ジェスチャー認識技術の世界市場2016-2020

◆英語タイトル:Global Gesture Recognition Market 2016-2020
◆商品コード:IRTNTR9853
◆発行会社(調査会社):Technavio
◆発行日:2016年9月7日
◆ページ数:70
◆レポート言語:英語
◆レポート形式:PDF
◆納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
◆調査対象地域:グローバル
◆産業分野:IT
◆販売価格オプション(消費税別)
Single User(1名利用)USD2,500 ⇒換算¥285,000見積依頼/購入/質問フォーム
Five User(~5名利用)USD3,000 ⇒換算¥342,000見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise License(全社内共有可)USD4,000 ⇒換算¥456,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明はこちらでご利用ガイドはこちらでご確認いただけます。
※お支払金額は「換算金額(日本円)+消費税+配送料(Eメール納品は無料)」です。
※本体価格が¥30,000未満のレポートにつきましては、ハンドリングチャージ¥5,000が別途かかります。
※Eメールによる納品の場合、通常ご注文当日~2日以内に納品致します。
※レポート納品後、納品日+5日以内に請求書を発行し、お客様宛に郵送いたしますので、請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込にて支払をお願いします。(支払期限と方法は調整可能、振込先:三菱東京UFJ銀行/京橋支店/H&Iグローバルリサーチ株式会社)
※レポート購入後、該当レポートに記載の英語表現や単語の意味に関しましては無料でお答えいたします。(但し、対応範囲は弊社で判断)
※上記の日本語題名はH&Iグローバルリサーチが翻訳したものです。英語版原本には日本語表記はありません。
※為替レートは適宜修正・更新しております。リアルタイム更新ではありません。
※弊社H&Iグローバルリサーチ株式会社はTechnavio社の日本における正規販売代理店です。Technavio社の概要及び新刊レポートはこちらでご確認いただけます。



当調査レポートでは、ジェスチャー認識技術の世界市場について調査・分析し、エグゼクティブサマリー、市場概観、市場概観、業界の構造分析、ジェスチャー認識技術の世界市場規模及び予測、技術別分析、製品別分析、地域別分析/市場規模、市場の成長要因、市場の課題、市場動向、競争状況などの情報をお届けいたします。
【レポートの概要】

About Gesture Recognition Technology
Gesture recognition technology interprets human motions by using computer algorithms. Human motions include movements of hand, fingers, arms, hea, or the entire body. Gestures are used as an input mechanism that replaces old-fashioned input methods, which use keyboards, mouse, and remote controls among others to control devices and perform certain functions.

Technavio’s analysts forecast the global gesture recognition market to grow at a CAGR of 73.1% during the period 2016-2020.

[Covered in this report]
The report covers the present scenario and the growth prospects of the global gesture recognition market for 2016-2020. To calculate the market size, the report considers the revenue generated by vendors providing gesture recognition technology for consumer electronic devices such as smartphones, tablets, gaming consoles, and smart TVs.

The market is divided into the following segments based on geography:
• Americas
• APAC
• EMEA

Technavio’s report, Global Gesture Recognition Market 2016-2020, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

[Key vendors]
• Crunchfish
• eyeSight Technologies
• Infineon Technologies
• Freescale Semiconductor
• Intel
• Jabil
• Microchip Technology
• Microsoft
• PointGrab
• Pyreos
• Qualcomm
• Rithmio
• Samsung Electronics
• Softkinetic
• Sony
• Texas Instruments
• Thalmic Labs

[Market driver]
• Need for unique user experience
• For a full, detailed list, view our report

[Market challenge]
• Low value addition of gesture recognition technology
• For a full, detailed list, view our report

[Market trend]
• Power-free gesture recognition
• For a full, detailed list, view our report

[Key questions answered in this report]
• What will the market size be in 2020 and what will the growth rate be?
• What are the key market trends?
• What is driving this market?
• What are the challenges to market growth?
• Who are the key vendors in this market space?
• What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
• What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

※You can request one free hour of our analyst’s time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

【レポートの目次】

PART 01: Executive summary
• Highlights

PART 02: Scope of the report
• Definition
• Market size calculation
• Geographical segmentation
• Vendor segmentation
• Base year
• Common currency conversion rates

PART 03: Market research methodology
• Research methodology
• Economic indicators

PART 04: Introduction
• Key market highlights
• Gesture recognition technology overview
• History
• Current scenario
• Future perspective

PART 05: Market landscape
• Market overview
• Market size and forecast by unit shipment
• Market size and forecast by revenue
• Cost of incorporating gesture recognition technology in different consumer electronics and consumer automobiles
• Five forces analysis for global gesture recognition market

PART 06: Market segmentation by technology
• Market overview
• 2D gesture recognition technology market
• 3D gesture recognition technology market

PART 07: Market segmentation by product
• Market overview
• Smartphones
• PCs
• Smart TVs
• Gaming consoles
• Tablets
• Automobiles
• Datasheet for gesture technology for consumer electronics and consumer automobiles

PART 08: Geographical segmentation
• APAC
• Americas
• EMEA

PART 09: Market drivers
• Processor manufacturers incorporating gesture recognition
• Growing consumer electronics market
• Emergence of gestures as a new way of communicating with machines
• Development of 3D cameras
• Development of motion-control gaming

