世界のEコマース自動車アフターマーケット市場(~2030年):製品種類別(ブレーキ部品、ステアリング&サスペンション部品、フィルター、照明部品、バッテリー、タイヤ、エンジン部品、排気部品、電気部品、その他)、消費者種類別、車両種類別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】E-Commerce Automotive Aftermarket Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Product Type (Braking Parts, Steering and Suspension Parts, Filters, Lighting Parts, Battery, Tires, Engine Parts, Exhaust Components, Electrical Parts and Other Product Types), Consumer Type, Vehicle Type, End User and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV064)・商品コード:SMRC24NOV064
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年9月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:自動車
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User LicenseUSD4,150 ⇒換算¥614,200見積依頼/購入/質問フォーム
Corporate LicenseUSD7,500 ⇒換算¥1,110,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、世界のEコマース自動車アフターマーケット市場は2024年に992億ドルを占め、予測期間中の年平均成長率は16.6%で、2030年には2,464億ドルに達する見込みです。Eコマース自動車アフターマーケットは、自動車部品、付属品、自動車購入後のサービスを販売するオンライン小売セクターです。DIY顧客やプロのサービスプロバイダー向けに、自動車、トラック、オートバイなどの車両のスペアパーツ、装備品、機能強化を提供します。主な特徴として、オンラインプラットフォーム、適合ガイド、チュートリアルなどがあり、顧客が自分の車との適合性を確認したり、DIY愛好家がメンテナンスや修理を行ったりするのに役立ちます。また、地元の修理工場と提携して取り付けサービスを提供しているプラットフォームもあります。
コックス・オートモーティブが最近実施したアメリカの購入者を対象とした調査によると、自動車購入に対する消費者の満足度はデジタル化によって上昇し、2019年の60%から2020年には過去最高の72%に達します。

市場のダイナミクス

ドライバー
自動車保有台数の増加
自動車保有台数の増加と世界的な保有車両の老朽化により、タイヤ、バッテリー、ブレーキパッド、フィルターなどの交換部品の需要が高まっています。この需要は、特に若い消費者の間でカスタマイズやアクセサリーの傾向が強まっていることが要因です。さらに、消費者が簡単に部品を閲覧、比較、購入できるオンライン・ショッピングの利便性も、アフターマーケット・パーツの需要を後押ししており、オンライン・アフターマーケット小売業者の市場は拡大しています。

阻害要因
自動車製品の複雑さ
自動車部品の複雑な仕様や適合要件は、その複雑さゆえに消費者のオンライン購入意欲を減退させる可能性があります。その結果、eコマース・プラットフォームの転換率が低下し、返品や交換が増加する可能性があります。顧客は、互換性の問題から誤った部品を購入し、不満と追加コストを招く可能性があります。自動車部品の返品は複雑で、送料が高くつくことが多いため、返品対応の手間と費用が市場の成長を妨げるため、顧客のオンラインショッピング離れを招く可能性もあります。

機会:
オンライン適合ガイドと修理チュートリアルの利用可能性
オンライン適合ガイドと修理チュートリアルは、消費者が独自にメンテナンスや修理作業を行えるようにし、正しい部品を選んで修理を行う自信を高めます。このエンパワーメントは、アフターマーケット製品に対する需要を高め、購入前に適合性を確認することで購入ミスを減らします。これにより、ショッピング体験が向上し、返品処理に関連するコストが削減されることで、eコマース業務が改善されます。全体として、これらのリソースは、より効率的で費用対効果の高いショッピング体験に貢献しています。

脅威
偽造自動車部品の存在
偽造部品はブランドの評判や消費者の信頼を損ない、長期的な経済的損失や顧客ロイヤルティの低下につながります。消費者は、粗悪品を受け取るかもしれないと恐れ、自動車部品をオンラインで購入することに警戒心を抱くようになるかもしれません。このような不信感は、模倣品の被害を受けたブランドと、同じプラットフォームで事業を展開する他の正規販売業者の両方の売上減少につながります。そのため、事業者は模倣品への警戒と対策を怠らないことが極めて重要です。

