世界の航空機キャビン内装市場2021-2031:製品別(シート、キャビン照明、機内エンターテイメント・コネクティビティ、航空機ギャレー・洗面台、航空機用窓・風防ガラス、その他)、航空機別、 クラス別、エンドユーザー別

【英語タイトル】Aircraft Cabin Interior Market By Product Type (Seat, Cabin Lighting, In-flight Entertainment and Connectivity, Aircraft Galley and Lavatory, Aircraft Windows and Windshields, Others), By Aircraft Type (Narrow Body Aircraft, Wide Body Aircraft, Business Jets), By Class (First Class, Business Class, Premium Economy Class, Economy Class), By End-User (OEM, Retrofit): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MA001)・商品コード:ALD23MA001
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年12月
・ページ数:335
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:航空機
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❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料では、世界の航空機キャビン内装市場規模が、2022年から2031年の間に年平均5.6%で成長すると予想しています。本資料は、航空機キャビン内装の世界市場を総合的に分析し、市場実態を明らかにするとともに、将来を展望したレポートです。イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、製品別(シート、キャビン照明、機内エンターテイメント・コネクティビティ、航空機ギャレー・洗面台、その他)分析、航空機別(ナローボディ機、ワイドボディ機、ビジネスジェット機)分析、 クラス別(ファーストクラス、ビジネスクラス、プレミアムエコノミークラス、エコノミークラス)分析、エンドユーザー別(OEM、レトロフィット)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、企業状況、企業情報などの項目を掲載しています。本書には、Raytheon Technologies Corporation、Safran S.A.、Thales Group、GAL Aerospace、Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited、Jamco Corporation、Astronics Corporation、Diehl Stiftung & Co. KG、Aviointeriors S.p.A.、Acro Aircraft Seating Ltd.などの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の航空機キャビン内装市場規模:製品別
- シートの市場規模
- キャビン照明の市場規模
- 機内エンターテイメント・コネクティビティの市場規模
- 航空機ギャレー・洗面台の市場規模
- その他の市場規模
・世界の航空機キャビン内装市場規模:航空機別
- ナローボディ機の市場規模
- ワイドボディ機の市場規模
- ビジネスジェット機の市場規模
・世界の航空機キャビン内装市場規模:クラス別
- ファーストクラスにおける市場規模
- ビジネスクラスにおける市場規模
- プレミアムエコノミークラスにおける市場規模
- エコノミークラスにおける市場規模
・世界の航空機キャビン内装市場規模:エンドユーザー別
- OEMにおける市場規模
- レトロフィットにおける市場規模
・世界の航空機キャビン内装市場規模:地域別
- 北米の航空機キャビン内装市場規模
- ヨーロッパの航空機キャビン内装市場規模
- アジア太平洋の航空機キャビン内装市場規模
- 中南米・中東・アフリカの航空機キャビン内装市場規模
・企業状況
・企業情報

航空機キャビン内装は、情報・エンターテイメントの統合、フロアプランニング、安全規制の導入、設置、室内装飾など、すべてを航空機の制限内で組み合わせることです。機内のデザインには、窓の装飾や照明、座席の生地、スクリーンの位置、配線など、あらゆるものが含まれます。

航空機のキャビンの構造は、乗客の旅行体験に大きな影響を与えます。照明を適切に設定することで、お客様の時差ぼけに大きな影響を与えることができます。ノイズキャンセリング技術を搭載した高解像度の機内オーディオは、映画を見たり音楽を聴いたりしながら静かに眠ることができる乗客もいます。OLEDの壁パネル、窓、さらにはバーチャルな天窓は、部屋を昼から夜に変えたり、素晴らしいムード照明を提供することができます。
さらに、追加のキャビンエレクトロニクス、IFE、乗客快適化ソリューションが生み出されるにつれ、航空機のキャビン構造は年々複雑さを増しています。同時に、20~30年前には最先端だった古い技術やファッションも時代遅れになりつつあり、新しい家具、エンターテインメント・オプション、安全機能への更新や置き換えが必要になっています。このため、多くの航空会社が、乗客に快適さと安全性を提供する次世代キャビンに機材を更新しました。例えば、KLMオランダ航空は2022年6月、プレミアムコンフォートと呼ばれる新しいキャビンクラスの提供を開始し、特徴的なサービスやケータリングのコンセプトも導入しました。機種によって異なりますが、プレミアムコンフォートクラスの座席数は21席から28席で、通常の座席よりも広く、足元のスペースが広く、スクリーンが大きく、フットレストが設置されます。また、エコノミークラスよりもリクライニングが大きくなります。

