中東GCC地域のマネージドサービス市場:インフラ支援、データセンター・ホスティング、ディザスタリカバリ、ネットワークセキュリティ

◆英語タイトル:Managed Services Market in the GCC 2014-2018
◆商品コード:IRTNTR4627
◆発行会社(調査会社):Technavio
◆発行日:2014年11月12日
◆ページ数:63
◆レポート言語:英語
◆レポート形式:pdf
◆納品方法:Eメール
◆調査対象地域:GCC
◆産業分野:IT
◆販売価格オプション(消費税別)
Single UserUSD2,500 ⇒換算¥255,000見積依頼/購入/質問フォーム
Five UserUSD2,800 ⇒換算¥285,600見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise License(社内共有可)USD3,500 ⇒換算¥357,000見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明はこちらでご利用ガイドはこちらでご確認いただけます。
※お支払金額は「換算金額(日本円)+消費税+配送料(Eメール納品は無料)」です。
※本体価格が¥30,000未満のレポートにつきましては、ハンドリングチャージ¥5,000が別途かかります。
※Eメールによる納品の場合、通常ご注文当日~2日以内に納品致します。
※レポート納品後、納品日+5日以内に請求書を発行し、お客様宛に郵送いたしますので、請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込にて支払をお願いします。(支払期限と方法は調整可能、振込先:三菱東京UFJ銀行/京橋支店/H&Iグローバルリサーチ株式会社)
※レポート購入後、該当レポートに記載の英語表現や単語の意味に関しましては無料でお答えいたします。(但し、対応範囲は弊社で判断)
※上記の日本語題名はH&Iグローバルリサーチが翻訳したものです。英語版原本には日本語表記はありません。
※為替レートは適宜修正・更新しております。リアルタイム更新ではありません。
※弊社H&Iグローバルリサーチ株式会社はTechnavio社の日本における正規販売代理店です。Technavio社の概要及び新刊レポートはこちらでご確認いただけます。



当調査レポートでは、中東GCC地域のマネージドサービス市場について調査・分析し、エグゼクティブサマリー、市場概観、業界の構造分析、中東GCC地域のマネージドサービス市場規模及び予測、技術別分析、需要先別分析、購買基準、市場成長要因、市場の課題、市場動向、競争状況、主要企業(ベンダー)分析などの情報をお届けいたします。
【レポートの概要】

About Managed Services Market
Managed services are outsourcing functions that transfer in-house functionalities to be managed by MSPs. With increased globalization and complexity of the global business landscape, companies in the GCC are moving toward smarter and readily achievable solutions to address issues such as cost cutting, and are focusing on core competencies. All of these objectives are achieved through the adoption of managed services. An increase in complexity in data handling issues, data protection, information security management, setting up communication networks such as LAN/WAN, and getting mobile services, has pushed the growth of this industry. The services provided are used across industries irrespective of the size of their business, from SMEs to large corporations.

TechNavio’s analysts forecast the Managed Services market in GCC will grow at a CAGR of 20.01 percent over the period 2013-2018.

[Covered in this Report]
This report covers the present scenario and the growth prospects of the Managed Services market in GCC for the period 2014-2018. The Managed Services market in GCC is categorized by three main segments: Infrastructure Support, Data Center Hosting, Disaster Recovery and Networking Security. The report covers Saudi Arabia, UAE, Qatar, Oman, Kuwait, and Bahrain; it also covers the Managed Services market in GCC landscape and its growth prospects in the coming years.
Key Leading Countries
• Saudi Arabia
• UAE
• Qatar

[Key Vendors]
• IBM
• Injazat Data Systems
• Gulf Business Machines
• Saudi Telecom Company

[Other Prominent Vendors]
• ACS
• Diyar United
• Ebtikkar
• Etisalat
• Ejada
• eHDF
• Meeza
• MDS
• Mobily
• Hewlett-Packard
• Infosys
• JCCS
• TCS
• Wipro

[Market Driver]
• Increased Need for Cyber-security
• For a full, detailed list, view our report.

[Market Challenge]
• Shortage of Talented IT Professionals
• For a full, detailed list, view our report

[Market Trend]
• Increased Adoption of Private Cloud Solutions
• For a full, detailed list, view our report

[Key Questions Answered in this Report]
• What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be?
• What are the key market trends?
• What is driving this market?
• What are the challenges to market growth?
• Who are the key vendors in this market space?
• What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
• What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

【レポートの目次】

01. Executive Summary

02.List of Abbreviations

03.Scope of the Report
03.1 Market Overview
03.2 Service Offerings

04.Market Research Methodology
04.1 Market Research Process
04.2 Research Methodology

05.Introduction

06.Market Landscape
06.1 Market Size and Forecast
06.2 Five Forces Analysis

07.Market Segmentation by Technology
07.1 Segmentation of Managed Services Market in GCC by Technology 2013
07.1.1 Infrastructure Support
07.1.2 Data Center Hosting
07.1.3 Disaster Recovery and Business Continuity
07.1.4 Network security
07.1.5 Others
07.2 Managed Services Market in the GCC by Country-wise Segmentation 2013
07.2.1 Saudi Arabia
07.2.2 UAE
07.2.3 Qatar
07.2.4 Kuwait
07.2.5 Oman
07.2.6 Bahrain