COVID-19の影響
COVID-19の流行はEコマース自動車アフターマーケットに大きな影響を与え、課題と機会の両方をもたらしました。当初、市場はサプライチェーンの混乱と消費者支出の減少により落ち込み、アフターマーケットの収益は2020年に17%減少しました。しかし、規制が緩和されるにつれ、電子商取引チャネルは大幅に増加し、2020年半ばまでに前年比64%の増収が報告されました。

予測期間中はブレーキ部品セグメントが最大になる見込み
ブレーキパッド、ローター、キャリパー、ブレーキフルードなどのブレーキ部品は、自動車の安全にとって極めて重要であり、交換頻度も高いことから、予測期間中、ブレーキ部品分野が最大となる見込み。消費者は、信頼できるオンライン小売業者から信頼できる高品質の製品を求めています。ブレーキパッドの平均寿命は30,000~70,000マイルで、最も頻繁に交換される部品の1つです。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるD2B(Direct to Business)セグメント
D2B eコマース・プラットフォームは、さまざまなサプライヤーから部品、付属品、消耗品を調達することで、自動車ビジネスの調達プロセスの合理化を支援するため、D2B(Direct to Business)セグメントは予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。これにより、手作業のプロセスが削減され、効率が向上します。さらに、D2B eコマースは、サプライヤーや製品の幅広いネットワークへのアクセスを拡大し、従来のチャネルでは入手できなかった特殊な部品や機器を見つけることを可能にし、多様な顧客ニーズに対応します。

最大のシェアを占める地域:
北アメリカのEコマース・プラットフォームは、顧客がDIYで修理する際に適切な部品を見つけることができるよう、包括的な適合ガイドや修理チュートリアルを提供しているためです。これらのリソースは消費者に力を与え、eコマース自動車アフターマーケットの成長を促進します。地元の修理工場やサービスプロバイダーも、購入した部品の取り付けサービスを提供しており、オンライン購入と物理的な取り付けニーズのギャップを埋めています。

CAGRが最も高い地域:
フランス、ドイツ、イギリスなどの国々では、自動車エコシステムが充実しているため、自動車補修部品に関連する新規事業を立ち上げる機会があります。さらに、スウェーデン、オランダ、デンマークなどの国々では、サプライチェーン産業が明確に定義されているため、効率的な電子商取引活動が保証され、電子商取引アフターマーケットに成長の道が開けています。

市場の主要プレーヤー
Eコマース自動車アフターマーケット市場の主要企業には、Advance Auto Parts, Inc, Alibaba Group Holding Limited, Amazon.com, Inc., AutoZone Inc., Bosch Auto Parts, CARiD, Delticom AG, Denso Corporation, EBay Inc., Ferdinand Bilstein GmbH + Co. KG, Flipkart Private Limited, NAPA Auto Parts, O’Reilly Auto Parts, RockAuto, LLC, U.S. Auto Parts Network, Inc. ,Walmart

主な展開:
2024年9月、Boschが鉄道用の新しいアシスタンスシステムRail Forward Assistを発表。このモジュール式アシスタンスシステムは、制御ユニットと各種センサーで構成され、鉄道車両前方のシームレスな監視を実現。

2024年9月、(株)デンソーが愛知県西尾市の全明工場の敷地を拡張し、新工場を建設すると発表。2025年度上期に着工し、2027年1月に竣工、2028年度上期に生産開始予定。

2024年7月、ボッシュ・グローバルソフトウェア・テクノロジーズがGMRグループとスマートメーター事業への10%出資に関する最終契約を締結。ボッシュ・グローバルソフトウェア・テクノロジーズは、ソフトウェア&デジタルソリューション(SDS)部門を通じて、企業資源計画、デジタル製品、コネクテッド・プロダクツの分野でサードパーティ(非キャプティブ)の顧客にサービスを提供しています。

対象製品
– ブレーキ部品
– ステアリング&サスペンション部品
– フィルター
– 照明部品
– バッテリー
– タイヤ
– エンジン部品
– 排気部品
– 電気部品
– その他の製品タイプ