航空機キャビン内装市場は、製品タイプ、航空機タイプ、クラス、エンドユーザー、地域によって区分されます。
製品タイプ別では、シート、キャビン照明、機内エンターテインメント&コネクティビティ、航空機調理室&化粧室、航空機窓&風防、その他に分類されます。
航空機タイプ別では、ナローボディ機、ワイドボディ機、ビジネスジェットに分類されます。
クラス別では、ファーストクラス、ビジネスクラス、プレミアムエコノミークラス、エコノミークラスに分類されます。
エンドユーザー別では、OEMとレトロフィットに二分されます。
地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに市場を分けて分析しています。

市場に参入している主要企業には、Acro Aircraft Seating Astronics Corporation、Aviointeriors S.p.A.、Diehl Stiftung & Co. KG、GAL Aerospace、Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited、株式会社ジャムコ、Raytheon Technologies Corporation、Safran S.A.、Thales Groupなどです。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・当レポートでは、2021年から2031年までの航空機キャビン内装市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、航空機キャビン内装市場の有力な市場機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・航空機キャビン内装市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別および世界別の航空機キャビン内装市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
クラス別
ファーストクラス
ビジネスクラス
プレミアムエコノミークラス
エコノミークラス

エンドユーザー別
OEM
レトロフィット

製品タイプ別
シート
機内照明
機内エンターテインメント&コネクティビティ
航空機ギャレー&化粧室
航空機窓&風防
その他

航空機タイプ別
ナローボディ機
ワイドボディ機
ビジネスジェット

地域別
・北米
米国
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
ロシア
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
Raytheon Technologies Corporation
Safran S.A.
Thales Group
GAL Aerospace
Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited
株式会社ジャムコ
Astronics Corporation
Diehl Stiftung & Co. KG
Aviointeriors S.p.A.
Acro Aircraft Seating Ltd.

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Market dynamics
3.4.1.Drivers
3.4.1.1. Increasing need for 16g seats for safety
3.4.1.2. Growing in-flight entertainment devices
3.4.1.3. Growth in Urban Air Mobility (UAM) platform
3.4.1.4. Shifting preference to provide enhanced passenger comfort

3.4.2.Restraints
3.4.2.1. Stringent aviation regulations on aircraft interiors
3.4.2.2. High cost requirement for installation of aircraft interiors

3.4.3.Opportunities
3.4.3.1. Reconfiguration of cabin designs
3.4.3.2. Adopting low-cost carriers (LCC) in emerging economies

