Segment Percentages, by Application, 2022 (%)
Online Sales
Offline Sales
Global Elderly Nutrition Product Market, By Region and Country, 2018-2023, 2024-2029 ($ Millions) & (K Units)
Global Elderly Nutrition Product Market Segment Percentages, By Region and Country, 2022 (%)
North America
US
Canada
Mexico
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Russia
Nordic Countries
Benelux
Rest of Europe
Asia
China
Japan
South Korea
Southeast Asia
India
Rest of Asia
South America
Brazil
Argentina
Rest of South America
Middle East & Africa
Turkey
Israel
Saudi Arabia
UAE
Rest of Middle East & Africa
Competitor Analysis
The report also provides analysis of leading market participants including:
Key companies Elderly Nutrition Product revenues in global market, 2018-2023 (Estimated), ($ millions)
Key companies Elderly Nutrition Product revenues share in global market, 2022 (%)
Key companies Elderly Nutrition Product sales in global market, 2018-2023 (Estimated), (K Units)
Key companies Elderly Nutrition Product sales share in global market, 2022 (%)
Further, the report presents profiles of competitors in the market, key players include:
GNC
Puritan’S Pride
Nature Made
Atrium-Innovations
America Advanced Nutritional Technology
Neocell
DSM
Nature’S Bounty
Rainbow Light
Y.S. Organic
Optimum
USANA
ForeMost
Vitamin World
Amway
Verda Superfood
Twinlab
Naturesway
GI Nutrition
Abbott
Outline of Major Chapters:
Chapter 1: Introduces the definition of Elderly Nutrition Product, market overview.
Chapter 2: Global Elderly Nutrition Product market size in revenue and volume.
Chapter 3: Detailed analysis of Elderly Nutrition Product manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 5: Provides the analysis of various market segments by application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 6: Sales of Elderly Nutrition Product in regional level and country level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and its main countries and introduces the market development, future development prospects, market space of each country in the world.
Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.
Chapter 8: Global Elderly Nutrition Product capacity by region & country.
Chapter 9: Introduces the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 10: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.
Chapter 11: The main points and conclusions of the report.

