世界のアルギン酸ケーシング市場2021年-2031年:種類別(ベーシック、カラー、フレーバー)、用途別、エンドユーザー別、用途別

【英語タイトル】Alginate casings Market By Type (Basic, Colored, Flavored), By Application (Meat, Vegan, Fish), By End User (Food industry, Pet food Industry), By Usage (Halal, Kosher, Other): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23FB071)・商品コード:ALD23FB071
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年10月
・ページ数:320
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:食品&飲料
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❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料は、世界のアルギン酸ケーシング市場規模が2021年478.1百万ドルから2031年1269.2百万ドルに達し、2022年から2031年まで年平均10.5%成長すると予測しています。当書は、アルギン酸ケーシングの世界市場を調査対象とし、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、用途別(肉、ビーガン、魚)分析、エンドユーザー別(食品産業、ペットフード産業)分析、使用別(ハラール、コーシャ、その他)分析、種類別(ベーシック、カラー、フレーバー)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、企業状況などについて以下の構成でまとめています。なお、参入企業情報として、FMC Corporation、Vaessen Schoemaker、Promar Sp. z o.o.、VISKOTEEPAK、Reiser、Albert Handtmann Holding GmbH & Co. KG、DuPont、Cargill, Incorporated、J. RETTENMAIER & SHNE GMBH CO KG、Kalle GmbH、ceamsa、D2 Ingredients, LP、Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG、Qingdao Hyzlin Biology Technology Development Co. などが含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界のアルギン酸ケーシング市場規模:用途別
- 肉用アルギン酸ケーシングの市場規模
- ビーガン用アルギン酸ケーシングの市場規模
- 魚用アルギン酸ケーシングの市場規模
・世界のアルギン酸ケーシング市場規模:エンドユーザー別
- 食品産業における市場規模
- ペットフード産業における市場規模
・世界のアルギン酸ケーシング市場規模:使用別
- ハラール使用のアルギン酸ケーシング市場規模
- コーシャ使用のアルギン酸ケーシング市場規模
- その他使用のアルギン酸ケーシング市場規模
・世界のアルギン酸ケーシング市場規模:地域別
- 北米のアルギン酸ケーシング市場規模
- ヨーロッパのアルギン酸ケーシング市場規模
- アジア太平洋のアルギン酸ケーシング市場規模
- 中南米・中東・アフリカのアルギン酸ケーシング市場規模
・企業状況
・企業情報

アルギン酸ケーシングの市場規模は2020年に4億7,810万ドルと評価され、2022年から2031年まで年平均成長率10.5%で成長して2031年には12億6,920万ドルに達すると予測されています。

アルギン酸ケーシングは、肉製品だけでなく菜食主義者向けの食用ケーシングです。これらのケーシングは褐藻類から作られます。アルギン酸ケーシングは、褐藻類から作られており、食用であるため、果物、野菜、鶏肉製品の消費期限を延ばすのに役立ちます。アルギン酸ケーシングは主にソーセージを包むのに使用され、ソーセージの味と食感を良くします。アルギン酸ケーシングは、食品包装のフィルムとしても使用できます。また、アルギン酸ケーシングは、脱水症状の軽減、製品の外観の向上、呼吸の抑制など、様々な利点があります。アルギン酸ケーシングの需要は、ケーシングが菜食主義者から抽出されるという事実のおかげで勢いよく増加している一方で、生産者は生産能力の拡張に苦慮しています。アルギン酸ケーシング市場の成長を促進する主な要因は、世界的な人口の増加であり、最終的にヴィーガンや肉ソーセージの需要増につながっています。都市化の流れは消費者の生活水準に大きな影響を与えており、所得水準の上昇はソーセージや肉加工品の値ごろ感にも影響します。また、世界的な食品市場におけるビーガンソーセージの人気の高まりは、アルギン酸ベースの食用ケーシングを使用するメーカーを後押ししています。さらに、消費者のタンパク質中心の食生活へのシフトが進んでいることも、世界中でアルギン酸ケーシングに好影響を与えています。また、アルギン酸ケーシングは、他の高価な天然ケーシングに代わる費用対効果の高い代替品です。アルギン酸ケーシングは連続製造が可能なため、他のケーシングに比べて製造コストが低くなります。