3.5.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: AIRCRAFT CABIN INTERIOR MARKET, BY PRODUCT TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Seat
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market share analysis by country
4.3 Cabin Lighting
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market share analysis by country
4.4 In-flight Entertainment and Connectivity
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market share analysis by country
4.5 Aircraft Galley and Lavatory
4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2 Market size and forecast, by region
4.5.3 Market share analysis by country
4.6 Aircraft Windows and Windshields
4.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2 Market size and forecast, by region
4.6.3 Market share analysis by country
4.7 Others
4.7.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.7.2 Market size and forecast, by region
4.7.3 Market share analysis by country
CHAPTER 5: AIRCRAFT CABIN INTERIOR MARKET, BY AIRCRAFT TYPE
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 Narrow Body Aircraft
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market share analysis by country
5.3 Wide Body Aircraft
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market share analysis by country
5.4 Business Jets
5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2 Market size and forecast, by region
5.4.3 Market share analysis by country
CHAPTER 6: AIRCRAFT CABIN INTERIOR MARKET, BY CLASS
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2 First Class
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market share analysis by country
6.3 Business Class
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market share analysis by country
6.4 Premium Economy Class
6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2 Market size and forecast, by region
6.4.3 Market share analysis by country
6.5 Economy Class
6.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2 Market size and forecast, by region
6.5.3 Market share analysis by country
CHAPTER 7: AIRCRAFT CABIN INTERIOR MARKET, BY END-USER
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 OEM
7.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2 Market size and forecast, by region
7.2.3 Market share analysis by country
7.3 Retrofit
7.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2 Market size and forecast, by region
7.3.3 Market share analysis by country
CHAPTER 8: AIRCRAFT CABIN INTERIOR MARKET, BY REGION
8.1 Overview
8.1.1 Market size and forecast
8.2 North America
8.2.1 Key trends and opportunities
8.2.2 North America Market size and forecast, by Product Type
8.2.3 North America Market size and forecast, by Aircraft Type
8.2.4 North America Market size and forecast, by Class
8.2.5 North America Market size and forecast, by End-User
8.2.6 North America Market size and forecast, by country
8.2.6.1 U.S.
8.2.6.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.1.2 Market size and forecast, by Product Type
8.2.6.1.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.2.6.1.4 Market size and forecast, by Class
8.2.6.1.5 Market size and forecast, by End-User
8.2.6.2 Canada
8.2.6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.2.2 Market size and forecast, by Product Type
8.2.6.2.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.2.6.2.4 Market size and forecast, by Class
8.2.6.2.5 Market size and forecast, by End-User
8.2.6.3 Mexico
8.2.6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.6.3.2 Market size and forecast, by Product Type
8.2.6.3.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.2.6.3.4 Market size and forecast, by Class
8.2.6.3.5 Market size and forecast, by End-User
8.3 Europe
8.3.1 Key trends and opportunities
8.3.2 Europe Market size and forecast, by Product Type
8.3.3 Europe Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.4 Europe Market size and forecast, by Class
8.3.5 Europe Market size and forecast, by End-User
8.3.6 Europe Market size and forecast, by country
8.3.6.1 Germany
8.3.6.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.1.2 Market size and forecast, by Product Type
8.3.6.1.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.1.4 Market size and forecast, by Class
8.3.6.1.5 Market size and forecast, by End-User
8.3.6.2 France
8.3.6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.2.2 Market size and forecast, by Product Type
8.3.6.2.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.2.4 Market size and forecast, by Class
8.3.6.2.5 Market size and forecast, by End-User
8.3.6.3 UK
8.3.6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.3.2 Market size and forecast, by Product Type
8.3.6.3.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.3.4 Market size and forecast, by Class
8.3.6.3.5 Market size and forecast, by End-User
8.3.6.4 Russia
8.3.6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.4.2 Market size and forecast, by Product Type
8.3.6.4.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.4.4 Market size and forecast, by Class
8.3.6.4.5 Market size and forecast, by End-User
8.3.6.5 Rest of Europe
8.3.6.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.6.5.2 Market size and forecast, by Product Type
8.3.6.5.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.5.4 Market size and forecast, by Class
8.3.6.5.5 Market size and forecast, by End-User
8.4 Asia-Pacific
