ゲームの世界市場2016-2020

◆英語タイトル:Global Gaming Market 2016-2020
◆商品コード:IRTNTR10512
◆発行会社(調査会社):Technavio
◆発行日:2016年9月23日
◆ページ数:64
◆レポート言語:英語
◆レポート形式:PDF
◆納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
◆調査対象地域:グローバル
◆産業分野:ゲーム
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名利用)USD2,500 ⇒換算¥285,000見積依頼/購入/質問フォーム
Five User(~5名利用)USD3,000 ⇒換算¥342,000見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise License(全社内共有可)USD4,000 ⇒換算¥456,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明はこちらでご利用ガイドはこちらでご確認いただけます。
※お支払金額は「換算金額(日本円)+消費税+配送料(Eメール納品は無料)」です。
※本体価格が¥30,000未満のレポートにつきましては、ハンドリングチャージ¥5,000が別途かかります。
※Eメールによる納品の場合、通常ご注文当日~2日以内に納品致します。
※レポート納品後、納品日+5日以内に請求書を発行し、お客様宛に郵送いたしますので、請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込にて支払をお願いします。(支払期限と方法は調整可能、振込先:三菱東京UFJ銀行/京橋支店/H&Iグローバルリサーチ株式会社)
※レポート購入後、該当レポートに記載の英語表現や単語の意味に関しましては無料でお答えいたします。(但し、対応範囲は弊社で判断)
※上記の日本語題名はH&Iグローバルリサーチが翻訳したものです。英語版原本には日本語表記はありません。
※為替レートは適宜修正・更新しております。リアルタイム更新ではありません。
※弊社H&Iグローバルリサーチ株式会社はTechnavio社の日本における正規販売代理店です。Technavio社の概要及び新刊レポートはこちらでご確認いただけます。



当調査レポートでは、ゲームの世界市場について調査・分析し、エグゼクティブサマリー、市場概観、市場概観、業界の構造分析、ゲームの世界市場規模及び予測、種類別分析、地域別分析/市場規模、主要国別分析、購買基準、市場の成長要因、市場の課題、市場動向、競争状況などの情報をお届けいたします。
【レポートの概要】

About Gaming
Earlier, gaming was limited to board games and handheld video games. The growing popularity of PCs and electronic devices aided by the increased internet penetration has led to the development and commercialization of games. Consumers are now heavily dependent on interactive entertainment such as video games. Video games are electronic games that require a video interface for human interaction. Video devices may vary depending on the game. These devices/screens include TVs, PC monitors, and mobile displays. Depending on the type of screen, the market is segmented by type of device.

Technavio’s analysts forecast the global gaming market to grow at a CAGR of 6.42% during the period 2016-2020.

[Covered in this report]
The report covers the present scenario and the growth prospects of the global gaming market for 2016-2020. To calculate the market size, the report considers the revenue generated from consumers spending on playing games.

The market is divided into the following segments based on geography:
• Americas
• APAC
• EMEA

Technavio’s report, Global Gaming Market 2016-2020, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

[Key vendors]
• Activision Blizzard
• Electronic Arts
• Microsoft Studios
• Sony
• Tencent

[Other prominent vendors]
• Apple
• Changyou
• DeNA
• Disney
• Facebook
• Google
• GREE
• GungHo Entertainment
• King Digital Entertainment
• Konami
• Namco Bandai
• NCSOFT
• NetEase
• Nexon
• Nintendo
• Sega
• Square Enix
• Take-Two Interactive
• Telltale Games
• Ubisoft Entertainment
• Zynga

[Market driver]
• Growth in global e-sports market
• For a full, detailed list, view our report

[Market challenge]
• Concerns associated with piracy
• For a full, detailed list, view our report

[Market trend]
• Increased penetration of VR headsets
• For a full, detailed list, view our report

[Key questions answered in this report]
• What will the market size be in 2020 and what will the growth rate be?
• What are the key market trends?
• What is driving this market?
• What are the challenges to market growth?
• Who are the key vendors in this market space?
• What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
• What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

※You can request one free hour of our analyst’s time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

【レポートの目次】

PART 01: Executive summary
• Highlights

PART 02: Scope of the report
• Market overview
• Base year
• Vendor segmentation
• Summation errors
• Top vendor offerings

PART 03: Market research methodology
• Research methodology
• Economic indicators

PART 04: Introduction
• Key market highlights

PART 05: Market landscape
• Market overview
• Value chain
• Market size and forecast
• Five forces analysis

PART 06: Market segmentation by gaming type
• Global gaming market by gaming type
• Global gaming market by TV consoles
• Global gaming market by MMO
• Global gaming market by smartphones
• Global gaming market by tablets
• Global gaming market by boxed PCs
• Global gaming market by online games
• Global gaming market by handheld gaming consoles

PART 07: Market segmentation by type of gamers
• Global gaming market by type of gamers
• Gaming market by type of gamers in APAC
• Gaming market by type of gamers in Americas
• Gaming market by type of gamers in EMEA