対象消費者タイプ
– 企業間直接取引(D2B)
– 企業対消費者(B2C)
– 消費者への直接販売(D2C)

対象車種
– 乗用車
– 商用車
– 二輪車
– その他の車種

対象エンドユーザー
– DIY(ドゥ・イット・ユアセルフ)消費者
– サービスプロフェッショナルとメカニック
– 自動車修理工場
– 小売業者および卸売業者
– その他のエンドユーザー

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 製品分析
3.7 エンドユーザー分析
3.8 新興市場
3.9 コビッド19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル
5 Eコマース自動車アフターマーケットの世界市場、製品種類別
5.1 はじめに
5.2 ブレーキ部品
5.3 ステアリング・サスペンション部品
5.4 フィルター
5.5 照明部品
5.6 バッテリー
5.7 タイヤ
5.8 エンジン部品
5.9 排気部品
5.10 電気部品
5.11 その他の製品タイプ
6 Eコマース自動車アフターマーケットの世界市場:消費者種類別
6.1 はじめに
6.2 企業間直接取引(D2B)
6.3 企業対消費者(B2C)
6.4 消費者への直接販売(D2C)
7 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場:自動車種類別
7.1 はじめに
7.2 乗用車
7.3 商用車
7.4 二輪車
7.5 その他の車種
8 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場:エンドユーザー別
8.1 はじめに
8.2 DIY(ドゥ・イット・ユアセルフ)消費者
8.3 サービス専門家・整備士
8.4 自動車修理工場
8.5 小売業者・卸売業者
8.6 その他のエンドユーザー
9 Eコマース自動車アフターマーケットの世界市場、地域別
9.1 はじめに
9.2 北アメリカ
9.2.1 アメリカ
9.2.2 カナダ
9.2.3 メキシコ
9.3 ヨーロッパ
9.3.1 ドイツ
9.3.2 イギリス
9.3.3 イタリア
9.3.4 フランス
9.3.5 スペイン
9.3.6 その他のヨーロッパ
9.4 アジア太平洋
9.4.1 日本
9.4.2 中国
9.4.3 インド
9.4.4 オーストラリア
9.4.5 ニュージーランド
9.4.6 韓国
9.4.7 その他のアジア太平洋地域
9.5 南アメリカ
9.5.1 アルゼンチン
9.5.2 ブラジル
9.5.3 チリ
9.5.4 その他の南アメリカ地域
9.6 中東/アフリカ
9.6.1 サウジアラビア
9.6.2 アラブ首長国連邦
9.6.3 カタール
9.6.4 南アフリカ
9.6.5 その他の中東/アフリカ地域
10 主要開発
10.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
10.2 買収と合併
10.3 新製品上市
10.4 拡張
10.5 その他の主要戦略
11 企業プロフィール
11.1 Advance Auto Parts, Inc
11.2 Alibaba Group Holding Limited
11.3 Amazon.com, Inc.
11.4 AutoZone Inc.
11.5 Bosch Auto Parts
11.6 CARiD
11.7 Delticom AG
11.8 Denso Corporation
11.9 EBay Inc.
11.10 Ferdinand Bilstein GmbH + Co. KG
11.11 Flipkart Private Limited
11.12 NAPA Auto Parts
11.13 O’Reilly Auto Parts
11.14 RockAuto, LLC
11.15 U.S. Auto Parts Network, Inc.
11.16 Walmart
表一覧
1 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、地域別 (2022-2030) ($MN)
2 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、製品種類別 (2022-2030) ($MN)
3 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:ブレーキ部品別 (2022-2030) ($MN)
4 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:ステアリング・サスペンション部品別 (2022-2030) ($MN)
5 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、フィルター別 (2022-2030) ($MN)
6 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、照明部品別 (2022-2030) ($MN)
7 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、バッテリー別 (2022-2030) ($MN)
8 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:タイヤ別 (2022-2030) ($MN)
9 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:エンジン部品別 (2022-2030) ($MN)
10 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、排気部品別 (2022-2030) ($MN)
11 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、電気部品別 (2022-2030) ($MN)
12 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、その他の製品種類別 (2022-2030) ($MN)
13 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、消費者種類別 (2022-2030) ($MN)
14 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:Direct to Business (D2B) (2022-2030)別 ($MN)
15 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、BtoC別 (2022-2030) ($MN)
16 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、消費者直接取引(D2C)別 (2022-2030) ($MN)
17 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望、車種別 (2022-2030) ($MN)
18 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:乗用車別 (2022-2030) ($MN)
19 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:商用車別 (2022-2030) ($MN)
20 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:二輪車別 (2022-2030) ($MN)
21 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:その他の車種別 (2022-2030) ($MN)
22 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
23 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:DIY(Do-It-Yourself)消費者別 (2022-2030) ($MN)
24 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:サービス専門家・整備士別 (2022-2030) ($MN)
25 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:自動車修理工場別 (2022-2030) ($MN)
26 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:小売業者・卸売業者別 (2022-2030) ($MN)
27 世界のEコマース自動車アフターマーケット市場展望:その他のエンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
注:北アメリカ、ヨーロッパ、APAC、南アメリカ、中東/アフリカ地域の表も上記と同様に表現しています。

