車載インフォテインメントの世界市場2016-2020

◆英語タイトル:Global Automotive Infotainment Market 2016-2020
◆商品コード:IRTNTR10577
◆発行会社(調査会社):Technavio
◆発行日:2016年10月4日
◆ページ数:78
◆レポート言語:英語
◆レポート形式:PDF
◆納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
◆調査対象地域:グローバル
◆産業分野:自動車
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名利用)USD2,500 ⇒換算¥285,000見積依頼/購入/質問フォーム
Five User(~5名利用)USD3,000 ⇒換算¥342,000見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise License(全社内共有可)USD4,000 ⇒換算¥456,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明はこちらでご利用ガイドはこちらでご確認いただけます。
※お支払金額は「換算金額(日本円)+消費税+配送料(Eメール納品は無料)」です。
※本体価格が¥30,000未満のレポートにつきましては、ハンドリングチャージ¥5,000が別途かかります。
※Eメールによる納品の場合、通常ご注文当日~2日以内に納品致します。
※レポート納品後、納品日+5日以内に請求書を発行し、お客様宛に郵送いたしますので、請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込にて支払をお願いします。(支払期限と方法は調整可能、振込先:三菱東京UFJ銀行/京橋支店/H&Iグローバルリサーチ株式会社)
※レポート購入後、該当レポートに記載の英語表現や単語の意味に関しましては無料でお答えいたします。(但し、対応範囲は弊社で判断)
※上記の日本語題名はH&Iグローバルリサーチが翻訳したものです。英語版原本には日本語表記はありません。
※為替レートは適宜修正・更新しております。リアルタイム更新ではありません。
※弊社H&Iグローバルリサーチ株式会社はTechnavio社の日本における正規販売代理店です。Technavio社の概要及び新刊レポートはこちらでご確認いただけます。



当調査レポートでは、車載インフォテインメントの世界市場について調査・分析し、エグゼクティブサマリー、市場概観、市場概観、業界の構造分析、バリューチェーン分析、車載インフォテインメントの世界市場規模及び予測、OS別分析、地域別分析/市場規模、市場の成長要因、市場の課題、市場動向、競争状況、主要企業(ベンダー)分析などの情報をお届けいたします。
【レポートの概要】

About Infotainment
Infotainment is an amalgamation of information and entertainment. In-car entertainment has evolved over the years. Conventional vehicle entertainment systems included radio, cassettes, and CDs. However, infotainment systems came into picture owing to the advances in technology and growing demand for personalized entertainment, navigation, and in-vehicle connectivity. Infotainment systems are a combination of software and hardware devices installed in automobiles that provide audio, video, and other contents. These systems are embedded with in-vehicle navigation devices, Internet and Wi-Fi-connectivity, AV systems, display screens, and telematics systems.

Technavio’s analysts forecast the global automotive infotainment market to grow at a CAGR of 13.24% during the period 2016-2020.

[Covered in this report]
The report covers the present scenario and the growth prospects of the global automotive infotainment market for 2016-2020. To calculate the market size, the report considers the unit sales of automotive infotainment systems across all regions.

The market is divided into the following segments based on geography:
• Americas
• APAC
• EMEA

Technavio’s report, Global Automotive Infotainment Market 2016-2020, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

[Key vendors]
• Alpine Electronics
• Continental
• Harman International
• Panasonic
• Pioneer

[Other prominent vendors]
• Airbiquity
• Aisin Seiki
• Bosch
• Clarion
• Fujitsu-Ten
• Garmin
• JVCKENWOOD
• Visteon

[Market driver]
• Rising demand for infotainment systems in mass production of vehicles
• For a full, detailed list, view our report

[Market challenge]
• Different product lifecycles for smartphones and embedded infotainment systems
• For a full, detailed list, view our report

[Market trend]
• Data analytics in infotainment systems
• For a full, detailed list, view our report

[Key questions answered in this report]
• What will the market size be in 2020 and what will the growth rate be?
• What are the key market trends?
• What is driving this market?
• What are the challenges to market growth?
• Who are the key vendors in this market space?
• What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
• What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

※You can request one free hour of our analyst’s time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

【レポートの目次】

PART 01: Executive summary
• Highlights

PART 02: Scope of the report
• Market overview
• Report coverage
• Top-vendor offerings

PART 03: Market research methodology
• Research methodology
• Economic indicators

PART 04: Introduction
• Key market highlights
• Evolution (digital transformation) of car audio and radio
• Infotainment services
• Value chain analysis
• Product lifecycle
• Regulatory framework

PART 05: Market landscape
• Market overview
• Market size and forecast
• Five forces analysis

PART 06: Market segmentation by geography
• Automotive infotainment market in EMEA
• Automotive infotainment market in Americas
• Automotive infotainment market in APAC

PART 07: Market segmentation by OS
• Automotive infotainment market by QNX
• Automotive infotainment market by Microsoft
• Automotive infotainment market by Linux
• Automotive infotainment market by others

PART 08: Market drivers
• Increased support for open-source and standard platforms for application development
• Provision for smartphone integration with IVI systems
• Rising demand for infotainment systems in mass production of vehicles
• Integration of infotainment with other systems

PART 09: Market challenges
• Different product lifecycles for smartphones and embedded infotainment systems
• Design complexity
• Distraction for drivers
• Growing concerns about data security
• Difficulty in content prioritization