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

1 Introduction to Research & Analysis Reports
1.1 Elderly Nutrition Product Market Definition
1.2 Market Segments
1.2.1 Market by Type
1.2.2 Market by Application
1.3 Global Elderly Nutrition Product Market Overview
1.4 Features & Benefits of This Report
1.5 Methodology & Sources of Information
1.5.1 Research Methodology
1.5.2 Research Process
1.5.3 Base Year
1.5.4 Report Assumptions & Caveats
2 Global Elderly Nutrition Product Overall Market Size
2.1 Global Elderly Nutrition Product Market Size: 2022 VS 2029
2.2 Global Elderly Nutrition Product Revenue, Prospects & Forecasts: 2018-2029
2.3 Global Elderly Nutrition Product Sales: 2018-2029
3 Company Landscape
3.1 Top Elderly Nutrition Product Players in Global Market
3.2 Top Global Elderly Nutrition Product Companies Ranked by Revenue
3.3 Global Elderly Nutrition Product Revenue by Companies
3.4 Global Elderly Nutrition Product Sales by Companies
3.5 Global Elderly Nutrition Product Price by Manufacturer (2018-2023)
3.6 Top 3 and Top 5 Elderly Nutrition Product Companies in Global Market, by Revenue in 2022
3.7 Global Manufacturers Elderly Nutrition Product Product Type
3.8 Tier 1, Tier 2 and Tier 3 Elderly Nutrition Product Players in Global Market
3.8.1 List of Global Tier 1 Elderly Nutrition Product Companies
3.8.2 List of Global Tier 2 and Tier 3 Elderly Nutrition Product Companies
4 Sights by Product
4.1 Overview
4.1.1 By Type – Global Elderly Nutrition Product Market Size Markets, 2022 & 2029
4.1.2 Capsule
4.1.3 Powder
4.1.4 Drinks
4.1.5 Others
4.2 By Type – Global Elderly Nutrition Product Revenue & Forecasts
4.2.1 By Type – Global Elderly Nutrition Product Revenue, 2018-2023
4.2.2 By Type – Global Elderly Nutrition Product Revenue, 2024-2029
4.2.3 By Type – Global Elderly Nutrition Product Revenue Market Share, 2018-2029
4.3 By Type – Global Elderly Nutrition Product Sales & Forecasts
4.3.1 By Type – Global Elderly Nutrition Product Sales, 2018-2023
4.3.2 By Type – Global Elderly Nutrition Product Sales, 2024-2029
4.3.3 By Type – Global Elderly Nutrition Product Sales Market Share, 2018-2029
4.4 By Type – Global Elderly Nutrition Product Price (Manufacturers Selling Prices), 2018-2029
5 Sights by Application
5.1 Overview
5.1.1 By Application – Global Elderly Nutrition Product Market Size, 2022 & 2029
5.1.2 Online Sales
5.1.3 Offline Sales
5.2 By Application – Global Elderly Nutrition Product Revenue & Forecasts
5.2.1 By Application – Global Elderly Nutrition Product Revenue, 2018-2023
5.2.2 By Application – Global Elderly Nutrition Product Revenue, 2024-2029
5.2.3 By Application – Global Elderly Nutrition Product Revenue Market Share, 2018-2029
5.3 By Application – Global Elderly Nutrition Product Sales & Forecasts
5.3.1 By Application – Global Elderly Nutrition Product Sales, 2018-2023
5.3.2 By Application – Global Elderly Nutrition Product Sales, 2024-2029
5.3.3 By Application – Global Elderly Nutrition Product Sales Market Share, 2018-2029
5.4 By Application – Global Elderly Nutrition Product Price (Manufacturers Selling Prices), 2018-2029
6 Sights by Region
6.1 By Region – Global Elderly Nutrition Product Market Size, 2022 & 2029
6.2 By Region – Global Elderly Nutrition Product Revenue & Forecasts
6.2.1 By Region – Global Elderly Nutrition Product Revenue, 2018-2023
6.2.2 By Region – Global Elderly Nutrition Product Revenue, 2024-2029
6.2.3 By Region – Global Elderly Nutrition Product Revenue Market Share, 2018-2029
6.3 By Region – Global Elderly Nutrition Product Sales & Forecasts
6.3.1 By Region – Global Elderly Nutrition Product Sales, 2018-2023
6.3.2 By Region – Global Elderly Nutrition Product Sales, 2024-2029
6.3.3 By Region – Global Elderly Nutrition Product Sales Market Share, 2018-2029
6.4 North America
6.4.1 By Country – North America Elderly Nutrition Product Revenue, 2018-2029
6.4.2 By Country – North America Elderly Nutrition Product Sales, 2018-2029
6.4.3 US Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.4.4 Canada Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.4.5 Mexico Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.5 Europe
6.5.1 By Country – Europe Elderly Nutrition Product Revenue, 2018-2029
6.5.2 By Country – Europe Elderly Nutrition Product Sales, 2018-2029
6.5.3 Germany Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.5.4 France Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.5.5 U.K. Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.5.6 Italy Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.5.7 Russia Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.5.8 Nordic Countries Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.5.9 Benelux Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.6 Asia
6.6.1 By Region – Asia Elderly Nutrition Product Revenue, 2018-2029
6.6.2 By Region – Asia Elderly Nutrition Product Sales, 2018-2029
6.6.3 China Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.6.4 Japan Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.6.5 South Korea Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.6.6 Southeast Asia Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.6.7 India Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.7 South America
6.7.1 By Country – South America Elderly Nutrition Product Revenue, 2018-2029
6.7.2 By Country – South America Elderly Nutrition Product Sales, 2018-2029
6.7.3 Brazil Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.7.4 Argentina Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.8 Middle East & Africa
6.8.1 By Country – Middle East & Africa Elderly Nutrition Product Revenue, 2018-2029
6.8.2 By Country – Middle East & Africa Elderly Nutrition Product Sales, 2018-2029
6.8.3 Turkey Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.8.4 Israel Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.8.5 Saudi Arabia Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
6.8.6 UAE Elderly Nutrition Product Market Size, 2018-2029
7 Manufacturers & Brands Profiles
7.1 GNC
7.1.1 GNC Company Summary
7.1.2 GNC Business Overview
7.1.3 GNC Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.1.4 GNC Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.1.5 GNC Key News & Latest Developments