また、アルギン酸ケーシングはセルロースケーシングと異なり、剥離工程がないため、材料費を節約することができ、天然腸、コラーゲン、セルロースケーシングよりも大幅に経済的です。アルギン酸ケーシングは、動物性ケーシングの代わりに天然由来のケーシングを使用するため、材料費が節約できます。また、サクサクとした噛みごたえと落ち着きのある食感を提供するため、消費者の間で好まれています。さらに、COVID-19が大流行した時期には、経済のほぼすべての部門が世界的に悪影響を受けたことが観察され、アルギン酸ケーシングもスーパーマーケットやハイパーマーケット、ホテル、クイックサービス・レストランの営業停止により、同様の悪影響を目の当たりにしました。しかし、COVID-19以降、消費者のヘルシー志向がソーセージ需要を牽引し、アルギン酸ケーシングの需要増につながりました。COVID-19によって規制が緩和されたことで、日に日に状況は改善され、経済のほぼすべてのセクターが稼働するようになっています。世界的にも、食品製造業界においても、原料の確保が進み、生産量が増加し、業界に好影響をもたらしています。北米市場が世界のアルギン酸ケーシング市場を支配しているのは、米国とカナダ地域における食肉および食肉加工品の需要の高まりが、藻類を原料とするケーシングの生産量の増加をもたらしているためです。また、人口の都市化、食肉生産量の増加、アルギン酸ケーシングのような天然由来のケーシングを好む消費者の増加も市場に好影響を与えています。また、同地域の消費者の所得水準が上昇していることも、ソーセージや食肉加工品の値ごろ感に影響しており、アルギン酸ケーシングの需要を増加させ、市場にプラスの影響を与えています。

ヨーロッパのドイツやフランスのような他のいくつかの地域では、チーズや野菜のようなベジタリアン食品に天然由来のケーシングを求める消費者の傾向があるため、アルギン酸ケーシングの需要が高まっています。また、多くのソーセージメーカーが自動製造を採用しており、ソーセージの自動製造に最適なアルギン酸ケーシングの需要が高まっています。さらに、食肉需要の増加と相まって、消費者の食品消費パターンの変化が市場に好影響を与えています。ベジタリアンフードへの嗜好の高まりと消費者の健康的なライフスタイルへの傾倒は、今後の市場成長の妨げになると予測されます。

アルギン酸ケーシング市場は、種類、用途、エンドユーザー、用途、地域に区分されます。種類別では、市場はベーシック、着色、フレーバーに分類されます。用途別では、肉、菜食主義者、魚に分類されます。エンドユーザー別では、食品産業とペットフード産業に二分されます。用途別では、ハラル、コーシャ、その他に分類されます。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、オランダ、スイス、その他欧州)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、タイ、その他アジア太平洋)、LAMEA(中南米、中東、アフリカ)に市場を分けて分析しています。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・アルギン酸ケーシング市場の2021年から2031年までの市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、アルギン酸ケーシングの市場機会を特定します。
・アルギン酸ケーシングの市場機会を特定するため、2021年から2031年までの市場セグメント、現在の動向、予測、動態を分析します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・アルギン酸ケーシング市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国は、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングされています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・アルギン酸ケーシングの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
用途別
食肉
ヴィーガン

エンドユーザー別
食品産業
ペットフード産業

用途別
ハラール
コーシャ
その他

種類別
ベーシック
カラー
フレーバー

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
イギリス
イタリア
ドイツ
フランス
スペイン
オランダ
スイス
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
タイ
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
FMC Corporation
Vaessen Schoemaker
Promar Sp. z o.o.
VISKOTEEPAK
Reiser
Albert Handtmann Holding GmbH & Co. KG
DuPont
Cargill, Incorporated
J. RETTENMAIER & SHNE GMBH CO KG
Kalle GmbH
ceamsa
D2 Ingredients, LP
Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG
Qingdao Hyzlin Biology Technology Development Co.