PART 08: Geographical segmentation
• Global gaming market by geography
• APAC gaming market
• Americas gaming market
• EMEA gaming market

PART 09: Key leading countries
• Top 10 countries in global gaming market
• China
• US
• Japan

PART 10: Buying criterion

PART 11: Market drivers

PART 12: Impact of drivers

PART 13: Market challenges

PART 14: Impact of drivers and challenges

PART 15: Market trends

PART 16: Vendor landscape
• Competitive scenario
• Other prominent vendors

PART 17: Appendix
• List of abbreviations

PART 18: Explore Technavio

[List of Exhibits]

Exhibit 01: Top vendor offerings in global gaming market 2015
Exhibit 02: Key market highlights in global gaming market
Exhibit 03: Overview of global gaming market
Exhibit 04: Value chain of global gaming market
Exhibit 05: Global gaming market 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 06: Five forces analysis
Exhibit 07: Global gaming market by gaming type 2015 and 2020
Exhibit 08: Global gaming market by TV consoles 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 09: Global gaming market by MMO 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 10: Global gaming market by smartphones 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 11: Percentage of smartphone gamers making in-app purchases 2015
Exhibit 12: Global gaming market by tablets 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 13: Percentage of tablet gamers making in-app purchases 2015
Exhibit 14: Global gaming market by boxed PCs 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 15: Global gaming market by online games 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 16: Global gaming market by handheld gaming consoles 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 17: Global gaming market by type of gamers in various regions (% share)
Exhibit 18: Gaming market by type of gamers in APAC 2015 (millions of gamers)
Exhibit 19: Gaming market by type of gamers in Americas 2015 (millions of gamers)
Exhibit 20: Gaming market by type of gamers in EMEA 2015 (millions of gamers)
Exhibit 21: Global gaming market by geography 2015 and 2020 (% share)
Exhibit 22: APAC gaming market 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 23: Americas gaming market 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 24: EMEA gaming market 2015-2020 ($ billions)
Exhibit 25: Top 10 countries in global gaming market 2015 (% share)
Exhibit 26: Market share and revenue of top 10 countries in global gaming market 2015
Exhibit 27: Buying criteria for games
Exhibit 28: Global shipment of desktops, smartphones, and tablets 2011-2015 (millions of units)
Exhibit 29: Impact of drivers
Exhibit 30: Impact of drivers and challenges
Exhibit 31: Other prominent vendors in global gaming market



【掲載企業】

Activision Blizzard, Electronic Arts, Microsoft Studios, Sony, Tencent, Apple, Changyou, DeNA, Disney, Facebook, Google, GREE, GungHo Entertainment, King Digital Entertainment, Konami, Namco Bandai, NCSOFT, NetEase, Nexon, Nintendo, Sega, Square Enix, Take-Two Interactive, Telltale Games, Ubisoft Entertainment, and Zynga

【レポートのキーワード】

ゲーム、TVゲーム、コンソールゲーム、MMOゲーム、スマートフォンゲーム、タブレットPCゲーム、パソコンゲーム、オンラインゲーム、ゲーム端末、ゲーム機

【調査方法】

一次資料による調査(業界専門家、ベンダー、代理店、顧客等を対象にしたデプスインタビュー調査など)及び二次資料による調査(Technavio独自のプラットフォーム、産業書籍、企業報告書、ニュース記事、アナリストレポート、貿易協会、政府機関発行データなど)

【免責事項】
※当レポート上の情報/データは調査会社が信頼できると判断した情報源から入手したものに基づき作成しましたが、その正確性・完全性を保証するものではありません。当レポートに記載された情報/データ/見解/仮説などは作成時点又は発行時点における調査会社の判断であり、その後の状況変化に応じて変更される場合があります。当レポート上の情報/データに基づいたお客様の意思決定又は実行による結果について、調査会社/発行会社/販売会社H&Iグローバルリサーチ(株)はその責を負いかねますのでご了承ください。英文資料の紹介ページにおける日本語題名/概要/目次はH&Iグローバルリサーチ(株)が翻訳した内容であり、翻訳の正確性・完全性を保証するものではありません。

★調査レポート[ゲームの世界市場2016-2020]についてメールでお問い合わせはこちら


※世界の市場調査資料 総合販売サイトMarketReport.jpはH&Iグローバルリサーチ株式会社が運営しております。海外進出、グローバル事業戦略策定、新規事業機会の発掘、競合他社の動向把握などに必要な情報やインサイトをお客様にご提供しております。H&Iグローバルリサーチ(登録第5864124号)及びH&I(登録第5783645号)はH&Iグローバルリサーチ株式会社の商標です。
※当サイトでは2016年12月06日現在 219,162 件の調査レポートを取り扱っております。当サイトに掲載していない調査資料も弊社を通してご購入可能ですので、お気軽にご連絡ください。ウェブサイトでは紹介しきれない資料も数多くございます。

◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