7.2 Puritan’S Pride
7.2.1 Puritan’S Pride Company Summary
7.2.2 Puritan’S Pride Business Overview
7.2.3 Puritan’S Pride Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.2.4 Puritan’S Pride Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.2.5 Puritan’S Pride Key News & Latest Developments
7.3 Nature Made
7.3.1 Nature Made Company Summary
7.3.2 Nature Made Business Overview
7.3.3 Nature Made Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.3.4 Nature Made Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.3.5 Nature Made Key News & Latest Developments
7.4 Atrium-Innovations
7.4.1 Atrium-Innovations Company Summary
7.4.2 Atrium-Innovations Business Overview
7.4.3 Atrium-Innovations Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.4.4 Atrium-Innovations Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.4.5 Atrium-Innovations Key News & Latest Developments
7.5 America Advanced Nutritional Technology
7.5.1 America Advanced Nutritional Technology Company Summary
7.5.2 America Advanced Nutritional Technology Business Overview
7.5.3 America Advanced Nutritional Technology Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.5.4 America Advanced Nutritional Technology Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.5.5 America Advanced Nutritional Technology Key News & Latest Developments
7.6 Neocell
7.6.1 Neocell Company Summary
7.6.2 Neocell Business Overview
7.6.3 Neocell Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.6.4 Neocell Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.6.5 Neocell Key News & Latest Developments
7.7 DSM
7.7.1 DSM Company Summary
7.7.2 DSM Business Overview
7.7.3 DSM Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.7.4 DSM Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.7.5 DSM Key News & Latest Developments
7.8 Nature’S Bounty
7.8.1 Nature’S Bounty Company Summary
7.8.2 Nature’S Bounty Business Overview
7.8.3 Nature’S Bounty Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.8.4 Nature’S Bounty Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.8.5 Nature’S Bounty Key News & Latest Developments
7.9 Rainbow Light
7.9.1 Rainbow Light Company Summary
7.9.2 Rainbow Light Business Overview
7.9.3 Rainbow Light Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.9.4 Rainbow Light Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.9.5 Rainbow Light Key News & Latest Developments
7.10 Y.S. Organic
7.10.1 Y.S. Organic Company Summary
7.10.2 Y.S. Organic Business Overview
7.10.3 Y.S. Organic Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.10.4 Y.S. Organic Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.10.5 Y.S. Organic Key News & Latest Developments
7.11 Optimum
7.11.1 Optimum Company Summary
7.11.2 Optimum Elderly Nutrition Product Business Overview
7.11.3 Optimum Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.11.4 Optimum Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.11.5 Optimum Key News & Latest Developments
7.12 USANA
7.12.1 USANA Company Summary
7.12.2 USANA Elderly Nutrition Product Business Overview
7.12.3 USANA Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.12.4 USANA Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.12.5 USANA Key News & Latest Developments
7.13 ForeMost
7.13.1 ForeMost Company Summary
7.13.2 ForeMost Elderly Nutrition Product Business Overview
7.13.3 ForeMost Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.13.4 ForeMost Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.13.5 ForeMost Key News & Latest Developments
7.14 Vitamin World
7.14.1 Vitamin World Company Summary
7.14.2 Vitamin World Business Overview
7.14.3 Vitamin World Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.14.4 Vitamin World Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.14.5 Vitamin World Key News & Latest Developments
7.15 Amway
7.15.1 Amway Company Summary
7.15.2 Amway Business Overview
7.15.3 Amway Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.15.4 Amway Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.15.5 Amway Key News & Latest Developments
7.16 Verda Superfood
7.16.1 Verda Superfood Company Summary
7.16.2 Verda Superfood Business Overview
7.16.3 Verda Superfood Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.16.4 Verda Superfood Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.16.5 Verda Superfood Key News & Latest Developments
7.17 Twinlab
7.17.1 Twinlab Company Summary
7.17.2 Twinlab Business Overview
7.17.3 Twinlab Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.17.4 Twinlab Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.17.5 Twinlab Key News & Latest Developments
7.18 Naturesway
7.18.1 Naturesway Company Summary
7.18.2 Naturesway Business Overview
7.18.3 Naturesway Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.18.4 Naturesway Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.18.5 Naturesway Key News & Latest Developments
7.19 GI Nutrition
7.19.1 GI Nutrition Company Summary
7.19.2 GI Nutrition Business Overview
7.19.3 GI Nutrition Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.19.4 GI Nutrition Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.19.5 GI Nutrition Key News & Latest Developments
7.20 Abbott
7.20.1 Abbott Company Summary
7.20.2 Abbott Business Overview
7.20.3 Abbott Elderly Nutrition Product Major Product Offerings
7.20.4 Abbott Elderly Nutrition Product Sales and Revenue in Global (2018-2023)
7.20.5 Abbott Key News & Latest Developments
8 Global Elderly Nutrition Product Production Capacity, Analysis
8.1 Global Elderly Nutrition Product Production Capacity, 2018-2029
8.2 Elderly Nutrition Product Production Capacity of Key Manufacturers in Global Market
8.3 Global Elderly Nutrition Product Production by Region
9 Key Market Trends, Opportunity, Drivers and Restraints
9.1 Market Opportunities & Trends
9.2 Market Drivers
9.3 Market Restraints
10 Elderly Nutrition Product Supply Chain Analysis
10.1 Elderly Nutrition Product Industry Value Chain
10.2 Elderly Nutrition Product Upstream Market
10.3 Elderly Nutrition Product Downstream and Clients
10.4 Marketing Channels Analysis
10.4.1 Marketing Channels
10.4.2 Elderly Nutrition Product Distributors and Sales Agents in Global
11 Conclusion
12 Appendix
12.1 Note
12.2 Examples of Clients
12.3 Disclaimer