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Top player positioning
3.5.Market dynamics
3.5.1.Drivers
3.5.2.Restraints
3.5.3.Opportunities
3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: ALGINATE CASINGS MARKET, BY TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Basic
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market analysis by country
4.3 Colored
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market analysis by country
4.4 Flavored
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market analysis by country
CHAPTER 5: ALGINATE CASINGS MARKET, BY APPLICATION
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 Meat
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market analysis by country
5.3 Vegan
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market analysis by country
5.4 Fish
5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2 Market size and forecast, by region
5.4.3 Market analysis by country
CHAPTER 6: ALGINATE CASINGS MARKET, BY END USER
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2 Food industry
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market analysis by country
6.3 Pet food Industry
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market analysis by country
CHAPTER 7: ALGINATE CASINGS MARKET, BY USAGE
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 Halal
7.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2 Market size and forecast, by region
7.2.3 Market analysis by country
7.3 Kosher
7.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2 Market size and forecast, by region
7.3.3 Market analysis by country
7.4 Other
7.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2 Market size and forecast, by region
7.4.3 Market analysis by country
CHAPTER 8: ALGINATE CASINGS MARKET, BY REGION
8.1 Overview
8.1.1 Market size and forecast
8.2 North America
8.2.1 Key trends and opportunities
8.2.2 North America Market size and forecast, by Type
8.2.3 North America Market size and forecast, by Application
8.2.4 North America Market size and forecast, by End User
8.2.5 North America Market size and forecast, by Usage
8.2.6 North America Market size and forecast, by country
8.2.6.1 U.S.
8.2.6.1.1 Market size and forecast, by Type
8.2.6.1.2 Market size and forecast, by Application
8.2.6.1.3 Market size and forecast, by End User
8.2.6.1.4 Market size and forecast, by Usage
8.2.6.2 Canada
8.2.6.2.1 Market size and forecast, by Type
8.2.6.2.2 Market size and forecast, by Application
8.2.6.2.3 Market size and forecast, by End User
8.2.6.2.4 Market size and forecast, by Usage
8.2.6.3 Mexico
8.2.6.3.1 Market size and forecast, by Type
8.2.6.3.2 Market size and forecast, by Application
8.2.6.3.3 Market size and forecast, by End User
8.2.6.3.4 Market size and forecast, by Usage
8.3 Europe
8.3.1 Key trends and opportunities
8.3.2 Europe Market size and forecast, by Type
8.3.3 Europe Market size and forecast, by Application
8.3.4 Europe Market size and forecast, by End User
8.3.5 Europe Market size and forecast, by Usage
8.3.6 Europe Market size and forecast, by country
8.3.6.1 UK
8.3.6.1.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.1.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.1.3 Market size and forecast, by End User
8.3.6.1.4 Market size and forecast, by Usage
8.3.6.2 Italy
8.3.6.2.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.2.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.2.3 Market size and forecast, by End User
8.3.6.2.4 Market size and forecast, by Usage
8.3.6.3 Germany
8.3.6.3.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.3.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.3.3 Market size and forecast, by End User
8.3.6.3.4 Market size and forecast, by Usage
8.3.6.4 France
8.3.6.4.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.4.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.4.3 Market size and forecast, by End User
8.3.6.4.4 Market size and forecast, by Usage
8.3.6.5 Spain
8.3.6.5.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.5.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.5.3 Market size and forecast, by End User
8.3.6.5.4 Market size and forecast, by Usage
8.3.6.6 The Netherlands
8.3.6.6.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.6.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.6.3 Market size and forecast, by End User
8.3.6.6.4 Market size and forecast, by Usage
8.3.6.7 Switzerland
8.3.6.7.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.7.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.7.3 Market size and forecast, by End User
8.3.6.7.4 Market size and forecast, by Usage
8.3.6.8 Rest of Europe
8.3.6.8.1 Market size and forecast, by Type
8.3.6.8.2 Market size and forecast, by Application
8.3.6.8.3 Market size and forecast, by End User
8.3.6.8.4 Market size and forecast, by Usage
8.4 Asia-Pacific
8.4.1 Key trends and opportunities
8.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Type
8.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Application
8.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by End User
8.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by Usage
8.4.6 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
8.4.6.1 China
8.4.6.1.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.1.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.1.3 Market size and forecast, by End User
8.4.6.1.4 Market size and forecast, by Usage
8.4.6.2 Japan
