MOOC(大規模公開オンライン講座)の世界市場2015-2019

◆英語タイトル:Global MOOCs Market 2015-2019
◆商品コード:IRTNTR7663
◆発行会社(調査会社):Technavio
◆発行日:2015年12月23日
◆ページ数:63
◆レポート言語:英語
◆レポート形式:pdf
◆納品方法:Eメール
◆調査対象地域:世界
◆産業分野:IT
◆販売価格オプション(消費税別)
Single UserUSD2,500 ⇒換算¥275,000見積依頼/購入/質問フォーム
Five UserUSD3,000 ⇒換算¥330,000見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise License(全社内共有可)USD4,000 ⇒換算¥440,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明はこちらでご利用ガイドはこちらでご確認いただけます。
※お支払金額は「換算金額(日本円)+消費税+配送料(Eメール納品は無料)」です。
※本体価格が¥30,000未満のレポートにつきましては、ハンドリングチャージ¥5,000が別途かかります。
※Eメールによる納品の場合、通常ご注文当日~2日以内に納品致します。
※レポート納品後、納品日+5日以内に請求書を発行し、お客様宛に郵送いたしますので、請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込にて支払をお願いします。(支払期限と方法は調整可能、振込先:三菱東京UFJ銀行/京橋支店/H&Iグローバルリサーチ株式会社)
※レポート購入後、該当レポートに記載の英語表現や単語の意味に関しましては無料でお答えいたします。(但し、対応範囲は弊社で判断)
※上記の日本語題名はH&Iグローバルリサーチが翻訳したものです。英語版原本には日本語表記はありません。
※為替レートは適宜修正・更新しております。リアルタイム更新ではありません。
※弊社H&Iグローバルリサーチ株式会社はTechnavio社の日本における正規販売代理店です。Technavio社の概要及び新刊レポートはこちらでご確認いただけます。



当調査レポートでは、MOOC(大規模公開オンライン講座)の世界市場について調査・分析し、エグゼクティブサマリー、市場概観、市場概観、業界の構造分析、MOOC(大規模公開オンライン講座)の世界市場規模及び予測、需要先別分析、地域別分析/市場規模、主要国別分析、市場の成長要因、市場の課題、市場動向、競争状況、主要企業(ベンダー)分析などの情報をお届けいたします。
【レポートの概要】

Technavio market research analysts predict the global MOOC market to grow at a CAGR of over 46% from 2015 to 2019. This research report considers revenues generated through platform licensing, course certifications, examinations, tutoring, and other personalized student services.

Among the various e-learning methodologies, learning through MOOCs is gaining momentum across the globe because of its ability to offer education irrespective of geographical boundaries and different time frames. Continuous innovation in e-learning tools, flexible delivery methods, and the availability of a variety of online courses offered by the various vendors in the market have significantly increased the dependency of individuals as well as corporates on MOOC tools.

The concept of MOOCs was brought about to engage participants in learning by getting linked to a series of computers and listening to and discussing topics. The MOOC concept was first developed in 2008 by Dave Cormier to give life to Siemens and Downes’ concept of €˜Connectivism and Connective Knowledge€™ by providing free online courses with no credits to be gained. This structure is known as the cMOOC.

Many organizations are adopting MOOCs to offer employees online training, reduce costs, and increase employee productivity. Also, factors such as continuous innovation in terms of cutting edge delivery methods using smart devices contributes to the growth of this market. Thanks to these encouraging developments, the global MOOCs market is predicted to experience substantial growth in emerging economies over the next four years.

MOOCs market segmentation by end-user
-Education sector
- Corporate sector

The use of MOOCs has emerged as an essential catalyst for the development of progressive programs for both K-12. MOOCs are also considered a boon to the higher education students as it boosts participating students profile in the job market. A recipient of a certificate of a relevant course taught by world-class professors offers an edge over the other profiles.

In 2014, the US emerged as the highest revenue contributor to the market in the Americas, followed by Brazil.  The launch of Veduca Edtech in Brazil attracted more than 10,000 students in the first two weeks, indicating high demand for MOOC technology in the region.

【レポートの目次】

PART 01: Executive summary
• Highlights

PART 02: Scope of the report
• Market overview
• Offerings of top vendors

PART 03: Market research methodology
• Research methodology
• Economic indicators

PART 04: Introduction
• Key market highlights

PART 05: Market landscape
• Market overview
• Market size and forecast
• Five forces analysis

PART 06: Market segmentation by end-user
• Global MOOCs market segmentation by end-user
• Global MOOCs market in education sector
• Global MOOCs market in corporate sector

PART 07: Geographical segmentation
• Global MOOCs market by geographical segmentation
• MOOCs market in Americas
• MOOCs market in EMEA
• MOOCs market in APAC

PART 08: Key leading countries

PART 09: Market drivers
• Rising cost of education
• Demand for skills development across industries
• Increased demand for distance learning
• Active adoption of digital software
• Rise in adoption of tablets