PART 10: Impact of drivers

PART 11: Market challenges
• Limiting capabilities of hardware
• Low value addition
• Dependence on external light conditions
• Expensive 3D cameras
• Price wars among consumer electronic device manufacturers

PART 12: Impact of drivers and challenges

PART 13: Market trends
• Power-free gesture recognition
• Increase in number of vendors
• Bundling of technologies to improve end-user experience
• Strategic partnerships across supply chain

PART 14: Vendor landscape
• Competitive scenario

PART 15: Vendor analysis
• ArcSoft
• Crunchfish
• eyeSight Technologies
• Intel
• Microsoft
• PointGrab
• Samsung
• SoftKinetic
• Sony

PART 16: Appendix
• List of abbreviations

PART 17: Explore Technavio

[List of Exhibits]

Exhibit 01: Global gesture recognition market landscape
Exhibit 02: Key countries
Exhibit 03: Common currency rates
Exhibit 04: Global gesture recognition market
Exhibit 05: Global gesture recognition market 2015-2020 (millions of units)
Exhibit 06: Global gesture recognition market 2015-2020 ($ millions)
Exhibit 07: Cost of incorporating gesture recognition technology ($)
Exhibit 08: Market segmentation by technology 2015-2020
Exhibit 09: Contribution of 2D and 3D gesture recognition technology in market 2015-2020
Exhibit 10:D gesture recognition technology adoption by product shipments 2015
Exhibit 11:D gesture recognition technology market by shipment 2020 (in millions)
Exhibit 12:D gesture technology adoption by product shipments 2015
Exhibit 13:D gesture technology adoption by product shipments 2020
Exhibit 14: Global gesture recognition market by product 2015-2020 (by unit shipment)
Exhibit 15: Global gesture recognition market for smartphones if leading vendors do not enter market
Exhibit 16: Tablet shipment if other vendors do not enter gesture recognition market
Exhibit 17: Global gesture recognition technology by shipment 2015-2020 (millions of units)
Exhibit 18: Global gesture recognition technology by shipment 2015-2020 (millions of units)
Exhibit 19: Products and their ranking in region in terms of revenue 2015
Exhibit 20: Products and their ranking among different regions
Exhibit 21: Global gesture recognition market by revenue 2015-2020
Exhibit 22: Product wise segmentation share 2015
Exhibit 23: Product wise segmentation 2015
Exhibit 24: Product wise segmentation share
Exhibit 25: Gesture recognition market by revenue for different regions ($ millions)
Exhibit 26: Impact of drivers
Exhibit 27: Impact of drivers and challenges
Exhibit 28: Key software solutions: Crunchfish
Exhibit 29: Gesture feature availability in Samsung phone models as on 2015



【掲載企業】

Crunchfish, eyeSight Technologies, Infineon Technologies, Freescale Semiconductor, Intel, Jabil, Microchip Technology, Microsoft, PointGrab, Pyreos, Qualcomm, Rithmio, Samsung Electronics, Softkinetic, Sony, Texas Instruments, Thalmic Labs


【レポートのキーワード】

ジェスチャー認識技術、2Dジェスチャー認識技術、3Dジェスチャー認識技術、スマートフォン、パソコン、スマートテレビ、ゲーム機、タブレットPC、自動車

【調査方法】

一次資料による調査(業界専門家、ベンダー、代理店、顧客等を対象にしたデプスインタビュー調査など)及び二次資料による調査(Technavio独自のプラットフォーム、産業書籍、企業報告書、ニュース記事、アナリストレポート、貿易協会、政府機関発行データなど)

【免責事項】
※当レポート上の情報/データは調査会社が信頼できると判断した情報源から入手したものに基づき作成しましたが、その正確性・完全性を保証するものではありません。当レポートに記載された情報/データ/見解/仮説などは作成時点又は発行時点における調査会社の判断であり、その後の状況変化に応じて変更される場合があります。当レポート上の情報/データに基づいたお客様の意思決定又は実行による結果について、調査会社/発行会社/販売会社H&Iグローバルリサーチ(株)はその責を負いかねますのでご了承ください。英文資料の紹介ページにおける日本語題名/概要/目次はH&Iグローバルリサーチ(株)が翻訳した内容であり、翻訳の正確性・完全性を保証するものではありません。

★調査レポート[ジェスチャー認識技術の世界市場2016-2020]についてメールでお問い合わせはこちら


※世界の市場調査資料 総合販売サイトMarketReport.jpはH&Iグローバルリサーチ株式会社が運営しております。海外進出、グローバル事業戦略策定、新規事業機会の発掘、競合他社の動向把握などに必要な情報やインサイトをお客様にご提供しております。H&Iグローバルリサーチ(登録第5864124号)及びH&I(登録第5783645号)はH&Iグローバルリサーチ株式会社の商標です。
※当サイトでは2016年12月03日現在 219,162 件の調査レポートを取り扱っております。当サイトに掲載していない調査資料も弊社を通してご購入可能ですので、お気軽にご連絡ください。ウェブサイトでは紹介しきれない資料も数多くございます。

◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