According to Stratistics MRC, the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market is accounted for $99.2 billion in 2024 and is expected to reach $246.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 16.6% during the forecast period. E-commerce Automotive Aftermarket is an online retail sector that sells automotive parts, accessories, and services after the initial purchase of a vehicle. It caters to DIY customers and professional service providers, offering spare parts, equipment, and enhancements for vehicles like cars, trucks, and motorcycles. Key features include online platforms, fitment guides, and tutorials, which help customers ensure compatibility with their vehicles and enable DIY enthusiasts to perform maintenance and repairs. Some platforms also partner with local repair shops to provide installation services.

According to a recent survey of buyers in the U.S. by Cox Automotive, consumer satisfaction with car buying has increased with digitization, reaching an all-time high of 72% in 2020, up from 60% in 2019.

Market Dynamics:

Driver:
Increasing vehicle ownership
The increasing number of vehicles and aging global fleets has led to a higher demand for replacement parts like tires, batteries, brake pads, and filters. This demand is driven by the increasing trend of customization and accessorizing, particularly among younger consumers. Moreover this demand for aftermarket parts is also driven by the convenience of online shopping, which allows consumers to easily browse, compare, and purchase parts, expanding the market for online aftermarket retailers.

Restraint:
Complexity of automotive products
Automotive parts' intricate specifications and compatibility requirements can discourage consumers from making online purchases due to their complexity. This can lead to lower conversion rates for e-commerce platforms and increased returns and exchanges. Customers may purchase incorrect parts due to compatibility issues, resulting in dissatisfaction and additional costs. This complexity of returning automotive parts, often compounded by high shipping costs, can also deter customers from shopping online due to the hassle and expense of dealing with returns hampering the growth of the market.

Opportunity:
Availability of online fitment guides and repair tutorials
Online fitment guides and repair tutorials empower consumers to perform maintenance and repair tasks independently, increasing their confidence in selecting correct parts and performing repairs. This empowerment drives higher demand for aftermarket products and reduces purchase errors by ensuring compatibility before making a purchase. This enhances the shopping experience and improves e-commerce operations by decreasing costs associated with handling returns. Overall, these resources contribute to a more efficient and cost-effective shopping experience.

Threat:
Presence of counterfeit automotive parts
Counterfeit parts can damage brand reputation and consumer trust, leading to long-term financial losses and reduced customer loyalty. Consumers may become wary of purchasing automotive parts online, fearing they may receive inferior products. This distrust can result in decreased sales for both counterfeit-affected brands and other legitimate sellers operating on the same platforms. Therefore, it is crucial for businesses to be vigilant and vigilant in addressing counterfeit products.