PART 10: Impact of drivers

PART 11: Market challenges
• Growth of blended learning
• Increasing level of dropouts
• Sustainability of MOOC providers
• Lack of recognition

PART 12: Impact of drivers and challenges

PART 13: Market trends
• Big data tools and analytics
• Globalization of quality education
• Advanced pedagogy
• Rise in development of digital education content

PART 14: Vendor landscape
• Competitive landscape
• Market vendor analysis 2014

PART 15: Key vendor analysis
• edX
• Coursera
• Udacity
• Udemy

PART 16: Other prominent vendors
• Apple
• Codecademy
• FutureLearn
• Iversity
• Khan Academy
• MOOC2Degree
• NovoEd
• StraighterLine

PART 17: Appendix
• List of abbreviations

PART 18: Explore Technavio

[List of Exhibits]

Exhibit 01: Product offerings
Exhibit 02: Evolution of MOOCs
Exhibit 03: Comparison between xMOOC and cMOOC
Exhibit 04: Global MOOCs market by enrollee gender 2014
Exhibit 05: Global MOOCs market by enrollee age 2014
Exhibit 06: Global MOOCs market by educational qualification of enrollee 2014
Exhibit 07: Global MOOCs market course preference 2014
Exhibit 08: Revenue generation models of MOOCs
Exhibit 09: Global MOOCs market 2014-2019 ($ billions)
Exhibit 10: Five forces analysis
Exhibit 11: Global MOOCs market segmentation by end-user 2014
Exhibit 12: Global MOOCs market segmentation by end-user 2019
Exhibit 13: Global MOOCs market segmentation by end-user 2014-2019 ($ billions)
Exhibit 14: Global MOOCs market segmentation by end-user 2014-2019
Exhibit 15: Global MOOCs market in education sector 2014-2019 ($ billions)
Exhibit 16: Global MOOCs market in corporate sector 2014-2019 ($ billions)
Exhibit 17: Global MOOCs market by geographical segmentation 2014
Exhibit 18: Global MOOCs market by geographical segmentation 2019
Exhibit 19: Global MOOCs market by geographical segmentation 2014-2019 ($ billions)
Exhibit 20: Global MOOCs market by geographical segmentation 2014-2019
Exhibit 21: MOOCs market in Americas 2014-2019 ($ billions)
Exhibit 22: MOOCs market in EMEA 2014-2019 ($ billions)
Exhibit 23: MOOCs market in APAC 2014-2019 ($ billions)
Exhibit 24: Global MOOCs market segmentation by leading countries 2014
Exhibit 25: Impact of drivers
Exhibit 26: Impact of drivers and challenges
Exhibit 27: edX: Product segmentation
Exhibit 28: Udacity: Product segmentation
Exhibit 29: Udemy: Product segmentation



【掲載企業】

Coursera, edX, Udacity, Udemy, Khan Academy, Codecademy, StraighterLine, Apple, Iversity, NovoEd, and MOOC2Degree.

【レポートのキーワード】

MOOC(大規模公開オンライン講座)、教育

【調査方法】

一次資料による調査(業界専門家、ベンダー、代理店、顧客等を対象にしたデプスインタビュー調査など)及び二次資料による調査(Technavio独自のプラットフォーム、産業書籍、企業報告書、ニュース記事、アナリストレポート、貿易協会、政府機関発行データなど)

【免責事項】
※当レポート上の情報/データは調査会社が信頼できると判断した情報源から入手したものに基づき作成しましたが、その正確性・完全性を保証するものではありません。当レポートに記載された情報/データ/見解/仮説などは作成時点又は発行時点における調査会社の判断であり、その後の状況変化に応じて変更される場合があります。当レポート上の情報/データに基づいたお客様の意思決定又は実行による結果について、調査会社/発行会社/販売会社H&Iグローバルリサーチ(株)はその責を負いかねますのでご了承ください。英文資料の紹介ページにおける日本語題名/概要/目次はH&Iグローバルリサーチ(株)が翻訳した内容であり、翻訳の正確性・完全性を保証するものではありません。

★調査レポート[MOOC(大規模公開オンライン講座)の世界市場2015-2019]についてメールでお問い合わせはこちら


※世界の市場調査資料 総合販売サイトMarketReport.jpはH&Iグローバルリサーチ株式会社が運営しております。H&I文字はH&Iグローバルリサーチ株式会社の商標(登録第5783645号)です。海外進出、グローバル事業戦略策定、新規事業機会の発掘、競合他社の動向把握などに必要な情報やインサイトをお客様にご提供しております。
※当サイトでは2016年05月25日現在 190,338 件の調査レポートを取り扱っております。当サイトに掲載していない調査資料も弊社を通してご購入可能ですので、お気軽にご連絡ください。ウェブサイトでは紹介しきれない資料も数多くございます。

◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