8.4.1 Key trends and opportunities
8.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Product Type
8.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by Class
8.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by End-User
8.4.6 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
8.4.6.1 China
8.4.6.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.1.2 Market size and forecast, by Product Type
8.4.6.1.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.1.4 Market size and forecast, by Class
8.4.6.1.5 Market size and forecast, by End-User
8.4.6.2 Japan
8.4.6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.2.2 Market size and forecast, by Product Type
8.4.6.2.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.2.4 Market size and forecast, by Class
8.4.6.2.5 Market size and forecast, by End-User
8.4.6.3 India
8.4.6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.3.2 Market size and forecast, by Product Type
8.4.6.3.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.3.4 Market size and forecast, by Class
8.4.6.3.5 Market size and forecast, by End-User
8.4.6.4 South Korea
8.4.6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.4.2 Market size and forecast, by Product Type
8.4.6.4.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.4.4 Market size and forecast, by Class
8.4.6.4.5 Market size and forecast, by End-User
8.4.6.5 Rest of Asia-Pacific
8.4.6.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.6.5.2 Market size and forecast, by Product Type
8.4.6.5.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.5.4 Market size and forecast, by Class
8.4.6.5.5 Market size and forecast, by End-User
8.5 LAMEA
8.5.1 Key trends and opportunities
8.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Product Type
8.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.4 LAMEA Market size and forecast, by Class
8.5.5 LAMEA Market size and forecast, by End-User
8.5.6 LAMEA Market size and forecast, by country
8.5.6.1 Latin America
8.5.6.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.1.2 Market size and forecast, by Product Type
8.5.6.1.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.6.1.4 Market size and forecast, by Class
8.5.6.1.5 Market size and forecast, by End-User
8.5.6.2 Middle East
8.5.6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.2.2 Market size and forecast, by Product Type
8.5.6.2.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.6.2.4 Market size and forecast, by Class
8.5.6.2.5 Market size and forecast, by End-User
8.5.6.3 Africa
8.5.6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.6.3.2 Market size and forecast, by Product Type
8.5.6.3.3 Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.6.3.4 Market size and forecast, by Class
8.5.6.3.5 Market size and forecast, by End-User
CHAPTER 9: COMPANY LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product Mapping of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.5. Top player positioning, 2021
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1 Raytheon Technologies Corporation
10.1.1 Company overview
10.1.2 Key Executives
10.1.3 Company snapshot
10.1.4 Operating business segments
10.1.5 Product portfolio
10.1.6 Business performance
10.1.7 Key strategic moves and developments
10.2 Safran S.A.
10.2.1 Company overview
10.2.2 Key Executives
10.2.3 Company snapshot
10.2.4 Operating business segments
10.2.5 Product portfolio
10.2.6 Business performance
10.2.7 Key strategic moves and developments
10.3 Thales Group
10.3.1 Company overview
10.3.2 Key Executives
10.3.3 Company snapshot
10.3.4 Operating business segments
10.3.5 Product portfolio
10.3.6 Business performance
10.3.7 Key strategic moves and developments
10.4 GAL Aerospace
10.4.1 Company overview
10.4.2 Key Executives
10.4.3 Company snapshot
10.4.4 Operating business segments
10.4.5 Product portfolio
10.4.6 Business performance
10.4.7 Key strategic moves and developments
10.5 Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited
10.5.1 Company overview
10.5.2 Key Executives
10.5.3 Company snapshot
10.5.4 Operating business segments
10.5.5 Product portfolio
10.5.6 Business performance
10.5.7 Key strategic moves and developments
10.6 Jamco Corporation
10.6.1 Company overview
10.6.2 Key Executives
10.6.3 Company snapshot
10.6.4 Operating business segments
10.6.5 Product portfolio
10.6.6 Business performance
10.6.7 Key strategic moves and developments
10.7 Astronics Corporation
10.7.1 Company overview
10.7.2 Key Executives
10.7.3 Company snapshot
10.7.4 Operating business segments
10.7.5 Product portfolio
10.7.6 Business performance
10.7.7 Key strategic moves and developments
10.8 Diehl Stiftung & Co. KG
10.8.1 Company overview
10.8.2 Key Executives
10.8.3 Company snapshot
10.8.4 Operating business segments
10.8.5 Product portfolio
10.8.6 Business performance
10.8.7 Key strategic moves and developments
10.9 Aviointeriors S.p.A.
10.9.1 Company overview
10.9.2 Key Executives
10.9.3 Company snapshot
10.9.4 Operating business segments
10.9.5 Product portfolio
10.9.6 Business performance
10.9.7 Key strategic moves and developments
10.10 Acro Aircraft Seating Ltd.
10.10.1 Company overview
10.10.2 Key Executives
10.10.3 Company snapshot
10.10.4 Operating business segments
10.10.5 Product portfolio
10.10.6 Business performance
10.10.7 Key strategic moves and developments



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