Covid-19 Impact:
The COVID-19 pandemic significantly impacted the E-commerce Automotive Aftermarket, leading to both challenges and opportunities. Initially, the market experienced a decline due to supply chain disruptions and reduced consumer spending, with aftermarket revenues dropping by 17% in 2020. However, as restrictions eased, e-commerce channels saw a substantial increase, with a 64% year-over-year revenue rise reported by mid-2020.

The braking parts segment is expected to be the largest during the forecast period
The braking parts is expected to be the largest during the forecast period because brake parts, including brake pads, rotors, calipers, and brake fluid, are crucial for vehicle safety and are frequently replaced. Consumers seek reliable, high-quality products from reputable online retailers. Brake pads, with an average lifespan of 30,000 to 70,000 miles, are among the most frequently replaced components, resulting in a steady demand for braking parts in the e-commerce automotive aftermarket..

The direct to business (D2B) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The direct to business (D2B) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period as D2B e-commerce platforms help automotive businesses streamline procurement processes by sourcing parts, accessories, and supplies from various suppliers. This reduces manual processes and improves efficiency. Additionally, D2B e-commerce expands access to a broader network of suppliers and products, enabling businesses to find specialized parts and equipment not available through traditional channels, meeting diverse customer needs.

Region with largest share:
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period because E-commerce platforms in North America offer comprehensive fitment guides and repair tutorials to help customers find the right parts for DIY repairs. These resources empower consumers and drive growth in the e-commerce automotive aftermarket. Local repair shops and service providers also provide installation services for purchased parts, bridging the gap between online purchases and physical installation needs.

Region with highest CAGR:
Europe is projected to witness the highest CAGR over the forecast period driven due to an extensive automotive ecosystem in countries such as France, Germany, and the U.K. offers people the opportunity to set up new businesses related to automotive replacement parts. Furthermore, a well-defined supply chain industry in countries such as Sweden, Netherlands, and Denmark ensures efficient e-commerce activities, thereby providing growth avenues for the e-commerce aftermarket.

Key players in the market:
Some of the key players in E-Commerce Automotive Aftermarket market include Advance Auto Parts, Inc, Alibaba Group Holding Limited, Amazon.com, Inc., AutoZone Inc., Bosch Auto Parts, CARiD, Delticom AG, Denso Corporation, EBay Inc., Ferdinand Bilstein GmbH + Co. KG, Flipkart Private Limited, NAPA Auto Parts, O’Reilly Auto Parts, RockAuto, LLC, U.S. Auto Parts Network, Inc. And Walmart

Key Developments:
In September 2024, Bosch presents new assistance system rail forward assist for railway. The modular assistance system consists of a control unit and various sensors, which ensure seamless monitoring of the area in front of the rail vehicle.

In September 2024, Denso Corporation announced that it will build a new plant by expanding the site of the Zenmyo Plant in Nishio City, Aichi Prefecture. Construction will start in the first half of FY2025 and will be completed in January 2027, with production slated to start in the first half of FY2028.

In July 2024, Bosch Global Software Technologies executes definitive agreement with GMR group for investing 10% stake in smart metering projects. Bosch Global Software Technologies through its Software and Digital Solutions (SDS) division caters to third party (non-captive) clients in enterprise resource planning, digital and connected products domain.

Product Types Covered:
• Braking Parts
• Steering and Suspension Parts
• Filters
• Lighting Parts
• Battery
• Tires
• Engine Parts
• Exhaust Components
• Electrical Parts
• Other Product Types

Consumer Types Covered:
• Direct to Business (D2B)
• Business to Consumer (B2C)
• Direct to Consumer (D2C)

Vehicle Types Covered:
• Passenger Vehicles
• Commercial Vehicles
• Two-Wheelers
• Other Vehicle Types

End Users Covered:
• DIY (Do-It-Yourself) Consumers
• Service Professionals & Mechanics
• Automotive Repair Shops
• Retailers & Wholesalers
• Other End Users