※参考情報

高齢者用栄養製品は、特に高齢者の健康維持や生活の質を向上させるために設計された食品や栄養補助食品です。高齢化社会が進展する中で、これらの製品はますます重要な役割を果たしています。高齢者の体は若い人と比べて代謝が低下し、筋肉量が減少する傾向があります。また、食欲や味覚の変化、消化吸収能力の低下によって、栄養不足に陥る危険性も高まります。このような背景から、高齢者用栄養製品は多様な栄養素をバランスよく含み、特に高齢者が必要とする栄養素を重点的に補うことを目的として開発されています。

高齢者用栄養製品の特徴は、まず第一に高齢者に適した栄養素の配分にあります。具体的には、たんぱく質、ビタミン、ミネラルなどが豊富に含まれており、一般的な食品よりも高齢者が求める栄養価が強化されています。たんぱく質は筋肉量の維持に重要であり、ビタミンDやカルシウムは骨の健康を保つために不可欠です。また、消化吸収が容易な形に加工されていることも特徴の一つです。例えば、たんぱく質が分解されてアミノ酸の形で提供される製品もあります。

次に、高齢者用栄養製品はその種類や用途によって分類されます。一般的には、以下のような種類があります。

1. **栄養補助食品**: 食事だけでは十分に摂取できない栄養素を補完するための製品です。例としては、ビタミン、ミネラル、たんぱく質のサプリメントがあります。

2. **流動食**: 嚥下障害を持つ高齢者向けに、飲み込みやすく消化しやすい食事の形態を提供する製品です。ピューレ状やスムージー状の食材が多く、栄養素が凝縮されています。

3. **機能性食品**: 特定の健康効果を持つとされる成分が含まれた製品です。例えば、ポリフェノールやオメガ-3脂肪酸など、高齢者の健康維持に寄与するとされる成分が含まれています。

4. **特定用途食品**: 糖尿病、腎臓病、心臓病など、特定の疾患を持つ高齢者向けに設計された食品です。これにより、高齢者は病状に応じた適切な栄養を摂取することができます。

高齢者用栄養製品の主な用途は、栄養補給、食事の代替、体調管理、リハビリテーションなどです。栄養補給としては、筋力の低下を防ぐためのたんぱく質補助や、免疫力を高めるためのビタミン・ミネラルの摂取が挙げられます。食事の代替という点では、食欲が低下している高齢者が手軽に栄養を摂取できるように、味や食感が工夫された製品が広がっています。体調管理においては、サプリメントや機能性食品が特定の健康問題に対応するために用いられます。リハビリテーションでは、回復期の高齢者がエネルギーや栄養を効率よく摂取するためのアプローチが期待されています。

これらの製品は、関連技術の進歩にも支えられています。食品技術の発展により、栄養素の吸収を高める加工法や、特定の栄養素を高濃度で安定的に保持する技術が開発されています。さらに、味覚や食感に関する研究も進んでおり、高齢者が食べやすい製品作りが進められています。また、個別の栄養ニーズに応じたパーソナライズド・ニュートリションの考え方も導入されつつあり、より一層高齢者に寄り添った製品が展開されています。

高齢者用栄養製品は、単なる食事補助にとどまらず、ふれあいやコミュニケーションの場としても重要な役割を果たします。食事は生活の一部であり、食事を通じて社会とのつながりを感じることができるからです。そのため、これらの製品は、家族や介護者とのコミュニケーションを促進する要素を持たせることが求められています。たとえば、家庭で簡単に調理できるレシピや食材がパックされた製品なども、食事作りの楽しさを再発見させることが期待されます。

さらに、高齢者用栄養製品は医療と連携することも重要です。特に病院や介護施設では、要介護高齢者の健康状態を維持するための計画的な栄養管理が求められます。栄養士や医師と連携しながら、個々の高齢者のニーズに応じた適切な栄養製品を選ぶことで、より良い結果を導き出すことが可能です。

最後に、私たちが高齢者用栄養製品を適切に活用することで、高齢者の生活の質を向上させるだけでなく、介護や医療の負担軽減にも貢献できると考えられます。今後も、科学的な知見をもとにした商品開発や、実際のニーズに基づいたサービスの提供が進むことで、より多くの高齢者が健康で何不自由ない生活を享受できるようになることを期待しています。


★調査レポート[世界の高齢者用栄養製品市場予測2023-2029:カプセル、粉末、ドリンク、その他] (コード:MMG23JU5537)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の高齢者用栄養製品市場予測2023-2029:カプセル、粉末、ドリンク、その他]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