PART 10: Market trends
• Data analytics in infotainment systems
• Adoption of media oriented systems transport (MOST) technology to simplify system upgrades and prolong the lifecycle of embedded infotainment
• Over-the-air (OTA) updates for embedded infotainment systems
• Advanced technologies like OLED-based infotainment systems
• Reduced dependence on smartphones for applications

PART 11: Vendor landscape
• Competitive benchmarking
• Other prominent vendors

PART 12: Key vendor analysis
• Alpine Electronics
• Continental
• Harman International
• Panasonic
• Pioneer

PART 13: Appendix
• List of abbreviations

PART 14: Explore Technavio

[List of Exhibits]

Exhibit 01: Product offerings
Exhibit 02: Digital transformation of car audio and radio in infotainment system
Exhibit 03: Generation of automotive infotainment system
Exhibit 04: Value chain analysis for automotive infotainment systems
Exhibit 05: Product lifecycle of automotive infotainment system
Exhibit 06: MirrorLink application hierarchy
Exhibit 07: Car Connectivity Consortium application management system
Exhibit 08: Segmentation of global automotive infotainment market
Exhibit 09: Types of rear seat infotainment technology
Exhibit 10: Modern day rear seat infotainment
Exhibit 11: Global automotive infotainment market 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 12: Five forces analysis
Exhibit 13: Global automotive infotainment market by geography 2015 and 2020
Exhibit 14: Automotive infotainment market in EMEA 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 15: Automotive infotainment market in Americas 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 16: Automotive infotainment market in APAC 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 17: Global automotive infotainment market by OS 2015 and 2020
Exhibit 18: Global automotive infotainment market by QNX 2015-2020 (units in millions)
Exhibit 19: Global automotive infotainment market by Microsoft 2015-2020 (units in millions)
Exhibit 20: Global automotive infotainment market by Linux 2015-2020 (units in millions)
Exhibit 21: Global automotive infotainment market by others 2015-2020 (units in millions)
Exhibit 22: Automotive infotainment software platforms
Exhibit 23: Average process, technology, and organizational clock speed across industries (in months)
Exhibit 24: Challenges faced during designing and development process of automotive infotainment systems solutions
Exhibit 25: Driver distraction ratings of automotive infotainment systems in US
Exhibit 26: MOST technology
Exhibit 27: OTA architecture
Exhibit 28: Global automotive OLED market 2015-2020 (millions of units)
Exhibit 29: Key vendors with respective market share
Exhibit 30: Benchmarking of players in automotive infotainment market
Exhibit 31: Alpine Electronics: Business segmentation by revenue 2015
Exhibit 32: Alpine Electronics: Geographical segmentation by revenue 2015
Exhibit 33: Continental: Business segmentation by revenue 2015
Exhibit 34: Continental: Geographical segmentation by revenue 2015
Exhibit 35: Harman International: Business segmentation by revenue 2015
Exhibit 36: Harman International: Geographical segmentation by revenue 2015
Exhibit 37: Pioneer: Business segmentation by revenue 2015
Exhibit 38: Pioneer: Geographical segmentation by revenue 2015



【掲載企業】

Alpine Electronics, Continental, Harman International, Panasonic, Pioneer,Airbiquity, Aisin Seiki, Bosch, Clarion, Fujitsu-Ten, Garmin, JVCKENWOOD, Visteon.

【レポートのキーワード】

車載インフォテインメント、車載情報通信システム、自動車

【調査方法】

一次資料による調査(業界専門家、ベンダー、代理店、顧客等を対象にしたデプスインタビュー調査など)及び二次資料による調査(Technavio独自のプラットフォーム、産業書籍、企業報告書、ニュース記事、アナリストレポート、貿易協会、政府機関発行データなど)

【免責事項】
※当レポート上の情報/データは調査会社が信頼できると判断した情報源から入手したものに基づき作成しましたが、その正確性・完全性を保証するものではありません。当レポートに記載された情報/データ/見解/仮説などは作成時点又は発行時点における調査会社の判断であり、その後の状況変化に応じて変更される場合があります。当レポート上の情報/データに基づいたお客様の意思決定又は実行による結果について、調査会社/発行会社/販売会社H&Iグローバルリサーチ(株)はその責を負いかねますのでご了承ください。英文資料の紹介ページにおける日本語題名/概要/目次はH&Iグローバルリサーチ(株)が翻訳した内容であり、翻訳の正確性・完全性を保証するものではありません。

★調査レポート[車載インフォテインメントの世界市場2016-2020]についてメールでお問い合わせはこちら


※世界の市場調査資料 総合販売サイトMarketReport.jpはH&Iグローバルリサーチ株式会社が運営しております。海外進出、グローバル事業戦略策定、新規事業機会の発掘、競合他社の動向把握などに必要な情報やインサイトをお客様にご提供しております。H&Iグローバルリサーチ(登録第5864124号)及びH&I(登録第5783645号)はH&Iグローバルリサーチ株式会社の商標です。
※当サイトでは2016年12月10日現在 219,328 件の調査レポートを取り扱っております。当サイトに掲載していない調査資料も弊社を通してご購入可能ですので、お気軽にご連絡ください。ウェブサイトでは紹介しきれない資料も数多くございます。

◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