コネクティッド・カー(Connected Cars)市場動向

M14145IN1A
◆英語タイトル:Connected Cars : Overview and trends
◆商品コード:M14145IN1
◆発行会社(調査会社):IDATE
◆発行日:2014年4月
◆ページ数:44
◆レポート言語:英語
◆レポート形式:PDF
◆納品方法:Eメール
◆調査対象地域:World,Europe,USA
◆販売価格オプション(消費税別)
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※上記の日本語題名はH&Iグローバルリサーチが翻訳したものです。英語版原本には日本語表記はありません。
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【レポートの概要】

※当レポートは世界のコネクティッド・カー市場のエコシステム(アプリケーション、導入技術、ビジネスモデル)、メーカー/無線通信キャリア/アプリケーションプロバイダーの戦略、市場成長要因と阻害要因、市場予測などをまとめました。

This report describes the connected car ecosystem, in terms of applications, implementation techniques and also related business models. It analyses the connected car strategies of manufacturers, mobile carriers and application providers. It describes the main drivers and barriers for connected car market take-off. It also provides forecasts in volume and in value for mobile carrier opportunities.

【レポートの目次】

※調査レポートサンプル

http://h-and-i.main.jp/market-report/IDATE/M14145IN1A.pdf

1. Executive Summary 6
2. Methodology & definitions . 7
2.1. General methodology of IDATE’s reports .. 7
2.2. Scope and definition … 8
2.2.1. Scope 8
2.2.2. Applications… 8
2.2.3. Implementation.. 9
3. Market development .. 11
3.1. Key stakes . 11
3.2. Car manufacturers 11
3.2.1. Synthesis. 11
3.2.2. BMW … 16
3.2.3. General Motors 18
3.2.4. Renault Group. 20
3.3. Telcos . 23
3.3.1. Synthesis. 23
3.3.2. AT&T… 24
3.3.3. Vodafone. 26
3.3.4. Orange 27
3.4. Internet players – application providers … 29
3.4.1. Synthesis. 29
3.4.2. Apple… 30
3.4.3. Google. 32
4. Market analysis . 34
4.1. Drivers and barriers .. 34
4.1.1. Drivers. 34
4.1.2. Barriers 37
4.2. Market estimates … 38
4.2.1. Volume 38
4.2.2. Value… 39
4.3. Synthesis … 40
4.3.1. Technology sustainability issues .. 40
4.3.2. Business models: split billing and share plan as solution? … 40
4.3.3. Scenarios 41
4.3.4. US market as a leading market 43
4.3.5. Next steps … 43

Tables & Figures

Table 1: Main applications in automotive industry … 8
Table 2: Description of typical connected car services 9
Table 3: Car maker strategy regarding module implementation (except for electric car) . 9
Table 4: Main connected-car deployments 11
Table 5: Embedded system strategies… 13
Table 6: Tethered systems … 14
Table 7: Smartphone integration systems initiatives.. 15
Table 8: BMW strategy regarding applications .. 17
Table 9: GM strategy regarding applications . 19
Table 10: Summary of key elements for telematics development 34
Table 11: List of main regulations for connected cars.. 35
Table 12: Mobile technology specifications . 36
Table 13: Business cases options … 41
***
Figure 1: An antenna for embedded system… 10
Figure 2: Technical impacts on hardware specifications. 13
Figure 3: Embedded system business model . 13
Figure 4: Mercedes COMAND Online. 14
Figure 5: Tethered business model. 14
Figure 6: Ford SYNC AppLink applications. 15
Figure 7: Smartphone integration systems business model 16
Figure 8: Wireless hotspot . 17
Figure 9: OnStar value proposition . 18
Figure 10: SD card slot for map update 21
Figure 11: Renault R-Link ecosystem.. 22
Figure 12: The likely new value proposition of share data plan AT&T from summer 2014 … 25
Figure 13: M2M approach of Vodafone. 27
Figure 14: Orange offerings . 28
Figure 15: CarPlay homepage for Volvo cars … 31
Figure 16: Siri Eyes Free button description . 31
Figure 17: Waze… 33
Figure 18: Lexus RX450h retrofitted as a Google driverless car… 33
Figure 19: ECall operating principle. 35
Figure 20: Safety elements offered by Hughes Telematics… 36
Figure 21: Connected charging monitoring principle for Renault Z.E. electric car 37
Figure 22: Forecast for connected car evolution, per implementation technique, worldwide 39
Figure 23: Connected car connectivity revenue, worldwide .. 39
Figure 24: Smartphone requirement for Sync access from Ford .. 42
Figure 25: Business model configuration for GM and Audi A3 through AT&T .. 43
Figure 26: Description of the ITS system.. 44



【掲載企業】

Audi,BMW,Chevrolet,Fiat USA,Fiat USA,Ford,General Motors,GM,Honda,Hyundai,Hyundai USA,Kia Motors USA,Mercedes,Nissan,Opel,PSA (Peugeot-Citroën),Renault,Tesla,Toyota,Volkswagen,AT&T,Bouygues Telecom,Orange,T-Mobile,Telecom Italia,Telefonica,Telenor,Verizon Wireless,Vodafone,Apple,Google,Microsoft,Samsung

【免責事項】
※当レポート上の情報/データは調査会社が信頼できると判断した情報源から入手したものに基づき作成しましたが、その正確性・完全性を保証するものではありません。当レポートに記載された情報/データ/見解/仮説などは作成時点又は発行時点における調査会社の判断であり、その後の状況変化に応じて変更される場合があります。当レポート上の情報/データに基づいたお客様の意思決定又は実行による結果について、調査会社/発行会社/販売会社H&Iグローバルリサーチ(株)はその責を負いかねますのでご了承ください。英文資料の紹介ページにおける日本語題名/概要/目次はH&Iグローバルリサーチ(株)が翻訳した内容であり、翻訳の正確性・完全性を保証するものではありません。

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