8.4.6.2.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.2.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.2.3 Market size and forecast, by End User
8.4.6.2.4 Market size and forecast, by Usage
8.4.6.3 India
8.4.6.3.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.3.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.3.3 Market size and forecast, by End User
8.4.6.3.4 Market size and forecast, by Usage
8.4.6.4 South Korea
8.4.6.4.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.4.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.4.3 Market size and forecast, by End User
8.4.6.4.4 Market size and forecast, by Usage
8.4.6.5 Australia
8.4.6.5.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.5.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.5.3 Market size and forecast, by End User
8.4.6.5.4 Market size and forecast, by Usage
8.4.6.6 Indonesia
8.4.6.6.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.6.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.6.3 Market size and forecast, by End User
8.4.6.6.4 Market size and forecast, by Usage
8.4.6.7 Thailand
8.4.6.7.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.7.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.7.3 Market size and forecast, by End User
8.4.6.7.4 Market size and forecast, by Usage
8.4.6.8 Rest of Asia-Pacific
8.4.6.8.1 Market size and forecast, by Type
8.4.6.8.2 Market size and forecast, by Application
8.4.6.8.3 Market size and forecast, by End User
8.4.6.8.4 Market size and forecast, by Usage
8.5 LAMEA
8.5.1 Key trends and opportunities
8.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Type
8.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Application
8.5.4 LAMEA Market size and forecast, by End User
8.5.5 LAMEA Market size and forecast, by Usage
8.5.6 LAMEA Market size and forecast, by country
8.5.6.1 Latin America
8.5.6.1.1 Market size and forecast, by Type
8.5.6.1.2 Market size and forecast, by Application
8.5.6.1.3 Market size and forecast, by End User
8.5.6.1.4 Market size and forecast, by Usage
8.5.6.2 Middle East
8.5.6.2.1 Market size and forecast, by Type
8.5.6.2.2 Market size and forecast, by Application
8.5.6.2.3 Market size and forecast, by End User
8.5.6.2.4 Market size and forecast, by Usage
8.5.6.3 Africa
8.5.6.3.1 Market size and forecast, by Type
8.5.6.3.2 Market size and forecast, by Application
8.5.6.3.3 Market size and forecast, by End User
8.5.6.3.4 Market size and forecast, by Usage
CHAPTER 9: COMPANY LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product Mapping of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.6. Key developments
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1 FMC Corporation
10.1.1 Company overview
10.1.2 Company snapshot
10.1.3 Operating business segments
10.1.4 Product portfolio
10.1.5 Business performance
10.1.6 Key strategic moves and developments
10.2 Agersol Alignate
10.2.1 Company overview
10.2.2 Company snapshot
10.2.3 Operating business segments
10.2.4 Product portfolio
10.2.5 Business performance
10.2.6 Key strategic moves and developments
10.3 Promar
10.3.1 Company overview
10.3.2 Company snapshot
10.3.3 Operating business segments
10.3.4 Product portfolio
10.3.5 Business performance
10.3.6 Key strategic moves and developments
10.4 visko teepak nv
10.4.1 Company overview
10.4.2 Company snapshot
10.4.3 Operating business segments
10.4.4 Product portfolio
10.4.5 Business performance
10.4.6 Key strategic moves and developments
10.5 Reiser
10.5.1 Company overview
10.5.2 Company snapshot
10.5.3 Operating business segments
10.5.4 Product portfolio
10.5.5 Business performance
10.5.6 Key strategic moves and developments
10.6 Handtmann
10.6.1 Company overview
10.6.2 Company snapshot
10.6.3 Operating business segments
10.6.4 Product portfolio
10.6.5 Business performance
10.6.6 Key strategic moves and developments
10.7 F&D Technology
10.7.1 Company overview
10.7.2 Company snapshot
10.7.3 Operating business segments
10.7.4 Product portfolio
10.7.5 Business performance
10.7.6 Key strategic moves and developments
10.8 Merck
10.8.1 Company overview
10.8.2 Company snapshot
10.8.3 Operating business segments
10.8.4 Product portfolio
10.8.5 Business performance
10.8.6 Key strategic moves and developments
10.9 Qingdao Hyzlin Biology Technology Development Co.
10.9.1 Company overview
10.9.2 Company snapshot
10.9.3 Operating business segments
10.9.4 Product portfolio
10.9.5 Business performance
10.9.6 Key strategic moves and developments
10.10 JRS Group
10.10.1 Company overview
10.10.2 Company snapshot
10.10.3 Operating business segments
10.10.4 Product portfolio
10.10.5 Business performance
10.10.6 Key strategic moves and developments
10.11 Hydroslo GmbH & Co. kg
10.11.1 Company overview
10.11.2 Company snapshot
10.11.3 Operating business segments
10.11.4 Product portfolio
10.11.5 Business performance
10.11.6 Key strategic moves and developments
10.12 Vaess
10.12.1 Company overview
10.12.2 Company snapshot
10.12.3 Operating business segments
10.12.4 Product portfolio
10.12.5 Business performance
10.12.6 Key strategic moves and developments
10.13 Ceamsa
10.13.1 Company overview
10.13.2 Company snapshot
10.13.3 Operating business segments
10.13.4 Product portfolio
10.13.5 Business performance
10.13.6 Key strategic moves and developments
10.14 D2 Ingredients, LP
10.14.1 Company overview
10.14.2 Company snapshot
10.14.3 Operating business segments
10.14.4 Product portfolio
10.14.5 Business performance
10.14.6 Key strategic moves and developments



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