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Product Analysis
3.7 End User Analysis
3.8 Emerging Markets
3.9 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market, By Product Type
5.1 Introduction
5.2 Braking Parts
5.3 Steering and Suspension Parts
5.4 Filters
5.5 Lighting Parts
5.6 Battery
5.7 Tires
5.8 Engine Parts
5.9 Exhaust Components
5.10 Electrical Parts
5.11 Other Product Types
6 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market, By Consumer Type
6.1 Introduction
6.2 Direct to Business (D2B)
6.3 Business to Consumer (B2C)
6.4 Direct to Consumer (D2C)
7 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market, By Vehicle Type
7.1 Introduction
7.2 Passenger Vehicles
7.3 Commercial Vehicles
7.4 Two-Wheelers
7.5 Other Vehicle Types
8 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market, By End User
8.1 Introduction
8.2 DIY (Do-It-Yourself) Consumers
8.3 Service Professionals & Mechanics
8.4 Automotive Repair Shops
8.5 Retailers & Wholesalers
8.6 Other End Users
9 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market, By Geography
9.1 Introduction
9.2 North America
9.2.1 US
9.2.2 Canada
9.2.3 Mexico
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.2 UK
9.3.3 Italy
9.3.4 France
9.3.5 Spain
9.3.6 Rest of Europe
9.4 Asia Pacific
9.4.1 Japan
9.4.2 China
9.4.3 India
9.4.4 Australia
9.4.5 New Zealand
9.4.6 South Korea
9.4.7 Rest of Asia Pacific
9.5 South America
9.5.1 Argentina
9.5.2 Brazil
9.5.3 Chile
9.5.4 Rest of South America
9.6 Middle East & Africa
9.6.1 Saudi Arabia
9.6.2 UAE
9.6.3 Qatar
9.6.4 South Africa
9.6.5 Rest of Middle East & Africa
10 Key Developments
10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
10.2 Acquisitions & Mergers
10.3 New Product Launch
10.4 Expansions
10.5 Other Key Strategies
11 Company Profiling
11.1 Advance Auto Parts, Inc
11.2 Alibaba Group Holding Limited
11.3 Amazon.com, Inc.
11.4 AutoZone Inc.
11.5 Bosch Auto Parts
11.6 CARiD
11.7 Delticom AG
11.8 Denso Corporation
11.9 EBay Inc.
11.10 Ferdinand Bilstein GmbH + Co. KG
11.11 Flipkart Private Limited
11.12 NAPA Auto Parts
11.13 O’Reilly Auto Parts
11.14 RockAuto, LLC
11.15 U.S. Auto Parts Network, Inc.
11.16 Walmart
List of Tables
1 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
2 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Product Type (2022-2030) ($MN)
3 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Braking Parts (2022-2030) ($MN)
4 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Steering and Suspension Parts (2022-2030) ($MN)
5 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Filters (2022-2030) ($MN)
6 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Lighting Parts (2022-2030) ($MN)
7 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Battery (2022-2030) ($MN)
8 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Tires (2022-2030) ($MN)
9 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Engine Parts (2022-2030) ($MN)
10 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Exhaust Components (2022-2030) ($MN)
11 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Electrical Parts (2022-2030) ($MN)
12 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Other Product Types (2022-2030) ($MN)
13 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Consumer Type (2022-2030) ($MN)
14 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Direct to Business (D2B) (2022-2030) ($MN)
15 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Business to Consumer (B2C) (2022-2030) ($MN)
16 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Direct to Consumer (D2C) (2022-2030) ($MN)
17 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
18 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Passenger Vehicles (2022-2030) ($MN)
19 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
20 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Two-Wheelers (2022-2030) ($MN)
21 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Other Vehicle Types (2022-2030) ($MN)
22 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
23 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By DIY (Do-It-Yourself) Consumers (2022-2030) ($MN)
24 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Service Professionals & Mechanics (2022-2030) ($MN)
25 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Automotive Repair Shops (2022-2030) ($MN)
26 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Retailers & Wholesalers (2022-2030) ($MN)
27 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界のEコマース自動車アフターマーケット市場(~2030年):製品種類別(ブレーキ部品、ステアリング&サスペンション部品、フィルター、照明部品、バッテリー、タイヤ、エンジン部品、排気部品、電気部品、その他)、消費者種類別、車両種類別、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV064)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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