08.Market Segmentation by End-users

09.Market Growth Drivers

10.Drivers and their Impact

11.Market Challenges

12.Impact of Drivers and Challenges

13.Market Trends

14.Trends and their Impact

15.Vendor Landscape
15.1 Competitive Scenario
15.2 Key Vendors
15.3 Other Prominent Vendors

16.Buying Criteria

17.Key Vendor Analysis
17.1 IBM
17.1.1 Key Facts
17.1.2 Business Description
17.1.3 Business Segmentation
17.1.4 Revenue Segmentation by Business Segment
17.1.5 Revenue Segmentation by Business Operation
17.1.6 Revenue Comparison of Business Segments 2012 and 2013
17.1.7 Revenue Segmentation by Geography
17.1.8 Business Strategy
17.1.9 Key Developments
17.1.10 SWOT Analysis
17.2 Injazat Data Systems
17.2.1 Key Facts
17.2.2 Business Overview
17.2.3 Product Segmentation
17.2.4 Business Strategy
17.2.5 Recent Developments
17.2.6 SWOT Analysis
17.3 GBM
17.3.1 Key Facts
17.3.2 Business Overview
17.3.3 Product Segmentation
17.3.4 Business Strategy
17.3.5 Recent Developments
17.3.6 SWOT Analysis
17.4 Saudi Telecom Company
17.4.1 Key Facts
17.4.2 Business Overview
17.4.3 Business Segmentation by Revenue 2013
17.4.4 Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
17.4.5 Business Strategy
17.4.6 Recent Developments
17.4.7 SWOT Analysis

18.Other Reports in this Series

[List of Exhibits] Exhibit 1: Market Research Methodology
Exhibit 2: Managed Services Market in GCC 2013-2018 (US$ billion)
Exhibit 3: Segmentation of Managed Services Market in GCC by Technology 2013
Exhibit 4: Country-wise Segmentation 2013
Exhibit 5: Managed Services market in GCC Segmentation by End-users, 2013
Exhibit 6: IBM: Business Segmentation
Exhibit 7: IBM: Revenue Segmentation by Business 2013
Exhibit 8: IBM: Revenue Segmentation 2013
Exhibit 9: IBM: Revenue Comparison of Business Segments 2012 and 2013 (US$ million)
Exhibit 10: IBM: Revenue Segmentation by Geography 2013
Exhibit 11: Injazat Data Systems: Product Segmentation 2013
Exhibit 12: GBM: Product Segmentation 2013
Exhibit 13: Saudi Telecom Company: Business Segmentation by Revenue 2013
Exhibit 14: Saudi Telecom Company: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)



【掲載企業】

IBM , Injazat Data Systems, Gulf Business Machines , Saudi Telecom Company , ACS, Diyar United , Ebtikkar , Etisalat , Ejada , eHDF , Meeza , MDS , Mobily , Hewlett-Packard, Infosys, JCCS , TCS , Wipro

【レポートのキーワード】

マネージドサービス、ITサービス、インフラ支援、データセンター・ホスティング、ディザスタリカバリ、ネットワークセキュリティ

【調査方法】

Research methodology is based on extensive primary and secondary research. Primary research includes in-depth interviews with industry experts, vendors, resellers and customers. Secondary research includes Technavio Platform, industry publications, company reports, news articles, analyst reports, trade associations and the data published by Government agencies.

【免責事項】
※当レポート上の情報/データは調査会社が信頼できると判断した情報源から入手したものに基づき作成しましたが、その正確性・完全性を保証するものではありません。当レポートに記載された情報/データ/見解/仮説などは作成時点又は発行時点における調査会社の判断であり、その後の状況変化に応じて変更される場合があります。当レポート上の情報/データに基づいたお客様の意思決定又は実行による結果について、調査会社/発行会社/販売会社H&Iグローバルリサーチ(株)はその責を負いかねますのでご了承ください。英文資料の紹介ページにおける日本語題名/概要/目次はH&Iグローバルリサーチ(株)が翻訳した内容であり、翻訳の正確性・完全性を保証するものではありません。

★調査レポート[中東GCC地域のマネージドサービス市場:インフラ支援、データセンター・ホスティング、ディザスタリカバリ、ネットワークセキュリティ]についてメールでお問い合わせはこちら


※世界の市場調査資料 総合販売サイトMarketReport.jpはH&Iグローバルリサーチ株式会社が運営しております。H&I文字はH&Iグローバルリサーチ株式会社の商標(登録第5783645号)です。海外進出、グローバル事業戦略策定、新規事業機会の発掘、競合他社の動向把握などに必要な情報やインサイトをお客様にご提供しております。
※当サイトでは2016年06月27日現在 193,799 件の調査レポートを取り扱っております。当サイトに掲載していない調査資料も弊社を通してご購入可能ですので、お気軽にご連絡ください。ウェブサイトでは紹介しきれない資料も数多くございます。

◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